Máme za sebou klidnější týden, ale i tak na nás čeká řada důležitých novinek. Tesla experimentuje s netradičním zlepšením výkonu, Ford možná vrátí Fiestu a taky si řekneme, který model u nás vede v prodejích a komu se naopak nyní hodně nedaří.

fNews #308 – Ford Fiesta se vrátí jako elektromobil. Možná
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Kolik jste ochotni si připlatit za lepší výkon? Tesla v USA začala nabízet zajímavou možnost pro nový Model Y s názvem Acceleration Boost. Ale pozor, nejde o novou možnost v konfigurátoru, která by vám do auta nainstalovala výkonnější motor, nýbrž položku v aplikaci. Tesla evidentně prodává všechny Modely Y s přiškrceným výkonem a po zaplacení 2 000 dolarů získáte přibližně 100 koní navíc, čímž zlepšíte akceleraci z 4,6 sekundy na 4,2 sekundy. Myslíte, že uvidíme i další příplatky, které výrobce reálně do auta nainstaluje, ale schová je poplatek v aplikaci? Třeba vyhřívaná sedadla apod?
Populární kompaktní hatchback Ford Fiesta už dva roky není v nabídce výrobce, ale nyní se začíná spekulovat o jeho nástupci v podobě elektromobilu. Přijít by mohl opět ve spolupráci s Volkswagenem. Podobně jako Ford Explorer EV byl přestavěným ID.4, tak Ford Fiesta EV by mohl být přestavěným modelem ID.2 a stát tedy na platformě MEB Entry. Teoreticky by tak mohl nabídnout až 450 km dojedu. Jestli se tato spolupráce uskuteční bychom mohli zjistit již příští rok.
V minulém fNews jsme si ukazovali, že trh s bateriovými elektromobily roste, nyní však už známe čísla konkrétních modelů. A nejsou příliš překvapivá. Velký úspěch zaznamenala domácí Škoda. Na první pozici v prodejích za začátek roku se umístil Elroq. Od ledna do dubna se zaregistrovalo 832 kusů, následuje Enyaq se 752 exempláři a na třetí pozici je stále silná Tesla Model Y v počtu 475. Do TOP10 se probojovaly i novinky Hyundai Inster a Kia EV3.
V Česku se Tesle tedy stále daří, i když její tržní podíl klesá. V Evropě však nabrala klesající trend, který drží. Hovořili jsme o tom ze začátku roku a z dubnových čísel je patrné, že ani nový Model Y zde automobilku nespasí. V Nizozemsku hovoříme o meziročním propadu o 73,8 %, v Dánsku o 67 %, ve Francii o 59 %, ve Švédsku dokonce 81 %. Uvidíme, co proti tomuto trendu bude automobilka dělat.
A co vy? Patříte k těm, kteří by si Teslu koupili i Muskovi navzdory? Nebo byste se raději podívali u konkurence?