Stellantis vrací do hry spalovací motory, má v tom velkou výhodu

20
Stellantis vrací do hry spalovací motory, má v tom velkou výhodu
Fotografie: Jeep
  • Stellantis patřil mezi velké propagátory rychlé totální elektrifikace všech modelů
  • Vývoj tržní situace jej ale přinutil přehodnotit plány
  • Bude některé, původně čistě elektrické modely osazovat spalovacími pohony

Rozpor mezi politickými nařízeními a reálnou tržní situací se stále zvětšuje a už nyní je jasné, že plány na rychlé kompletní vymýcení konvenčních spalovacích motorů byly přehnaně optimistické. Stellantis proto ústy své finanční ředitelky Natalie Knightové prohlásil, že si zatím ponechává na stole všechny možnosti, včetně dodatečné montáže hybridního, nebo dokonce čistě spalovacího pohonu do modelů, původně uvedených a zamýšlených jako čistě bateriové. Stellantisu se v tom náramně hodí, že jeho nové platformy STLA jsou multipohonové a umožňují provést tento krok relativně snadno. Že jde o zcela nové rozhodnutí, svědčí rozpor s nedávným projevem nového ředitele Jeepu Antonia Filosy, který kategoricky vyloučil dodatečnou hybridizaci modelu Wagoneer S. A jeho slova dnes už neplatí.

Dnes už oficiální místa automobilky podle Autoblogu připouštějí pozdější doplnění benzinového motoru. Možná hybrid, možná dokonce čistě spalovacího pohonu. Podobný proces čeká chystaný model Recon a dokonce i Avenger, v Evropě uvedený jako čistý elektromobil, už v tichosti dostal hybridní verzi. Rovněž nový, čistě elektrický Dodge Charger se může těšit na pozdější montáž řadového třílitrového šestiválce. A koneckonců i aktuální Fiat 500e, uvedený výhradně jako BEV, zřejmě obdrží spalovací pohon, aby Fiat nepřišel o zákazníky stávající generace pětistovky, kterou právě nyní musel kvůli nových technickým předpisům přestat vyrábět.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
No to jsou teda úvahy, koukám Stelantis se ještě stále neprobudil z ropného opojení. Vyrobí nepoužitelné EV typu Avenger a pak přemýšlí co s tím a že nahradí baterií benzínovým motorem, jsou to šašci.
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Naposledy upraveno: 5. 5. 18:05
Já jsem přesvědčen, že konkrétně stellantis pořád doufá v pro ně zazrak, že se změní z nakyho záhadnyho duvodu situace (což je samozřejmě absurdní a stát se to nemůže) a bevka zase skončí a oni budou dál radostné tlacit cmoudy. Oni v to nejspíš doufají i jiní, jako škodovka, ale zároveň chápou líp situaci, že pro ice je tohle konečná, a je jen otázka kdy definitivně. Tavares se mi zdá tomu reálné furt nevěří.
Nechci dělat ukvapené závěry, uvidíme co e3008 a e5008, ale moc jim nevěřím.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 5. 5. 21:15
Věřím, že kluci ze Stellantis k tomu měli své důvody, proč to udělali takhle. A taky si musíme uvědomit, kolik let zabare vývoj nějaké platformy. Takže co nám dnes příjde zvláštní, tak oni se přesně o tom rozhodovali třeba už před 4-5 lety dozadu. Kdo to mohl tušit, co bude dnes. Multi-platforma mi přijde geniální nápad. A většine řidíčů to vůbec nevadí. Jediné ale jsou ceny EV verzí, ty jsou prostě nahoře, ale brzy se sniží, jak je budou tlačit emise, budou snižovat ceny EV variant. Podle mě už za dva roky budou cena EV varianty stejné jako diesel s automatem.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Co si pamatuji, tak cenová parita měla nastat okolo roku 2026 až 2029. Nikdo přece neříkal, že to bude "příští rok". A nikdo před 5 lety asi nečekal Covid nebo válku na Ukrajině (pro rusky smýšlející čtenáře FDrive "specální operace" - bratrství a mír pro všechny, zejména ukrajince).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze