Nový Citroën C5 Aircross na českém trhu. Všechny barvy elektrifikace

Nový Citroën C5 Aircross na českém trhu. Všechny barvy elektrifikace
Fotografie: Citroën
  • Citroën uvedl druhou generaci kompaktního crossoveru C5 Aircross na český trh
  • Nabízí všechny stupně elektrifikace od hybridu výše
  • K dispozici jsou i dva čistě bateriové pohony

Druhá generace netradičně tvarovaného crossoveru Citroën C5 Aircross znovu vzniká ve francouzském městě Remeš (Rennes) a vypustila z nabídky konvenční pohony. Nově si ji bude možné koupit už jen s hybridem HEV, plug-in hybridem PHEV či se dvěma verzemi čistě bateriového pohonu BEV. Poměrně přehledný akční ceník začíná startovní částkou 675 000 Kč, kterou lze, stejně jako všechny ostatní ceny, dále snížit o 30 tisíc s využitím výkupového bonusu. Jak plug-in hybrid, tak čistě bateriový elektromobil startují na akčních 925 tisících (895 tisících s bonusem za výkup, který ovšem platí jen pro PHEV, nikoliv pro BEV). Za tuto částku je k mání slabší ze dvou čistě bateriových pohonů s výkonem 210 k a baterií 73 kWh v základní výbavové linii You, případně PHEV ve střední výbavě Plus.

Kdo chce silnější verzi BEV pohonu s výkonem 230 k a baterií 96,9 kWh, musí sáhnout po prostřední linii Plus, která je oproti You o 70 tisíc dražší. A zároveň počítat s tím, že příplatek za silnější BEV činí 100 tisíc. Startovní cena tohoto pohonu tedy činí akčních 1 095 000 Kč. A nakonec ultimativní linie Max s příplatkem ve výši dalších 70 tisíc. Výbava je pak velmi štědrá, avšak oba čistě bateriové elektromobily pak začínají nad milionem; konkrétně verze 210 k na částce 1 065 000 Kč a 230 k na 1 165 000 Kč.

Vůz má vždy přední pohon, čekání na zázračný návrat hydropneumatického pérování je samozřejmě i nadále marné, částečným odškodněním jsou tu známé tlumiče s hydraulickými dorazy. Z nabídky zcela vypadla přírodní kůže, i nejvyšší výbavy nabízejí koženku. Rozdíly v dynamice obou BEV je verzí je marginální, o něco vyšší výkon je kompenzován nárůstem pohotovostní hmotnosti o 58 kg kvůli větší baterii. Odstup v dojezdu je však markantní; verze s baterií 73 kW uvádí nejvyšší dojezd podle WLTP 520 km ve výbavě You, případně 518 km v linii Plus. U verze 96,9 kW pak jde o 679 km pro verzi Plus (v linii You se nenabízí). Citroën nabízí standardní, plnou pětiletou záruku, avšak omezenou nájezdem 60 000 km, který lze ovšem za příplatek prodloužit. Záruka na baterii činí standardních 8 let/160 000 km na zachování zbytkové kapacity minimálně 70 %.

Standardem pro BEV verze je vždy DC nabíjení 160 kW a AC 11 kW, za tepelné čerpadlo se vždy připlácí 30 tisíc korun. Plug-in hybrid s baterií 17,8/21 kWh (netto/brutto) nabízí standardně palubní nabíječku 3,7 kW, kterou lze za 15 tisíc korun posílit na 7,4 kW. Standardem tu je nejen možnost zvolit intenzivní rekuperaci směrovou pákou (poloha B), ale také jí třístupňově nastavit motýlky pod volantem. Stejně jako aplikace se sledováním dojezdu a dálkovým nastavením odloženého dobíjení a tepelného komfortu.

Standardní výbava You zahrnuje mj. 10" palubní displej, 18" litá kola, zadní parkovací asistent, bezklíčové startování, elektrická, vyhřívaná zrcátka, 4 elektrická okna, přední LED světlomety, dešťový senzor, centrální 13" infozábava s DAB, automatickou dvouzónovou klimatizací a nastavitelnou podlážku v zavazadlovém prostoru. Prostřední You přidává zadní parkovací kameru, vyhřívaný volant, bezklíčové odemykání, elektricky sklopná zrcátka s osvětlením, výdechy klimatizace pro 2. řadu, tmavá zadní okna, samostmívací vnitřní zrcátko, ambientní osvětlení, LED osvětlení interiéru, 3D navigaci, nastavitelný sklon zadního opěradla a částečně koženkové čalounění. A konečně Max završuje nabídku s ADAS 2.0, head-up displejem, panoramatickými kamerami, handsfree otevíráním kufru, AQS, maticovými světlomety a čalounění částečně z prémiové koženky.

Pro všechny verze je k dispozici celkem 6 barev (bílá, šedá, černá, červená, modrá, zelenošedá), metalíza stojí 18 tisíc a kontrastní černá střecha 12 tisíc korun. Na výběr jsou litá kola 18–20". Výbava je částečně rozdělená do výhodných paketů, například Techno za 42 500 Kč (pro Plus) doplňuje ADAS 2.0 a handsfree otevírání kufru. Paket Zima (25 000 Kč, pro You a Plus) zase přidává vyhřívání předního okna, volantu a předních sedadel plus zavazadlovou síť. Pro dvě vyšší výbavy je k mání střešní okno za 42 500 Kč, případně paket sedadel v prémiové kožence s odvětráváním, masáží a bederní opěrkou, vyhříváním zadních sedadel a koberečky za 43–55 tisíc korun. Tažné zařízení stojí 27 tisíc korun.

Akční ceník Citroënu C5 Aircross

Hybrid 145 k Plug-in hybrid 195 k Electric 210 k SR Electric 230 k ER
You 675 000 Kč - 925 000 Kč -
Plus 725 000 Kč 925 000 Kč 995 000 Kč 1 095 000 Kč
Max 795 000 Kč 995 000 Kč 1 065 000 Kč 1 1165 000 Kč

Technické parametry Citroën C5 Aircross (2025) Electric 210k Standard range

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 652 × 1 902 × 1 688 mm, 2 184 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon157 (100 + 21) kW, 213 (136 + 29) koní, točivý moment: 343 Nm / 1 750 ot/min
Baterie79,9 kWh (73,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 160 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17 kWh / 100 km, dojezd: 520 km
Cena od925 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze