Citroën ë-C3 na českém trhu. Aneb LFP baterie za zajímavou cenu

14
Citroën ë-C3 na českém trhu. Aneb LFP baterie za zajímavou cenu
Fotografie: Citroën
  • Malý elektromobil Citroën ë-C3 vstupuje na český trh
  • Jde o historicky nejlevnější elektromobil této značky u nás
  • Nabízí neotřelý design a výhody LFP baterie za velice zajímavé ceny

Čtyřmetrový crossover Citroën ë-C3 vstupuje na český trh, kde se stává suverénně nejlevnějším plnohodnotným elektromobilem značky. Startovní akční cena základní linie You totiž byla nastavena na částku 610 000 Kč, za kterou značka nabízí moderní malý vůz spíše městských parametrů, vybavený jako vůbec první evropský elektromobil baterií LFP. Ta nabízí užitečnou kapacitu 44 kWh a postačí na normovaný dojezd až 326 km. Nabíjecí rychlost na DC přitom zůstala stejná (100 kW) jako u větších elektrických modelů značky, daní za nízkou cenu je ovšem jednofázová AC nabíječka, která zvládá 7,4 kW (3F 11 kW je za příplatek 15 000 Kč) plus absence tepelného čerpadla. A také skromnější základní výbava, kterou lze ovšem napravit volbou vrcholné verze Max za akčních 695 000 Kč. Zato ale ë-C3 přináší novinku v podobě head-up displeje.

Součástí standardní výbavy je vždy klimatizace, byť pro verzi You manuální, kompletní bezpečnostní výbava, centrální zamykání na DO s automatickou aktivací za jízdy, palubní počítač, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, LED přední světlomety i denní světla, dvousměrně nastavitelný volant, konektivita pro mobilní telefony plus telematická aplikace, kryt zavazadelníku, ocelová 16" kola s poklicemi a lakované nárazníky. Vyšší specifikace Max přidává zadní parkovací kameru, 10" dotykový displej s lokalizovanou 3D navigací s mapami Evropy, automatickou klimatizaci s možností předehřevu, litá 17" kola, dešťový senzor, tmavá zadní okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělenou zadní lavici 1/2 a částečně koženkové čalounění. Doplatit lze 8 000 korun za náhradní kolo, případně 500 korun za přípravu na něj. Za příplatkové barvy žádá Citroën 14 000 Kč, v případě červené metalízy Elixir pak 18 000 Kč. Pro vyšší linii lze lze získat paket Zima (přední mlhovky, vyhřívání předních sedadel, čelního okna a volantu) za 25 000 Kč.

Objednávky byly otevřeny, na vůz je poskytována standardně záruka 5 let/60 000 km, kterou lze za příplatek navýšit. Firemní zákazníci také mohou zažádat o dotaci ve výši 200 000 Kč bez DPH.

Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 210 Nm
Baterie48 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km
Cena od630 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Takže hezky použitelně vybavené, ale stále neplnohodnotné auto za 700tisic cca? Tímhle tu konkurenci nedozeneme. Třeba MG4 ma sice mouchy, ale stojí podobně a může mít tažné V2L, větší výkon, větší baterku, větší prostor...to raději lehce ojetou eC4 než toto:(
Jan Jakubík
Jan Jakubík
To tepelné čerpadlo nejde ani dokoupit? Nevíte někdo?
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 2. 5. 18:32
Nevím, jestli se mi ta cena libí, když uvážím jen 44kW baterii a konstrukci vozu. Z toho auta na mě kouká šetření (lacinost) už na první pohled, nemůžu si pomoct.
Josef L
Josef L
Čtyřmetrový crossover Citroën ë-C4 vstupuje na český trh, kde se stává suverénně nejlevnějším plnohodnotným elektromobilem značky

Možná by stálo za to po 3 dnech upravit i název vozu na C3 :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze