Zadní světla budou informovat o tom, co se děje před vozem

Zadní světla budou informovat o tom, co se děje před vozem
  • Technologie se jmenuje Smart Lighting Experience
  • Měla by pomoci se spojením autonomní a klasické dopravy

O projektu Cruise4U jsme vás již informovali. Automobil dokázal kroužit celý den a noc po pařížském okruhu. Zvládl to díky třem samostatným typům senzorů poskytujícím dohromady ucelený obraz silnice a jejího okolí, a to za dne, noci, deště, mlhy i slunečního svitu. Počítač ve voze zpracovává data z kamery, radaru a lidaru. Lidar detekuje předměty pomocí laserových paprsků a dohromady tyto technologie mají přehled o okolí automobilu ve vzdálenosti od 10 centimetrů až po více než 200 metrů. Všechny informace ze senzorů jsou přenášeny do sofistikovaného softwaru, který využívá algoritmy k učinění správných rozhodnutí.

Valeo Cruise4U

Podle americké vládní National Highway Traffic Safety Administration bylo 94 % silničních nehod ve Spojených státech amerických v roce 2015 způsobeno lidskou chybou, proto se automobil při přepnutí na manuální řízení snaží na řidiče dávat pozor. Varování řidiče při ospalosti nebo rozptýlení je samozřejmost, zároveň ale systém umí identifikovat řidiče, což nabízí další stupeň zabezpečení v porovnání s přístupovými systémy založenými na klíči nebo kartě.

Firma Valeo zaobírající se právě technologiemi pro autonomní řízení představila další vychytávku, která by měla pomoci v začlenění autonomních vozů do běžného provozu. Jde o zcela nový systém osvětlení vozu Smart Lighting Experience. Ten v sobě slučuje dvě chytré inovace v osvětlení: High Definition Lighting a Valeo Kinetic System. S touto dvojicí revolučních technologií mohou vozidla řízená v autonomním módu komunikovat s okolním prostředím pomocí světel vpředu i vzadu. Vůz promítá nebo zobrazuje různé obrazy a pomáhá tak informovat okolí a předcházet nebezpečným situacím. Zadní světla například umí zobrazovat piktogramy a další zprávy. Automobil v automatizovaném řídicím módu s tímto systémem tak může informovat řidiče za sebou například o tom, že vidí chodce a chystá se brzdit. Možná to vypadá jako zbytečnost, v několika rozhovorech jsme se již však dostali k tématu, že právě komunikace autonomního vozu s okolím bude stěžejní. Vznikají obavy, jak bude hlavně na počátcích fungovat spojení manuálního a automatizovaného řízení. Okolí na samořídící automobily ještě není zvyklé a právě takové drobnosti by mohly s osvojením těchto technologií pomoci.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze