Dva tisíce dolarů za sto koní navíc. Co říkáte na novinku u Tesly Model Y?

14
Dva tisíce dolarů za sto koní navíc. Co říkáte na novinku u Tesly Model Y?
Fotografie: Tesla
  • Tesla nově nabízí funkci Acceleration Boost pro Model Y, kterou lze zakoupit přímo v aplikaci za 2 000 dolarů (přibližně 44 tisíc korun)
  • Výkon cca 100 koní navíc znamená zrychlení z 0 na 97 km/h za 4,2 sekundy, což je o 0,4 sekundy rychleji než u původní verze

Tesla zatím nenabízí novou verzi Modelu Y v ostré verzi Performance, ale čekání alespoň nyní zajímavě kompenzuje. Jak totiž upozornila arenaev.com, nabízí totiž možnost připlatit si v aplikaci Tesly za funkci Acceleration Boost.


Matthew Donegan-Ryan, známý analytik, který se v poslední době stal zajímavým zdrojem neoficiálních informací o Tesle, nyní upozornil na to, že lze přímo v aplikaci Tesly, minimálně v USA, za 2 000 dolarů (přibližně 44 tisíc korun) zakoupit právě Acceleration Boost, jenž by měl přidat zhruba 100 koní výkonu a výsledkem má být zrychlení z 0 na 97 km/h za 4,2 s, oproti původním 4,6 s.

Můj pohled

Tesla tím vlastně nabízí určitý kompromis mezi standardní a ostrou verzí, bez nutnosti zásahů do hardwaru. Výkon navíc stačí „odemknout“ přes aplikaci – a to je možná právě ten moment, kdy u některých nadšení trochu opadne, i když na to samozřejmě jsou již zvyklí z minulosti a zdaleka nejde o první takový případ. Protože i když je Acceleration Boost chytré a elegantní řešení, je zároveň trochu smutné, že auto už tuhle výkonnost technicky dávno má, ale Tesla ji záměrně zamyká za platební bránu. Bez jakékoli úpravy motoru, baterie nebo podvozku. Z pohledu automobilky je to však geniální byznysový model, i proto jej ostatní následují v oblastech, jako je výkon, vyhřívání sedadel nebo asistenty řízení.

Elektromobilita a digitalizace aut zkrátka přináší nový přístup k výbavám a zároveň klade novou otázku: kolik jste ochotni zaplatit za něco, co už ve vašem autě fyzicky je, ale čeká na „povolení“? Pro mě osobně to vypadá jako další krok k mikrotransakcím, které jsou už dávno běžné v softwarovém světě, a to je něco, co mi stále nesedí. Nicméně se zdá, že si budu muset zvyknout.

Tesla Model Y facelift (2025) Premium RWD

Rozměry4 792 × 1 982 × 1 624 mm, 1 921 kg
Výkon220 kW
Baterie60 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd466 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Výkonu má Tesla dost a dost, a navíc ho v běžných podmínkách využijete jen zlomek času za volantem. Raději ať nabízí třeba HUD...ten člověk využívá po celou dobu jízdy. Ještě že už není Tesla dominantní leader ve světě EV.
Marek M.
Marek M.
Koho ještě zajímá nějaká Tesla? :-)
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Uvědomujete si, že ta cena má v tomto případě reálné opodstatnění ve vyšších nákladech na záruční opravy, které se započítávají do ceny vozidla?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze