Citroën nedávno oznámil, že na český trh vstoupil model ë-C3 ve verzi Cargo. Pohon bude mít stejný, jako osobní Citroën ë-C3 a my jsme se tedy rozhodli otestovat zatím alespoň na té, jaké má předpoklady pro pracovní vytížení. Zároveň jsme chtěli otestovat spotřebu, protože to se při předchozím testu tohoto vozu nepodařilo a nemáme údaj ani z palubního počítače, protože Citroën ë-C3 ji na palubním počítači zatím neukazuje. Dle českého zastoupení Citroënu se to ale týká jen těchto prvních kusů a v budoucnu by nově vyrobené vozy už měly na palubní počítač dostat i informaci o spotřebě.





Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 83 kW, 113 koní, točivý moment: 120 Nm |
| Baterie | 48 kWh (44 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km |
| Cena od | 589 000 Kč |
První rozvoz přes platformu Grid.online nebyl dlouhý, ale 43 zásilkami jsem prověřil prostornost auta, kde navíc sklopené zadní sedačky zabírají místo navíc. Budoucí verze Cargo by tedy měla i větší rozvoz zvládnout v pohodě i po stránce objemu. A jak je na tom s dojezdem resp. spotřebou? I s cestou z Berouna do Velkých Přílep a zpět do Berouna jsem se během rozvážky po Roztokách dostal z 84 % na 32 %, takže stačilo 52 % baterie. To tedy Citroën ë-C3 zvládl na výbornou.
Celkem jsem takto najel 114,6 km, takže když známe využitelnou kapacitu baterie (44 kWh), lze spočítat spotřebu. Ta tedy vychází přibližně na 20 kWh/100 km. Vyhodnotím ale i reálnou spotřebu podle nabíjení. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.

