Právě testujeme mild-hybridní Citroën C5 Aircross Hybrid 136 (2024)

Právě testujeme mild-hybridní Citroën C5 Aircross Hybrid 136 (2024)
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Modernizovaná verze má líbivější design
  • Testovaná mild-hybridní motorizace nabízí výkon 136 koní
  • Nevýhodou je široký středový tunel a archaicky vypadající navigace

Tento týden pro vás testujeme omlazený Citroën C5 Aircross ve verzi Hybrid 136 a výbavě ë-series. Druhý největší osobní model této francouzské značky dostal v rámci faceliftu mnohem líbivější design přídě a zádě, což obnáší hlavně nový vzhled světlometů. Zatímco ty přední s Full LED technikou se nově chlubí dvěma linkami LED denního svícení, zadní světla již nemají v sobě integrovány obdélníky. Celkově je design z mého pohledu líbivější a uhlazenější. Dokonce se nezapomnělo na přední mlhovky, které jsou sice halogenové, ale v dnešní době je tento prvek pomalu vzácností.

A zatímco zvenčí nejde vůz nepochválit, v kabině je to o něco horší. Facelift totiž sice přinesl o dost větší středový dotykový displej, jenže jeho systém působí zastarale a třeba navigace se svou archaickou grafikou a titěrným zobrazením je velké negativum. Citroën totiž nenainstaloval do omlazeného C5 Aircross nejnovější vydání palubního systému, což má za následek právě toto. Velká škoda. Stejně tak zamrzí omezená nabídka motorizací. Novinkou je alespoň motorizace Hybrid 130, se kterou jsme již ujeli 200 km a zatím palubní počítač hlásí spotřebu 6,1 l na 100 km. A na rozdíl od jiných značek vůz sice neumí plachtit, ale když jen to jde, využívá elektrickou energii k přesunu.

Několikrát jsme si všimli, že i na dálnici v rychlosti 125 km/h se sepnul elektrický pohon, což dále snižuje průměrnou spotřebu. Podíl na tom má 890Wh baterie a elektromotor s výkonem 28,5 k a 55 Nm točivého momentu. Citroën C5 Aircross Hybrid 136 je samozřejmě předokolkou a s pohonem všech kol nejde pořídit. Na přední kola tak sílu motoru posílá dvouspojková převodovka ë-DCS6, u které lze řadit manuálně skrze pádla pod volantem. V testu dále odhalíme, jaký je jízdní komfort a zda opravdu fungují „magické“ pevné tlumiče. V neposlední řadě se podíváme na spotřebu na dálnici.

Technické parametry Citroën C5 Aircross Hybrid 136

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 500 × 1 859 × 1 689 mm, 1 531 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 230 Nm
Nádrž53 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od820 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze