Ford míří k milionům. Elektrických Mustangů vyrobil už 150 000

1
Ford míří k milionům. Elektrických Mustangů vyrobil už 150 000
Fotografie: Ford
  • Ford zrychluje výrobu Mustangů Mach-E na roční produkci 270 000 kusů
  • Napřesrok chce vyrobit celkem 600 000 elektromobilů
  • V roce 2026 už to mají být dva miliony

Ford Mustang Mach-E se začal vyrábět před necelými dvěma lety a za tu dobu už na silnice vyjelo 150 000 exemplářů. Vysoce úspěšný model zajistil Fordu druhé místo v žebříčku značek elektromobilů v USA, kde osm z deseti zákazníků nahradilo Mustangem Mach-E své dosavadní spalovací auto. V Evropě je tento poměr ještě lepší – na starém kontinentu nahradil elektrický Mustang spalovacího předchůdce v devíti z deseti prodejů. Mustang Mach-E je v tuto chvíli k mání ve 37 zemích světa, což je o 22 více než v prvním roce prodeje. Nejnověji přibyly třeba Nový Zéland, Brazílie či Argentina. Do budoucna se toto číslo bude dále navyšovat, proto Ford modernizuje montážní závod Cuautitlán v Mexiku, kde se Mustang Mach-E vyrábí.

Ford bude v rychlé elektrifikaci pokračovat a úspěch Mustangu Mach-E je pro něj obrovskou vzpruhou. Dříve či později jej totiž tržní střet s Teslou, která má momentálně v prodeji elektromobilů výrazně navrch. Plánovaná navýšení u Fordu by však teoreticky mohla znamenat, že od doby, kdy se Tesle vyrovná, jej dělí nižší jednotky let. Má totiž proti svému průbojnému konkurentovi stále velký náskok ve vývojových i výrobních kapacitách. Takže uvidíme v roce 2026.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 458 900 Kč
Diskuze ke článku
Zdenek Pokorný
Zdenek Pokorný
Mně se líbí jak se každý chce dorovnat Tesle přitom Ford vyrobil za dva roky to co Tesla za měsíc. A to ani pořádně nerozjely výrobu v Texasu a Berlíně. Kdyby se Ford radši věnoval vývoji nových modelů než soutěži kdo bude první.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze