Citroën ë-C3 a Peugeot e-3008 čelí zpoždění výroby. Proč?

Citroën ë-C3 a Peugeot e-3008 čelí zpoždění výroby. Proč?
Fotografie: Citroën
  • Citroën ë-C3 má údajně blíže nespecifikované softwarové problémy
  • Peugeot e-3008 pak sužují komplikace spojené s pohonným ústrojím

Server electrive.com upozornil na zprávu agentury Bloomberg, která informovala o tom, že se Citroën ë-C3 dostane na silnice později, než se původně očekávalo. Údajně se potýká s blíže nespecifikovanými softwarovými problémy, a proto se sériová výroba odkládá. Komplikace hlásí ale i elektrický Peugeot e-3008, u nějž jsou údajně problémy týkající se pohonné jednotky.

Bloomberg s odvoláním na nejmenované zdroje dobře obeznámené se situací v koncernu Stellantis, jenž se nebojí ukončit neziskové značky, uvádí, že výrobce je ve skluzu kvůli průtahům s finálními kontrolami softwaru pro použití v sériové výrobě.

Citroën ë-C3 je přitom k objednání i v Česku, a to už od 610 000 Kč. Dodávky zákazníkům přitom měly začít na začátku léta, ovšem nyní automobilka uvádí, že vozy doručí po letních prázdninách. Citroën prý eviduje už 30 tisíc objednávek na model ë-C3, jenž vzniká v Trnavě na Slovensku. Připomeňme, že jde o malý vůz spíše do města, jenž je vybavený jako vůbec první evropský elektromobil baterií typu LFP s užitečnou kapacitou 44 kWh a dojezdem až 326 km. Nabíjecí rychlost na DC přitom zůstala stejná (100 kW) jako u větších elektrických modelů značky, daní za nízkou cenu je ovšem jednofázová AC nabíječka, která zvládá 7,4 kW (3F 11 kW je za příplatek 15 000 Kč) plus absence tepelného čerpadla. Na vůz je přitom poskytována standardně záruka 5 let/60 000 km, kterou lze za příplatek navýšit a firemní zákazníci také mohou zažádat o dotaci ve výši 200 000 Kč bez DPH (kdyby vás zajímalo jak, nepřehlédněte náš podrobný článek na toto téma).

Není to však jediný vůz z koncernu Stellantis, jenž se potýká s komplikacemi. Kvůli problémům s pohonnou jednotkou se prý zpozdila i výroba SUV Peugeot e-3008, na čemž má mít podíl i nedostatek některých dílů, což už však měl Stellantis vyřešit. „V závodě v Sochaux nebude ještě několik týdnů probíhat výroba na optimální úrovni, což je normální a pod kontrolou,“ sdělil mluvčí agentuře Bloomberg.

K objednání v Česku je už i Peugeot e-3008, který lze v základní verzi čistě elektrického pohonu s předním náhonem, 73kWh baterií (dojezd okolo 460 km, jak se můžete dočíst v našich prvních dojmech) a výkonem 214 koní v bohaté výbavě Allure pořídit od 1 160 000 Kč, respektive v rámci plošné zaváděcí slevy za 1 119 000 Kč, opět samozřejmě i s možností zažádat o dotaci ve výši 200 000 Kč bez DPH.

Peugeot e-3008 210k

Rozměry4 542 × 1 895 × 1 641 mm, 2 083 kg
Výkon157 kW
Baterie76 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd524 km (WLTP)

Citroën ë-C3 44 kWh

Rozměry4 015 × ? × 1 577 mm, 1 416 kg
Výkon83 kW
Baterie48 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd326 km (WLTP)
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze