Konec flámu, nabíjení začíná opět zdražovat

40
Konec flámu, nabíjení začíná opět zdražovat
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Velcí poskytovatelé v poslední době zlevňovali nabíjení, ať už trvale, či dočasně
  • Od Nového roku nás čeká opačný trend
  • Jako první mírně zdražuje E.ON

Poslední týdny roku 2024 se nesou v duchu nezvykle levného ultrarychlého nabíjení; sváteční slevy přinesl ČEZ a na nově otevřených stanicích i E.ON. Ten navíc před nedávnem sjednotil cenu za rychlé a ultrarychlé nabíjení na 12,50 Kč/kWh, jenže tato cena platí také jen do konce roku. Od 1. ledna 2025 registrovaný zákazník zaplatí za stejnou jednotku 13 korun, čili v rámci českého trhu se zařadí do průměru, aspoň tedy v případě UFC. Za stejnou cenu totiž nabijete u ultrarychlých stanic i u konkurence, byť v případě ČEZ s paušálem.

AC (až 43 kW) DC (<150 kW) UFC (≥150 kW)
Registrovaný 8 Kč 13 Kč 13 Kč

ČEZ tedy po Novém roce ukončí dočasnou slevu a vrací se k původním cenám. Ty základní patří k nejvyšším, avšak lze je výrazně srazit se dvěma různými paušály.

paušál/vozidlo (Kč/měsíc) ⚡⚡ (<50 kW) ⚡⚡⚡ (<150 kW) ⚡⚡⚡⚡ (≥150 kW)
Neregistrovaný 0 Kč 10 Kč 15 Kč 20 Kč
Basic 0 Kč 8 Kč* 13 Kč 18 Kč
Standard 100 Kč 8 Kč* 11 Kč 15 Kč
Premium 300 Kč 8 Kč* 10 Kč 13 Kč

* u Kauflandu nadále platí zvýhodněná cena 5,90 Kč/kWh

PRE ceny nemění, chystá ovšem významnou novinku, o které vás budeme brzy informovat.

Registrovaný PRE Charge Start PRE Charge Silver PRE Charge Gold PRE Charge Night
AC 9 Kč 8 Kč 7 Kč 8 Kč
DC 12 Kč 11 Kč 10 Kč 11 Kč
UFC 14 Kč 13 Kč 12 Kč 13 Kč

Ostatní operátoři zatím nezdražují, a můžeme doufat, že nás nečeká podobný uragán, jako v roce 2022, kdy ceny letěly nahoru o desítky procent. Třeba konkrétně u E.ON stála kilowatthodina na UFC ještě v lednu 9 Kč a v srpnu už 14,90 Kč. Situace na energetické burze tomu zatím nenasvědčuje.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tohle tedy určitě přechod k elektromobilitě neurychlí.

Další voda na mlýn zastáncům benzínu a nafty.

A to se pořád musíme bavit o tom, že tam není daňová zátěž jako má benzín a nafta.

Veřejně nabíjet, bude znamenat jezdit v přepočtu na cenu za 9 litrů benzínu a to ještě bez zápočtu spotřební daně, který by cenu v "benzínu" poslala někam k 18 litrům na sto. Tohle přesátáv dávat smysl.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Proto základ je, aby Ev auta měla dojezd srovnatelný s naftovým autem. Dále, aby cena Ev aut klesla. Dobíjet na DC nabíječce kdekoliv fakt nechces. Až budou Ev auta typu Passat za 800 t, dojezd 700 km v zimě na dálnici. Tak se prodeje rozhoupou. Zatím Ev auta jsou hračky pro bohaté. O ohromné propadu cen Ev aut, raději ani nemluvím. Už aby byly dostupné solid state baterie...
Petr Seliger
Petr Seliger
Naposledy upraveno: včera 18:00
Tak když dokáže Aldi a Lidl v Německu 39ct za DC bez paušálu tak nerozumím tomu proč to u nás nejde za 8….9 Kč/kWh.
Josef L
Josef L
PRE zlevňuje, zdražuje jak kdo :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze