Nevydělávající značky ukončíme, zní ze Stellantisu

5
Nevydělávající značky ukončíme, zní ze Stellantisu
Fotografie: Stellantis
  • Koncern aktuálně provozuje 14 značek
  • V první polovině letošního roku si Stellantis vedl hůře, než se očekávalo
  • Podle slovo generálního ředitele Carlose Tavarese si nemůže dovolit provozovat značky, které nevydělávají peníze

Citroën, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo a Maserati – těchto 14 značek aktuálně provozuje koncern Stellantis, jenž se zrodil začátkem roku 2021, když se skupina PSA sloučila s Fiat Chrysler Automobiles. Za 15. značku lze pak částečně považovat čínský Leapmotor, v němž Stellantis koupil 21% podíl za 1,5 miliardy eur (38 miliard korun).

Agentura Reuters přitom nyní informovala o tom, že Stellantis podniká kroky k nápravě slabých marží a vysokých zásob ve svých amerických pobočkách, dokonce prý nebude váhat vyřadit nevýkonné značky ze svého rozsáhlého portfolia, což ve čtvrtek uvedl její generální ředitel Carlos Tavares.

Pokud nebudou vydělávat peníze, zavřeme je,“ řekl Carlos Tavares novinářům poté, co koncern dosáhl horších než očekávaných výsledků za první pololetí a jeho akcie klesly až o 10 %, stejně tak se ale nevedlo například ani americkému Fordu. „Nemůžeme si dovolit mít značky, které nevydělávají peníze,“ dodal Tavares. Stellantis přitom nezveřejnil konkrétní výsledky jednotlivých značek, s výjimkou Maserati, které v prvním pololetí vykázalo upravenou provozní ztrátu 82 milionů eur (cca 2 miliardy korun).

Podle některých analytiků by se přitom právě Maserati mohlo stát cílem prodeje ze strany Stellantisu, zatímco jiným značkám, jako je Lancia nebo DS, by mohlo hrozit zaniknutí vzhledem k jejich marginálnímu podílu na celkových prodejích skupiny. Stellantis přitom vlastní i další značky automobilové historie, jako je Innocenti a Autobianchi, u nichž se Itálie údajně snaží vyvlastnit je a nabídnout Číňanům.


Jak můžete vidět ve videu ze sociální sítě X výše, podle slov generálního ředitele Carlose Tavarese byly výsledky Stellantisu za první pololetí roku 2024 za očekáváním a koncern se upíná k 20 modelům, jež hodlá uvést ještě v tomto roce a slibuje si od nich zvýšení ziskovosti.

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tak když nabízejí EV s technikou jakou mají, s handicapy oproti ICE a za cenu jakou máj, tak se nedivím. A ICE kde je pouze tříválec na benzín a slabší diesely a pak pár neúměrně drahých hybridů tomu taky moc nepomůže.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Ty benzínové tříválce, zvlášt teď po změně rozvodů, mi přijdou dobré. Problém je v ceně ve spojení s mini-hybridem se šesti stupni nebo jak bych to nazval. Ty ceny jsou vysoké. Ale hlavní problém vidím v kvalitě nově uváděných vozů, jako je C3, Fiat Panda a Opel Frontera, mně to přijde jako aušus už na fotkách, reality se úplně děsím.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze