Citroën, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo a Maserati – těchto 14 značek aktuálně provozuje koncern Stellantis, jenž se zrodil začátkem roku 2021, když se skupina PSA sloučila s Fiat Chrysler Automobiles. Za 15. značku lze pak částečně považovat čínský Leapmotor, v němž Stellantis koupil 21% podíl za 1,5 miliardy eur (38 miliard korun).
Agentura Reuters přitom nyní informovala o tom, že Stellantis podniká kroky k nápravě slabých marží a vysokých zásob ve svých amerických pobočkách, dokonce prý nebude váhat vyřadit nevýkonné značky ze svého rozsáhlého portfolia, což ve čtvrtek uvedl její generální ředitel Carlos Tavares.
„Pokud nebudou vydělávat peníze, zavřeme je,“ řekl Carlos Tavares novinářům poté, co koncern dosáhl horších než očekávaných výsledků za první pololetí a jeho akcie klesly až o 10 %, stejně tak se ale nevedlo například ani americkému Fordu. „Nemůžeme si dovolit mít značky, které nevydělávají peníze,“ dodal Tavares. Stellantis přitom nezveřejnil konkrétní výsledky jednotlivých značek, s výjimkou Maserati, které v prvním pololetí vykázalo upravenou provozní ztrátu 82 milionů eur (cca 2 miliardy korun).
Podle některých analytiků by se přitom právě Maserati mohlo stát cílem prodeje ze strany Stellantisu, zatímco jiným značkám, jako je Lancia nebo DS, by mohlo hrozit zaniknutí vzhledem k jejich marginálnímu podílu na celkových prodejích skupiny. Stellantis přitom vlastní i další značky automobilové historie, jako je Innocenti a Autobianchi, u nichž se Itálie údajně snaží vyvlastnit je a nabídnout Číňanům.
#Stellantis CEO, Carlos Tavares: “Our performance in the H1 2024 fell short of our expectations. While corrective actions were needed and are being taken, we also have initiated an exciting product blitz, with no fewer than 20 new vehicles."
— Stellantis (@Stellantis) July 26, 2024
Learn more: https://t.co/5I0gghcHoD pic.twitter.com/wUPOmqBO34
Jak můžete vidět ve videu ze sociální sítě X výše, podle slov generálního ředitele Carlose Tavarese byly výsledky Stellantisu za první pololetí roku 2024 za očekáváním a koncern se upíná k 20 modelům, jež hodlá uvést ještě v tomto roce a slibuje si od nich zvýšení ziskovosti.