Facelift Peugeotu e-308
test

Facelift Peugeotu e-308

První jízdní dojmy
5

Nový Peugeot e-308, který nedávno vstoupil na trh, je ztělesněním inovace v oblasti elektromobility. Jako součást snahy automobilky Peugeot posunout hranice vývoje elektromobilů přináší e-308 kombinaci špičkových technologií, výkonného pohonu a elegantního designu. Jaký je jeho význam v kontextu elektromobilní revoluce?

Designový jazyk Peugeotu je znám elegancí a inovací, nový e-308 není výjimkou. Svoji moderní estetiku spojuje s praktickými a funkčními prvky. Kromě toho je auto vybaveno špičkovými technologickými funkcemi, které zvyšují komfort a bezpečnost cestujících. Centrální dotykový displej s rozhraním UConnect umožňuje snadný přístup k různým funkcím vozidla, navigaci a multimediálním možnostem. Skvělým prvkem v interiéru je možnost prostupu mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedačkami například pro přepravu lyží na hory.

První jízda v novém Peugeotu e-308

Výkon a pohon

Elektromobil je poháněn výkonným elektromotorem, který mu poskytuje dostatečný výkon a dynamiku pro plynulou jízdu v různých podmínkách, jelikož se už nejedná o auto čistě do města. Podle informací poskytnutých oficiálním zastoupením Peugeot dosahuje elektromotor výkonu 115 kW (156 koní) a točivého momentu 270 Nm. To zaručuje výjimečný zážitek z jízdy a dynamické reakce na povel řidiče. Konkrétně z nuly na 100 km/h se dostanete za 10,5 s, maximální rychlost je omezena na 170 km/h a perličkou je, že za 32,3 s auto dokáže ujet vzdálenost jednoho kilometru.

Baterie, dojezd a nabíjení

Důležitým prvkem elektromobilu je jeho baterie a dojezd na nabití. Peugeot e-308 je vybaven moderní lithium-iontovou baterií s kapacitou 54 kWh, ale reálná využitelná kapacita je 51 kWh. Zajímavostí je i hmotnost baterie 340 kg. Podle zdrojů automobilky tento elektromobil nabízí dojezd až na 531 kilometrů podle WLTP pro městský provoz. Elektromobil podporuje CCS nabíjení pomocí rychlonabíjecí stanice s výkonem až 100 kW. Podle oficiálních informací lze baterii dobít z 20 na 80 % za pouhých 30 minut, pomocí domácího wall boxu s výkonem 11 kW to jsou 3 hodiny a 20 minut a při použití nejpomalejší možnosti nabíjení, tedy palubní nabíječky, je doba nabíjení až 16 hodin. Nesmíme zapomenout zmínit záruku na baterii, která je od výrobce nastavena na 8 let nebo 160 tisíc kilometrů a pokles kapacity baterie na 70 %.

Spotřeba

Auto jsme během krátkého testu měli možnost vyzkoušet velmi málo vzhledem k hodnocení spotřeby. Ovšem pár údajů jsme zjistili. Tím základním je to, že norma WLTP udává kombinovanou spotřebu 14,9 kWh na 100 ujetých kilometrů. Díky tomu, že někdo zapomněl vynulovat palubní počítač, jsme vytáhli data z fleatového provozu tohoto elektromobilu při najetí už reprezentativních 628 km, kdy byla spotřeba 18,2 kWh na 100 ujetých kilometrů při průměrné rychlosti 35 km/h.

Cena

Elektromobil se bude nabízet na českém trhu ve dvou výbavách, tou první je Allure, druhou ostrá verze GT. První se začíná prodávat za 1 055 000 Kč s tím, že automobilka poskytuje akční slevu ve výši 80 tisíc Kč. Lépe vybavená verze GT bude startovat na ceně 1 130 000 Kč a opět automobilka nabízí akční slevu ve výši 95 000 Kč. Ceny jsou tedy velmi konkurenceschopné i vzhledem k bohatosti výbavy a délce dojezdu.

Závěr

V mnoha parametrech se e-308 jeví jako povedené a technicky vyspělé auto. Nějaké mouchy má, ale za svezení, interiér a luxusní design mu lze leccos prominout. Parametry je na tom ale velmi dobře, protože ve většině se konkurentům nejen vyrovná a mnohé i překoná.

Technické parametry Peugeot e-308 (2023) Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 759 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od1 055 000 Kč
peugeot-e-308-2023
Klady
  • dojezd přes 500 km
  • rychlost dobíjení až 100 kW
  • prostup pro lyže ze zavazadlového prostoru
Zápory
  • horší výhled na kapličku displeje přes volant
  • absence pádel pod volantem
  • chybí přední kufr
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Stellantis Stellantis Stellantis....stále ta samá technika. V e208 to má smysl...teda ne za tu cenu, ale u kombiku? Se zimním dojezdem snad 200km? Za t peníze? Prostor tak nic moc. Auto jako pěkné, o tom žádná, to se musí nechat. Ale jako EV co nemůže mít ani kouli 😕...
Marek M.
Marek M.
"To zaručuje výjimečný zážitek z jízdy a dynamické reakce na povel řidiče. Konkrétně z nuly na 100 km/h se dostanete za 10,5 s,..."

Tu formulaci vymyslel autor nebo je to opsané z propagačních materiálu? :-) Pamatuji na mou Mazdu 6 z 2004, výkon tuším 104 kW a stovka tam byla za 9 sekund. A nijak výjimečná mi ta dynamika nepřišla, takový normál.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Koukám, že nic výrobce nepochopil, motor katastrofa, nízká kapacita aku, katastrofa, vysoká cena. Jediný duvod proč by si měl člověk tento vehikl koupit, fakt netuším. Asi manazirci berou poradny matros.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze