Peugeot představil novou verzi elektromobilu e-308, chce hrát hlavně na cenu

4
Peugeot představil novou verzi elektromobilu e-308, chce hrát hlavně na cenu
Fotografie: Peugeot
  • Peugeot e-308 Style by měl stát 41 230 eur, tedy přibližně 1,038 milionu korun při dnešním kurzu
  • Stane se základní variantou řady e-308
  • Nabídne výkon 115 kW a baterii o kapacitě 54 kWh

V tiskové zprávě francouzská automobilka patřící pod koncern Stellantis oznámila novou verzi elektromobilu e-308. Má přídomek Style a hraje hlavně na cenu, která by bez jakýchkoli ekologických pobídek měla činit 41 230 eur (cca 1,038 milionu korun při dnešním kurzu).

Tím se z verze Style stává základní model řady e-308, neboť je dostupný ještě ve verzích Allure (42 590 €, cca 1,072 milionu korun při dnešním kurzu) a GT (44 870 €, cca 1,13 milionu Kč při dnešním kurzu). Model Style má nabízet výbavu poplatnou verzi Active Pack, která je k dispozici pro modely 308 s hybridním a spalovacím pohonem. Zahrnuje mimo jiné 18" kola z lehké slitiny a výbava myslí i na dvouzónovou automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo, hands-free startování, i-Cockpit, 10" centrální dotykovou obrazovku s bezdrátovou funkcí Mirror Screen (Apple CarPlay/Android Auto), elektrickou parkovací brzdu, LED světlomety atp.

Řada E Style využívá pohonnou jednotku o výkonu 115 kW s točivým momentem 270 Nm, energii pak vozu dodává baterie s hrubou kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečných), což by dle WLTP mělo znamenat dojezd až 410 km. Následné nabíjení je podporováno až do výkonu 100 kW, takže doplnění energie z 20 na 80 % kapacity baterie zabere jen 30 minut. I na verzi Style se pak vztahuje záruka Peugeot Allure Care na 8 let/160 000 km.

První jízda v novém Peugeotu e-308

Peugeot e-308 už jsme dokonce měli možnost krátce otestovat v redakci, takže doporučujeme video výše, stejně jako naše první dojmy. V nich se od kolegy Petra Vomáčky dozvíte o reálné spotřebě, o tom jak působí interiér vozu a mnoho dalšího.

Technické parametry Peugeot e-308 (2023) Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 759 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od1 055 000 Kč
Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Todle bude prodejní pecka, úplně zbytečne Ev auto na dnešní dobu.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tohle si nezaslouží ani komentář. Každému podle zásluhy.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze