Elektrobouře na českých silnicích. Elroq válcuje konkurenci, trh roste o 129 %

35
Elektrobouře na českých silnicích. Elroq válcuje konkurenci, trh roste o 129 %
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz
  • Od ledna do dubna 2025 bylo v Česku registrováno 4 342 nových bateriových elektromobilů, meziročně o 129 % více
  • Škoda dominuje trhu – modely Elroq a Enyaq vedou žebříček registrací, značka získala 36,5% podíl
  • Elektromobilita sílí i mezi ojetinami, dovezeno bylo přes 2 300 použitých elektroaut, což je 5,1 % trhu s ojetinami

Díky webu cistadoprava.cz jsme se dozvěděli, že k poslednímu dubnovému dni bylo v České republice provozováno přes 42 700 osobních bateriových elektromobilů kategorie M1. V období ledna až dubna letošního roku přitom bylo nově registrováno 4 342 těchto vozidel, což představuje dechberoucí meziroční nárůst o 129 %. Tržní podíl bateriových elektromobilů přitom dosáhl 5,4 %. Nejvíce registrací, konkrétně 832, zaznamenala domácí Škoda Elroq, kterou následoval Enyaq s 752 registracemi. Třetí místo obsadila Tesla Model Y s 475 registracemi a do top 10 se dostaly i novinky Hyundai Inster a Kia EV3. V uvedeném období bylo také dovezeno 2 385 ojetých osobních bateriových elektromobilů (5,1% podíl na trhu dovezených ojetin), jak vyplývá ze zdrojových dat Ministerstva dopravy a Svazu dovozců automobilů.


Celkově bylo v průběhu ledna až dubna na tuzemském trhu registrováno 80 912 nových osobních vozidel (meziročně + 4,9 %), z nich 4 342 bylo bateriových elektrických (meziročně o 129 % více). Bateriové elektromobily byly s podílem 5,4 % třetí nejoblíbenější zákaznickou volbou, nejvíce registrací si s 67,6% podílem připsaly nepřekvapivě benzínové motorizace (meziročně +4,3 %), před naftovými s 20,9% podílem (meziročně -11,9 %), plug-in hybridní motorizace pak dosáhly podílu 3,7 % (meziročně +60,8 %) a vozidla na zkapalněný ropný plyn LPG pak 2,4 % (meziročně +25,4 %). Kromě toho bylo také registrováno jedno vozidlo s vodíkovým palivovým článkem.

Český trh s elektromobily (1-4/2025)

Skokanem roku v segmentu bateriových elektromobilů je bezesporu Škoda, která meziročně zvýšila počet registrací o 418 % a získala 36,5% podíl na trhu. Oproti tomu se moc nevede Tesle, která sice meziročně rostla o 39 %, ale její tržní podíl i tak klesl z 26,7 % na 16,2 %. Volkswagen si připsal meziroční růst o 248 % a dosáhl 8,3 % tržního podílu. „Z konkrétních modelů si nejlépe vedla Škoda Elroq s 832 registracemi, následovaná modelem Škoda Enyaq (752) a Teslou Model Y (475). Z novinek se nejvýše umístila právě Škoda Elroq, na šestém místě se objevila KIA EV3 se 117 registracemi, na osmém pak Hyundai Inster s 93 registracemi,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

Registrace ostatních kategorií nových bateriových elektromobilů v období leden-duben 2025:


  • Lehká užitková vozidla; (317 voz., meziročně +202 voz., tržní podíl 5,2 %): Mercedes-Benz 58 voz., Renault 49 voz., Maxus 42 voz., …
  • Nákladní automobily; (36 voz., meziročně +31 voz., tržní podíl 1,3 %): Mercedes-Benz 21 voz., Toyota 4 voz., Volvo 3 voz., …
  • Elektrobusy; (4 voz., meziročně +1 voz., tržní podíl 1,3 %): Iveco Bus 3 voz., MAN 1 voz.
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 7. 5. 18:36
Četl jsem teď někde, že na Teslu se sbírá hromadná žaloba za nepřesný čítač ujetých km. Nepřekvapivě ukazuje více. Sice v té žalobě stojí, že je to kvůli tomu, aby dříve skončila záruka, což je hezký bonus k tomu, že Tesly žerou míň, jako ostatní auta. Údajně klidně 112km místo 92km. To se to pak hezky rozpočítává 16kWh spotřebovaných po cestě :-)

Oni už toho nalhali tolik, že už jen vlastnictví toho auta je hanba. Je to fakt škoda.
Josef L
Josef L
Koncern ten náš trh vždy ovládl...
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Já se nedivím. Enyaq i Elroq jsou prostě taková normální auta, za relativně slušné peníze, jen na elektriku.
Petr Mervart
Petr Mervart
Naposledy upraveno: 8. 5. 07:02
Skoda, ze Skoda nema ryze ele. hatchback, jako napr. Opel Corsa. Ne kazdy chce jezdit po meste SUV ci Crossoverem :/

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze