Příští Citroën C5 Aircross nemine velká elektrifikace. Dostane kabel i baterku

Příští Citroën C5 Aircross nemine velká elektrifikace. Dostane kabel i baterku
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nová generace dorazí v roce 2026
  • Očekávat můžeme elektrickou a plug-in hybridní verzi
  • Příští generace C5 Aircross dorazí na platformě STLA Medium

Středně velký crossover s logem Citroënu je v aktuální generaci vybaven spalovacím pohonem s určitou formou elektrifikace. Maximem v nabídce je nyní plug-in hybrid, avšak s novou generací, která přijde za dva roky, se má vše změnit. Potvrzuje to například en.passionnement-citroen.com, podle kterého bude současný C5 Aircross v dalším svém vydání větším a důraznějším vozem. Chystaná další generace má totiž ztělesňovat novou filozofii značky a větší část techniky má být shodná s nedávno představeným Peugeotem 3008. Ten jsme již otestovali a brzy se můžete těšit na test dálniční spotřeby a taktéž velký test. Příští generace Citroënu C5 Aircross samozřejmě půjde ve stopách té současné a bude se snažit nabídnout maximální prostor pro pět cestujících.

Již dnes víme, že nástupce přijde s kódovým označením CR3 a do délky vyroste na 4,6 metru. Současně má dorazit na platformě STLA Medium, což znamená příchod 100% elektrické verze. To je zásadní zlom v modelové řadě C5 Aircross. Budoucí C5 Aircross bude koncem roku 2026 vrcholným modelem značky a co se týče elektrické verze, k dostání mají být provedení s baterií o kapacitě 73 a 98kWh. S tím se pojí možnost volby mezi pohonem předních nebo všech kol. Pro odpůrce úplné elektrifikace se v nabídce udrží opět plug-in hybrid, jenž by měl dostat podstatně větší baterii, než je tomu dosud. Stejně tak se zlepší rychlost nabíjení a dojezd. Současně se výrobce pochlubil tím, že to bude právě nový C5 Aircross, který si jako jediný ze všech modelů v nabídce udrží možnost plug-in hybridní technologie.

Technické parametry Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 500 × 1 696 × 1 689 mm, 1 845 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 (133 + 81) kW, 225 (181 + 110) koní, točivý moment: 300 Nm / 3 000 ot/min
Baterie13,2 kWh (11,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,4 l / 100 km
Cena od920 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze