Facelift Modelu Y nezabral, Tesla jde v Evropě dál k zemi

40
Facelift Modelu Y nezabral, Tesla jde v Evropě dál k zemi
Fotografie: Tesla
  • Propad prodejů automobilky Tesla nezpomaluje
  • V řadě evropských zemí se v dubnu meziročně propadly o více než polovinu
  • Problémy však značka má i na domácím trhu

Automobilce Tesla se stále nedaří zpomalit prudké ochlazování zájmu o své výrobky v Evropě. Ačkoliv stále patří mezi nejsilnější hráče, její postavení slábne. Podle Insideevs za tím stojí jednak nechuť k chování a aktivitám generálního ředitele Elona Muska, jednak rychle sílící konkurence a stárnoucí výrobní program americké automobilky, která už pět let nepředstavila žádný nový elektromobil s výjimkou Cybertrucku, který se po ochladnutí počátečního zájmu rychle stává propadákem a Tesla už má momentálně na skladě tříměsíční produkci. Reuters se odkazuje na průzkum společnosti Electrify Research, který se od 24. 3. do 11. 4. a z něhož vyšlo, že celkem 59 % ze 1 642 respondentů ochladlo vůči Tesle především kvůli Muskovým ultrapravicovým politickým aktivitám.


Největší propad zaznamenala automobilka ve Švédsku, kde meziročně odepsala plných 81 % prodejů, což znamená nejhorší výsledek od října 2022. V Nizozemsku pak prodejní statistiky oproti dubnu 2024 poklesly o 73,8 %, v Dánsku o 67 a ve Francii o 59 %. Ve srovnání s tím se jeví portugalský třetinový propad (-33 %) ještě jako relativní úspěch. Značce se ale nedařilo ani ve Spojených státech, kde za první kvartál meziročně odepsala 8,6 % prodejů, ačkoliv trh s elektromobily rostl o 11,4 %.

Dubnová smutná čísla jsou pokračováním trendu, který se projevil již v prvním kvartále, kdy se prodeje Tesel v EU meziročně propadly o 45 % na 36 617 kusů a tržní podíl oslabil z 2,4 na 1,3 %. To vše na pozadí růstu prodejů čistě bateriových elektromobilů (BEV) o 23,9 %. A ani celoroční prodeje za rok 2024 nelze označit za úspěch, protože se meziročně propadly o 13 %.

Očekávaná spása v podobě sestupu modernizované Tesly Model Y nenaplnila očekávání, dalším pokusem o zvrácení negativního trendu by měl být levný elektromobil značky. V tuto chvíli ale netušíme, který to bude, protože ve spleti Muskových slibů, odkladů a dementi už se dnes nevyzná vůbec nikdo.

Diskuze ke článku
Martin
Martin
Teslu model 3 lze bez problémů nahradit lepším a tím je Mercedes CLA. A je z Evropy.
Handsome Jack
Handsome Jack
Lidé tady říkají, že jsou lepší, ale jaké? Máme Tesla Model Y starší generace a za tři měsíce nám vyprší leasing, takže hledám něco jiného.

Momentálně chci něco s 360° kamerou a ventilovanými sedačkami. Také je pro mě velmi důležitý dojezd při vysokých rychlostech – s Model Y jezdím 150 km/h, v zimě dojede 300 km, v létě 370–400 km.

Cokoliv, co si prohlížím, s ventilovanými sedačkami a 360° kamerou už stojí víc než 1,8 milionu. Nebo třeba Ioniq 5 ve výprodeji má dost fajn ceny, ale dojezd při 150 km/h bude snad jen 200–250 km (žere hodně na vyšších rychlostech).
Karel Marel
Karel Marel
Naposledy upraveno: 7. 5. 15:10
Minuly rok jela tovarna Tesly pri 210tis prodanych kusech na cca 70%kapacity(puvodne se rikalo, ze ma kapacitu 375tis aut rocne, ale maximum vyrobenych jsem dohledal 6tis za den). Pri propadu o 50% se dostavame na kapacitu, kdy je prodelecna pro automobilku. Y objednane dnes dorazi jeste behem kvetna, prakticky neni zadna cekacka. Tesla zacina byt v Evrope velky pruser.
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Naposledy upraveno: 7. 5. 13:26
"Dubnová VESELÁ čísla jsou pokračováním trendu, který se projevil již v prvním kvartále, kdy se prodeje Tesel v EU meziročně propadly o 45 % na 36 617 kusů a tržní podíl oslabil z 2,4 na 1,3 %."
Fixed for ya.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze