Ford dostal posvěcení přímo od německého úřadu pro silniční provoz KBA. Nejedná se zatím o plnohodnotné autonomní řízení, ale o asistovanou jízdu úrovně 2+. Řidič sice může nechat ovládání zcela na vozidlu, musí však být připraven kdykoliv převzít kontrolu a sledovat provoz. Pokud se zahledí jinam než na silnici, například na mobilní telefon, vůz nejdřív spustí akustický alarm a poté mírně zpomalí. Prvním Fordem v Německu, který technologii Blue Cruise nabídne, bude elektrický Ford Mustang Mach-E. Technologie bude za roční předplatné, při objednání s novým vozem bude levnější. Už běžně funguje v USA a Kanadě ve vozech Ford a Lincoln, od dubna letošního roku ji Ford aktivoval také na vybraných úsecích britských autostrád.
Ford není podle Automotive News Europe první značka, která v Německu nabízí autonomní řízení. BMW například získalo obdobné povolení na vybraných úsecích rychlostí do 130 km/h již letos v červnu, Mercedes-Benz už od května 2022 nabízí v modelech S a EQS svůj Drive Pilot, tedy autonomní řízení třetí úrovně. Při něm už řidič nemusí nepřetržitě sledovat vozovku a může například koukat na film či mobilní telefon. Musí být ale připraven v případě potřeby převzít řízení.