Designový jazyk Peugeotu je znám elegancí a inovací, nový e-308 není výjimkou. Svoji moderní estetiku spojuje s praktickými a funkčními prvky. Kromě toho je auto vybaveno špičkovými technologickými funkcemi, které zvyšují komfort a bezpečnost cestujících. Centrální dotykový displej s rozhraním UConnect umožňuje snadný přístup k různým funkcím vozidla, navigaci a multimediálním možnostem. Skvělým prvkem v interiéru je možnost prostupu mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedačkami například pro přepravu lyží na hory.
První jízda v novém Peugeotu e-308
Výkon a pohon
Elektromobil je poháněn výkonným elektromotorem, který mu poskytuje dostatečný výkon a dynamiku pro plynulou jízdu v různých podmínkách, jelikož se už nejedná o auto čistě do města. Podle informací poskytnutých oficiálním zastoupením Peugeot dosahuje elektromotor výkonu 115 kW (156 koní) a točivého momentu 270 Nm. To zaručuje výjimečný zážitek z jízdy a dynamické reakce na povel řidiče. Konkrétně z nuly na 100 km/h se dostanete za 10,5 s, maximální rychlost je omezena na 170 km/h a perličkou je, že za 32,3 s auto dokáže ujet vzdálenost jednoho kilometru.
Baterie, dojezd a nabíjení
Důležitým prvkem elektromobilu je jeho baterie a dojezd na nabití. Peugeot e-308 je vybaven moderní lithium-iontovou baterií s kapacitou 54 kWh, ale reálná využitelná kapacita je 51 kWh. Zajímavostí je i hmotnost baterie 340 kg. Podle zdrojů automobilky tento elektromobil nabízí dojezd až na 531 kilometrů podle WLTP pro městský provoz. Elektromobil podporuje CCS nabíjení pomocí rychlonabíjecí stanice s výkonem až 100 kW. Podle oficiálních informací lze baterii dobít z 20 na 80 % za pouhých 30 minut, pomocí domácího wall boxu s výkonem 11 kW to jsou 3 hodiny a 20 minut a při použití nejpomalejší možnosti nabíjení, tedy palubní nabíječky, je doba nabíjení až 16 hodin. Nesmíme zapomenout zmínit záruku na baterii, která je od výrobce nastavena na 8 let nebo 160 tisíc kilometrů a pokles kapacity baterie na 70 %.
Spotřeba
Auto jsme během krátkého testu měli možnost vyzkoušet velmi málo vzhledem k hodnocení spotřeby. Ovšem pár údajů jsme zjistili. Tím základním je to, že norma WLTP udává kombinovanou spotřebu 14,9 kWh na 100 ujetých kilometrů. Díky tomu, že někdo zapomněl vynulovat palubní počítač, jsme vytáhli data z fleatového provozu tohoto elektromobilu při najetí už reprezentativních 628 km, kdy byla spotřeba 18,2 kWh na 100 ujetých kilometrů při průměrné rychlosti 35 km/h.
Cena
Elektromobil se bude nabízet na českém trhu ve dvou výbavách, tou první je Allure, druhou ostrá verze GT. První se začíná prodávat za 1 055 000 Kč s tím, že automobilka poskytuje akční slevu ve výši 80 tisíc Kč. Lépe vybavená verze GT bude startovat na ceně 1 130 000 Kč a opět automobilka nabízí akční slevu ve výši 95 000 Kč. Ceny jsou tedy velmi konkurenceschopné i vzhledem k bohatosti výbavy a délce dojezdu.
Závěr
V mnoha parametrech se e-308 jeví jako povedené a technicky vyspělé auto. Nějaké mouchy má, ale za svezení, interiér a luxusní design mu lze leccos prominout. Parametry je na tom ale velmi dobře, protože ve většině se konkurentům nejen vyrovná a mnohé i překoná.
Technické parametry Peugeot e-308 (2023) Hatchback
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 759 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm |
Baterie | 54 kWh (51 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 1 055 000 Kč |
Tu formulaci vymyslel autor nebo je to opsané z propagačních materiálu? :-) Pamatuji na mou Mazdu 6 z 2004, výkon tuším 104 kW a stovka tam byla za 9 sekund. A nijak výjimečná mi ta dynamika nepřišla, takový normál.