Testujeme spotřebu Citroënu ë-C3 v ostrém nasazení

Prejte se na to, co vás zajímá
3
Testujeme spotřebu Citroënu ë-C3 v ostrém nasazení
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Citroën ë-C3 se představil i v užitkové verzi
  • V rámci testu jsme tedy ë-C3 prověřili i v kurýrním rozvozu
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá

Citroën nedávno oznámil, že na český trh vstoupil model ë-C3 ve verzi Cargo. Pohon bude mít stejný, jako osobní Citroën ë-C3 a my jsme se tedy rozhodli otestovat zatím alespoň na té, jaké má předpoklady pro pracovní vytížení. Zároveň jsme chtěli otestovat spotřebu, protože to se při předchozím testu tohoto vozu nepodařilo a nemáme údaj ani z palubního počítače, protože Citroën ë-C3 ji na palubním počítači zatím neukazuje. Dle českého zastoupení Citroënu se to ale týká jen těchto prvních kusů a v budoucnu by nově vyrobené vozy už měly na palubní počítač dostat i informaci o spotřebě.

Technické parametry Citroën ë-C3 44 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 015 × 1 755 × 1 577 mm, 1 416 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon83 kW, 113 koní, točivý moment: 120 Nm
Baterie48 kWh (44 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,1 kWh / 100 km, dojezd: 326 km
Cena od589 000 Kč

První rozvoz přes platformu Grid.online nebyl dlouhý, ale 43 zásilkami jsem prověřil prostornost auta, kde navíc sklopené zadní sedačky zabírají místo navíc. Budoucí verze Cargo by tedy měla i větší rozvoz zvládnout v pohodě i po stránce objemu. A jak je na tom s dojezdem resp. spotřebou? I s cestou z Berouna do Velkých Přílep a zpět do Berouna jsem se během rozvážky po Roztokách dostal z 84 % na 32 %, takže stačilo 52 % baterie. To tedy Citroën ë-C3 zvládl na výbornou.


Celkem jsem takto najel 114,6 km, takže když známe využitelnou kapacitu baterie (44 kWh), lze spočítat spotřebu. Ta tedy vychází přibližně na 20 kWh/100 km. Vyhodnotím ale i reálnou spotřebu podle nabíjení. Pokud vás na tomto autě něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Jen pro srovnání. Jezdím denně do Prahy a okolo Prahy s e-NV200. Podobná baterie, podobný výkon, jen ta velikost je podstatně větší. Průměrná spotřeba při současných podmínkách je pod 15 kWh/100.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze