Ford zavádí v Británii autonomní řízení L2 jako první. Ovšem nikoliv zadarmo

Ford zavádí v Británii autonomní řízení L2 jako první. Ovšem nikoliv zadarmo
Fotografie: Ford
  • Ve Velké Británii je možné na vybraných dálnicích nyní legálně používat částečně autonomní jízdu L2
  • Systém BlueCruise sám ovládá vozidlo, ale vyžaduje od řidiče trvalé sledování vozovky
  • Aktivace systému probíhá skrze systém předplatného

Velká Británie umožnila jako první evropská země Fordu legálně využívat jeho systém částečně automatizované jízdy druhé úrovně nazvaný BlueCruise. Po schválení od tamějšího ministerstva dopravy tak mohou britští řidiči svěřit řízení elektronice na celkem 3 700 kilometrech předem zmapovaných dálnic v Anglii, Skotsku a Walesu označených jako Blue Zones. Systém, který jako první nabídl Ford Mustang Mach-E a bude se šířit do dalších Fordů, zvládne sám zrychlovat, brzdit, zastavovat, držet směr, reagovat na dopravní značení i měnit jízdní pruhy. Vyžaduje ovšem stálý pohled řidiče na vozovku, což si kontroluje infračervenými senzory.

BlueCruise využívá kamery i radary a spolupracuje s adaptivním tempomatem i jednotlivými jízdními i bezpečnostními asistenty. Funguje při rychlosti do 130 km/h a vyladěn byl během milionu testovacích kilometrů v USA a 170 000 km v Evropě. Aktivuje se po zaplacení předplatného 17,99 GBP (474 Kč) měsíčně, po zakoupení nového vozu je tři měsíce k dispozici zdarma. Ford aktuálně řeší možnost dodatečné softwarové aktivace i ve starších autech. Ve Spojených státech a v Kanadě už BlueCruise jezdí ve 193 000 vozidlech značek Ford a Lincoln, řidiči s ním najezdili 102 milionů kilometrů a byl vyhlášen nejlepším systémem svého druhu podle časopisu Consumer Reports.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze