Nečekaný technický problém nyní musí řešit servisní střediska americké automobilky Tesla. Ze strany zákazníků totiž přichází neustále nové stížnosti na selhání centrálního řídícího počítače, čehož si všiml electrek.co. Problém se navíc týká i nedávno vyrobených vozidel, které jsou sotva pár měsíců staré. Problém souvisí s novou verzí softwaru HW4 (někdy nazývané AI4), který je určen pro palubní samořídící počítač. Ačkoliv se příčina zkratu stále vyšetřuje, už se objevují zprávy o tom, že jednou z možných příčin je nízkonapěťová baterie, která zkratuje počítač během procesu kalibrace kamery. Řidiči postižených vozidel hlásí poruchy poté, co se svými zbrusu novými vozy ujedou sotva několik desítek až stovek kilometrů.
Problémem je, že dotyčný počítač má na starosti široké spektrum funkcí, kam se řadí aktivní bezpečnostní prvky, couvací a bezpečnostní kamery a dokonce i systém GPS. Tato porucha proto dokáže každé z vozidel doslova vyřadit z provozu. Jak se zdá, problém je poměrně široký a týká se většiny kusů, které byly vyrobeny v posledních několika měsících. Problém se může týkat i evropského trhu, avšak oficiálně to Tesla zatím nepotvrdila. Jistotu naopak je, že aktuálně dostává vysoký počet stížností a dosud nevydala žádné vyjádření ani způsob, jak vše napravit. Zatím není jasné, zda Tesla v této věci komunikuje s americkou organizací NHTSA, která se stará o to, aby vozidla prodávaná na trhu v USA splňovala bezpečnostní standardy.
Jj když jsme to měli my - early adopters, uvědomovali jsme si do čeho jdeme a věděli s čím počítat. Teď si to kupujou z půlky lamy co chtěj vypadat cool a z druhé obyčejní běžní uživatelé a problémy se kupí - klasika...
Ten problém s PC by údajně mohl mít SW řešení.