Citroën představuje u modelu C5 Aircross zcela nové pohonné ústrojí s označením Hybrid 136. Vychází z kompaktní a lehké technologie Hybrid 48V a skládá se ze 48V baterie, která se dobíjí během určitých fází jízdy, benzinového motoru PureTech o výkonu 136 k, jenž byl navržen tak, aby se tomuto novému hybridnímu systému přizpůsobil, a je spojen s novou převodovkou ë-DCS6, jejíž součástí je elektromotor o výkonu 21 kW. Verze C5 Aircross Hybrid 136 se chlubí emisemi pouhých 129 gramů CO2 na ujetý kilometr. Dle kombinovaného cyklu WLTP tak vypouští o 15 % méně emisí než ekvivalentní neelektrifikovaná benzinová verze.
Cenově se novinka blíží naftové verzi s obdobným motorem, jenže ve srovnání s ní vypouští o téměř 12 % méně emisí. K tomu přidává všechny výhody elektrického pohonu, od většího potěšení z jízdy až po možnost pohybu v nízkoemisních zónách. Verze Hybrid 136 doplňuje elektrifikovanou řadu C5 Aircross, kterou tvoří plug-in hybrid 180 a plug-in hybrid 225 držící 40 % prodejů modelu C5 Aircross. Globálněji lze říct, že posiluje a urychluje strategii elektrifikace značky, která zahrnuje 10 modelů, od hybridu přes plug-in hybrid po 100% elektrickou verzi, od modelu Ami po C5 X, od osobních po lehké užitkové vozy, přičemž cílem každého z nich je nabídnout řešení šité na míru potřebám zákazníků a zároveň jim pomoci udržet rozpočet pod kontrolou.
Díky této 48V hybridní technologii je optimalizována doba jízdy v případě využití smíšeného nebo 100% bezemisního elektrického pohonu, což přináší větší jízdní komfort, nižší spotřebu paliva a méně emisí CO2. Tato lehká a kompaktní hybridní technologie využívá benzínový motor 1.2 PureTech nové generace vyvinutý speciálně pro hybridizaci (40 % dílů je nových), se třemi válci a objemem 1,2 litru. Motor disponuje výkonem 136 k (100 kW) při 5 500 ot/min a točivým momentem 230 Nm při 1 750 ot/min. K jeho výkonu a robustnosti přispívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a rozvodový řetěz. Motor splňující normu Euro 6.4 a pracující v Millerově cyklu má lepší tepelnou účinnost spalování.
Dále je zde synchronní elektromotor s permanentními magnety, který je schopen vyvinout špičkový výkon 21 kW (28 k) a točivý moment 55 Nm. Zajišťuje 100% elektrický pohon modelu C5 Aircross při nízkých požadavcích na točivý moment, při nízkých rychlostech, při manévrování nebo zpomalování a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu. Při zpomalování funguje také jako generátor, který dobíjí baterii, a zároveň tak snižuje opotřebení brzd. V rámci pohonné techniky je dále použit řemenový startér napájený 48 V pro rychlé a pohotové nastartování spalovacího motoru. Novinkou je taktéž nová elektrifikovaná šestistupňová dvouspojková převodovka ë-DCS6 umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je rovněž navržená speciálně pro hybridní technologii.
Řazení je kratší a jízda je pohodlnější. Ve skříni převodovky je umístěn také elektromotor, měnič a řídicí jednotka, což optimalizuje prostor pod kapotou. 48V lithium-iontová baterie s dostupnou kapacitou 432 Wh je instalována pod levým předním sedadlem, takže nijak neomezuje objem zavazadlového prostoru ani kabiny. Hybridní pohon této nové verze modelu C5 Aircross je mimořádně komfortní, protože jeho dva motory – elektrický a spalovací – pracují společně nebo odděleně, automaticky, plynule a bez zásahu řidiče. Při prudké akceleraci dodává elektromotor dalších 9 kW (přibližně 12 k), což zajišťuje, že díky dynamickému zrychlování je jízda s vozem vždy pohodlná.
Technické parametry Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 500 × 1 696 × 1 689 mm, 1 845 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 165 (133 + 81) kW, 225 (181 + 110) koní, točivý moment: 300 Nm / 3 000 ot/min |
Baterie | 13,2 kWh (11,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,4 l / 100 km |
Cena od | 920 000 Kč |