Tesla má další problém. V nejnovějších vozech odchází řídicí počítač

14
Tesla má další problém. V nejnovějších vozech odchází řídicí počítač
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • U zbrusu nových vozidel Tesla náhle odchází důležité prvky výbavy
  • Problém souvisí s novou verzí Tesly HW4
  • Počítač vždy zkratuje díky nízkonapěťové baterii

Nečekaný technický problém nyní musí řešit servisní střediska americké automobilky Tesla. Ze strany zákazníků totiž přichází neustále nové stížnosti na selhání centrálního řídícího počítače, čehož si všiml electrek.co. Problém se navíc týká i nedávno vyrobených vozidel, které jsou sotva pár měsíců staré. Problém souvisí s novou verzí softwaru HW4 (někdy nazývané AI4), který je určen pro palubní samořídící počítač. Ačkoliv se příčina zkratu stále vyšetřuje, už se objevují zprávy o tom, že jednou z možných příčin je nízkonapěťová baterie, která zkratuje počítač během procesu kalibrace kamery. Řidiči postižených vozidel hlásí poruchy poté, co se svými zbrusu novými vozy ujedou sotva několik desítek až stovek kilometrů.

Problémem je, že dotyčný počítač má na starosti široké spektrum funkcí, kam se řadí aktivní bezpečnostní prvky, couvací a bezpečnostní kamery a dokonce i systém GPS. Tato porucha proto dokáže každé z vozidel doslova vyřadit z provozu. Jak se zdá, problém je poměrně široký a týká se většiny kusů, které byly vyrobeny v posledních několika měsících. Problém se může týkat i evropského trhu, avšak oficiálně to Tesla zatím nepotvrdila. Jistotu naopak je, že aktuálně dostává vysoký počet stížností a dosud nevydala žádné vyjádření ani způsob, jak vše napravit. Zatím není jasné, zda Tesla v této věci komunikuje s americkou organizací NHTSA, která se stará o to, aby vozidla prodávaná na trhu v USA splňovala bezpečnostní standardy.

Diskuze ke článku
Jan Liška
Marku s Lexusem, prodejte ty akcie asap:-) Elona už spíš baví politika, na Teslu se vykašle..
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 10:27
Na Tesla skupině CZ je toho mraky....je tam ale mraky jiných problémů s modely 3 i Y, až mě to překvapilo...když jsem měl před skoro čtyřmi lety Teslu 3, jitřili emoce ve skupině pouze pobláznění teslisti...teď se to tam týká více-méně jen problémů...od tady tohoto počítače, přes vady elektroniky na starých Teslách, nesmyslná vybíjení přes noc, malé nájezdy (200km) v zimě na dálncii atp. A hlavně problém s tím, že opravy plánují za 60 a více dní...2-4 měsíce bez auta, počíače ani jiné díly nejsou.

Jj když jsme to měli my - early adopters, uvědomovali jsme si do čeho jdeme a věděli s čím počítat. Teď si to kupujou z půlky lamy co chtěj vypadat cool a z druhé obyčejní běžní uživatelé a problémy se kupí - klasika...

Ten problém s PC by údajně mohl mít SW řešení.
Michal Opluštil
Chtěl jsem EV jako jediné auto doma, tedy výpadek při servisu, reklamaci apod. je pro mě problém. Proto jsem nechtěl Teslu, jasně má spoustu fajn funkcí, má své výhody, ale i spoustu kompromisů a negativ. Proto mám doma EV co i jezdí několik let, navíc kus dva roky starý, pořád v záruce, tedy s min. rizikem výrobních vad, od brontosauri staré automobilky, ale bez svolavacich akcí, požárů, či jiných větších vad. Není dokonalý, ale má k dokonalosti nejblíže. Pro mě. Ať si každý koupí co chce. Já chtěl spolehlivost a dostupnost servisu. Naopak dojezd, spotřebu či výkon extra neřeším.
Radim Strnad
zlatý Audi e-tron, za 4 roky provozu nula problémů

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze