Rozpor mezi politickými nařízeními a reálnou tržní situací se stále zvětšuje a už nyní je jasné, že plány na rychlé kompletní vymýcení konvenčních spalovacích motorů byly přehnaně optimistické. Stellantis proto ústy své finanční ředitelky Natalie Knightové prohlásil, že si zatím ponechává na stole všechny možnosti, včetně dodatečné montáže hybridního, nebo dokonce čistě spalovacího pohonu do modelů, původně uvedených a zamýšlených jako čistě bateriové. Stellantisu se v tom náramně hodí, že jeho nové platformy STLA jsou multipohonové a umožňují provést tento krok relativně snadno. Že jde o zcela nové rozhodnutí, svědčí rozpor s nedávným projevem nového ředitele Jeepu Antonia Filosy, který kategoricky vyloučil dodatečnou hybridizaci modelu Wagoneer S. A jeho slova dnes už neplatí.
Dnes už oficiální místa automobilky podle Autoblogu připouštějí pozdější doplnění benzinového motoru. Možná hybrid, možná dokonce čistě spalovacího pohonu. Podobný proces čeká chystaný model Recon a dokonce i Avenger, v Evropě uvedený jako čistý elektromobil, už v tichosti dostal hybridní verzi. Rovněž nový, čistě elektrický Dodge Charger se může těšit na pozdější montáž řadového třílitrového šestiválce. A koneckonců i aktuální Fiat 500e, uvedený výhradně jako BEV, zřejmě obdrží spalovací pohon, aby Fiat nepřišel o zákazníky stávající generace pětistovky, kterou právě nyní musel kvůli nových technickým předpisům přestat vyrábět.
Nechci dělat ukvapené závěry, uvidíme co e3008 a e5008, ale moc jim nevěřím.