Ford začíná ztrácet pozici úspěšného průkopníka přechodu na elektromobilitu. Hned několik nepředvídaných okolností mu pokazilo záměry rychlého ukončení spalovacích motorů a nyní je nucen odložit premiéru nejméně dvou chystaných elektromobilů ve prospěch hybridních modelů. Prvním faktorem je cenová válka, vyvolaná Teslou, na kterou Ford zareagoval mezi prvními a ořezal ceny svých elektrických modelů až na hranici rentability. Druhým pak globální zpomalení poptávky po elektromobilech, v případě Spojených států pak doprovázené nejistotou z vývoje politického ovzduší po případném vítězství známého odpůrce elektromobility Donalda Trumpa v nadcházejících prezidentských volbách.
Výsledky Fordu za první čtvrtletí podle Insideevs znamenají, že automobilka tratila na každém vyrobeném elektromobilu více než 100 000 dolarů, tedy 2,3 milionu korun, což je údajně dvakrát tolik, než ve stejném období loňského roku. A to přesto, že se podařilo meziročně zdvojnásobit jejich prodeje. Celkové ztráty elektromobilní divize by letos měly dosáhnout 5,5 miliard dolarů, tedy 126 miliard korun. Tato suma se téměř vyrovná očekávanému zisku divize Ford Blue, která vyrábí spalovací modely.
Společnost bude i nadále spolupracovat s výrobci baterií SK On, LG Energy Solution a CATL, ovšem aktuálně snižuje objednávky kvůli propadu poptávky po elektromobilech v USA. Ford dále odloží uvedení jak chystaného elektrického pick-upu s kódovým názvem Projekt T3, tak velkého elektrického SUV se třemi řadami sedadel. Do autosalonů se naopak dostane více hybridů. Dalším řezem bude zmenšení chystané baterkárny na LFP články v Michiganu a omezení investice na její vybudování z 3,5 na 2,2 miliardy dolarů (z 80 na 50 miliard korun). Elektromobilní divize celkově přijde o 12 miliard dolarů (274 miliard korun).
I přes výrazné škrty bude premiéra chystaného levného elektromobilu naopak urychlena. Měl by stát pod 30 000 dolarů (690 tisíc korun), přičemž startovní cena by mohla údajně klesnout až na 25 000 dolarů (570 tisíc korun). Ford věří, že i při takovýchto cenách by měla být výroba zisková.