Citroën představuje zcela nový ë-C3. Ujede přes 300 km a nabídne hromadu komfortu

3
Citroën představuje zcela nový ë-C3. Ujede přes 300 km a nabídne hromadu komfortu
Fotografie: Citroën
  • K dispozici budou výbavy You a Max
  • Předběžná cena startuje na 570 tisících Kč
  • Dojezd modelu ë-C3 činí 320 km

Představením čtvrté generace modelu C3 mění Citroën pravidla hry na trhu všestranných městských vozů vyráběných v Evropě. Nová generace, která je poprvé k dispozici v elektrické verzi, nabízí bezkonkurenční komfort na palubě, snadnější zážitek s elektrickým pohonem a rozsáhlou kolekci výbavy za mimořádně konkurenceschopnou cenu, vůz se přitom vyrábí v Trnavě. ë-C3 stojí v čele nové generace bestselleru značky Citroën, kterého se od uvedení první generace na trh v roce 2002 prodalo více než 5,6 milionu kusů. Zcela nový elektrický ë-C3 představuje začátek nové kapitoly značky Citroën. Oblíbená a odvážná značka prochází přeměnou, aby se agresivně chopila výzvy elektrické mobility dostupné všem.

Jízda ve voze Citroën ë-C3 nabízí opět efekt „létajícího koberce“, za což může kombinace odpružení Citroën Advanced Comfort s novými sedadly Citroën Advanced Comfort. Vůz poskytuje vyšší pozici za volantem (+100 mm oproti průměrnému městskému vozu tohoto segmentu), hranatější tvar pro více prostoru na palubě, ale s podobnou délkou a šířkou pro větší mrštnost. Má vyšší světlou výšku a je vybaven vnějšími ochrannými prvky, aby splnil očekávání zákazníků a umožnil jim jízdu s větším pocitem pohodlí a bezpečí. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než předešlá generace, nabízí mnohem prostornější kabinu. Šířka v úrovni loktů na zadních sedadlech je o 19 mm a na předních sedadlech o 21 mm větší, než je průměr na trhu. Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1 015 mm lze využít zavazadlový prostor o objemu 310 litrů.

Výrobce osadil verzi ë-C3 elektromotorem o výkonu 83 kW/113 koní, zatímco baterie LFP s kapacitou 44 kWh nabízí dojezd přibližně 320 km. Díky rychlému nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW trvá pouhých 26 minut, než se kapacita baterie zvýší z 20 % na 80 %. K tomu se přidává novinka v podobě aplikace e-ROUTES. Ta umožňuje řidičům nového ë-C3 optimalizovat dlouhé cesty tím, že jim poskytuje stálý online přístup k nejspolehlivějším údajům o nabíjecí síti a vozidle. Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici příplatková AC nabíječka s výkonem 11 kW. Francouzská novinka umí zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h.

Nejzásadnější novinkou je absence tradičního přístrojového panelu. Nový ë-C3 poprvé nabízí nový head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé části mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla. Toto inteligentní řešení zajišťuje, že nedochází k duplikaci informací, jak je tomu tradičně mezi head-up displejem a přístrojovou deskou, a poskytuje řidiči snadný přístup ke všem klíčovým informacím, které potřebuje, aniž by musel spustit oči z vozovky. Uprostřed palubní desky se nachází obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 10,25", která je mírně natočená směrem k řidiči. Standardní výbavou je taktéž aplikace „My Citroën Play with Smartphone Station“. Ta umožňuje majitelům modelu verze You přístup k hudbě, rádiu, volání a navigaci prostřednictvím vlastního telefonu.

Ve výbavě samozřejmě nesmí chybět automatické přepínání dálkových světel, automatické podržení vozu do kopce, Active Safety Brake či zadní parkovací asistent s kamerou. A kolik si vlastně Citroën řekne za svou elektrickou novinku? Zatím je zveřejněna předběžná základní cena 23 300 eur (v přepočtu 570 tisíc Kč). Na výběr budou dvě verze: You a Max, ale již v roce 2025 přijde skromnější provedení s dojezdem 200 km za 19 990 eur (490 tisíc Kč).

Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, ? × ? × 1 570 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 210 Nm
Baterie48 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 320 km
Cena od
Diskuze ke článku
pangrac1
pangrac1
Zdechlej ošklivej bazmek, kterej přijde az za 2 roky. Lol. 🙈😂👎
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 18. 10. 2023 09:09
Konečně městské auto, se kterým se člověk nemusí bát ani na delších cestách a za slušné peníze. Dá se k tomu přikoupit AC nabíjení 11 kW a DC max 100 kw bohatě dostačuje. Škoda jen, že si autor článku nedá práci uvést všechny parametry. To že Citroen umí mít skvělou spotřebu už víme.


Délka 4015  mm
Šířka 1813  mm
Výška 1577  mm
Kufr/zavazadlový prostor 310 l 
Frunk nemá frunk
Světlá výška 163  mm
Pneu 205/50 R17
Počet míst 5

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze