Citroën začal na českém trhu nabízet pro spoustu svých modelů funkci ChatGPT

Citroën začal na českém trhu nabízet pro spoustu svých modelů funkci ChatGPT
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • ChatGPT výrazně zlepšuje vyhledávání a lépe rozumí lidskému hlasu
  • K dispozici je prostřednictvím paketu Connect PLUS
  • Chatbot lze aktivovat třemi způsoby

Citroën nabízí od 31. července 2024 v osobních vozech C4, C4 X, C5 X, Berlingo a SpaceTourer a v užitkových vozech Berlingo Van a Jumpy v rámci paketu Connect PLUS službu Navigace ChatGPT. Tato služba bude dostupná v těchto evropských zemích: Francie, Španělsko, Itálie, Německo, Velká Británie, Nizozemsko, Belgie, Rakousko, Portugalsko, Polsko, Lucembursko, Švýcarsko, Česká republika, Švédsko, Norsko, Irsko a Dánsko. ChatGPT je součástí systému infotainmentu Citroën, v jehož rámci využívá systém rozpoznávání hlasu a zvuku SoundHound. Chatbot byl jako jazykový model umělé inteligence vyvinut tak, aby generoval odpovědi na základě hloubkového učení a umožnil tak přiblížit se inteligentnímu interaktivnímu zážitku ve voze, který usnadňuje každodenní život.

Na jedné straně tato funkce vylepšuje rozpoznávání hlasu, které je již u vozů značky Citroën k dispozici, a ještě více jej přibližuje přirozenému jazyku a zpřesňuje a urychluje jeho reakce. Na straně druhé jej obohacuje a proměňuje ve společníka na cesty, který je schopen porozumět složitým otázkám a odpovědět na ně nebo poradit v mnoha různých oblastech (od historických informací nebo tipů, co dělat v daném městě, až po recepty a mnoho dalšího). ChatGPT je k dispozici prostřednictvím paketu Connect PLUS (nebo přes aktivaci online služeb navigace u modelů objednaných před červencem 2023).

Jednou z hlavních výhod, které příchod ChatGPT přináší, je vylepšené rozpoznávání hlasu. Díky významnému pokroku ve zpracování přirozeného jazyka je rozpoznávání hlasu přesnější a pohotovější, což řidičům umožňuje přirozenou a plynulou interakci s vozidlem. Řidiči mohou pomocí hlasových příkazů provádět různé úkoly, například nastavovat teplotu nebo nechat se navigovat k cíli, aniž by museli spustit oči ze silnice. A mohou jít ještě dál a vést skutečné diskuze a dostávat odpovědi na otázky z nekonečného množství oblastí obecných znalostí jako od lidského asistenta. Testy provedené v květnu 2024 ukázaly, že nový systém snižuje počet nedorozumění vedoucích k odpovědi „Nerozuměl jsem vaší otázce“ o téměř 68 %. Stejné testy ukázaly, že úroveň plynulosti a interaktivity systému ChatGPT zvýšila využívání rozpoznávání hlasu téměř o 70 %

Zákazníci mohou ChatGPT používat stejným způsobem, jakým dnes používají svého hlasového asistenta. Chatbot lze aktivovat třemi způsoby (v závislosti na modelu): Vyslovením stávajících aktivačních slov „Hello Citroën“, stisknutím tlačítka rozpoznávání hlasu na volantu a nebo stisknutím widgetu mikrofonu na centrálním displeji. Tato významná inovace dokládá snahu značky Citroën využívat technologie, které zvyšují nejen zážitek z jízdy, ale také pohodlí a funkčnost života na palubě. ChatGPT je totiž skutečným pomocníkem v životě na palubě vozu. Je to asistent, který je schopen poskytovat inteligentní obsah a odpovědět na každou otázku, kterou zákazník může mít. Může to být odborník, který hledá radu na určité téma, důchodce, který chce zorganizovat návštěvu muzea, pár, který hledá hotel nebo správné víno k rybě, atd.

Pro zákazníky Citroënu, kteří si objednali vůz po 3. červenci 2023, je nyní ChatGPT součástí balíčku Connect PLUS. Předplatné paketu Connect PLUS je zahrnuto v ceně vozu, a to na dobu 12 měsíců s možností následného prodloužení předplatného. Pro zákazníky, kteří si objednali vůz před 3. červencem 2023, bude ChatGPT k dispozici k zakoupení jako funkce na vyžádání.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze