Když se poprvé Mercedes pochlubil autonomním systémem Drive Pilot, příznivci techniky zpozorněli. Už tehdy totiž zástupci značky uváděli, že na rozdíl od veškeré aktuální konkurence nabídnou vozy Mercedes úplně něco odlišného. Nyní se ukazuje, že tato silná slova nejsou daleko od pravdy, jak potvrzuje cleantechnika.com. Ačkoliv se jedná „jen“ o systém autonomního řízení úrovně 3 (ten nabízí například i Tesla díky funkci Full Self Driving), jen u Mercedesu nemusí řidič dodržovat bezpečnostní pokyny jako třeba u Tesly nebo GM. Mercedes totiž říká, že Drive Pilot je skutečný samořídící systém a jakmile je aktivován, řidič vozu v klidu může například sledovat videa. Jak je to možné?
Odpovědí je, že jen Mercedes přebírá veškerou právní odpovědnost za cokoliv, co se stane během používání tohoto systému. Hodně nevídaný krok, ke kterému má kdokoliv hodně daleko, co říkáte? Drive Pilot ale lze zapnout pouze na určitých typech dálnic a vůz nesmí překročit rychlost cca 65 km/h. Jinými slovy, do této rychlosti by měly být budoucí Mercedesy s tímto systémem naprosto bezpečné a nemá jim chybět uvažování na úrovni živého řidiče. Jakmile se ale systém deaktivuje, zákonná odpovědnost se zpět překlápí na řidiče. Na rozdíl od všech aktuálně dostupných asistenčních systémů je Drive Pilot navržen tak, aby řidiče varoval 10 sekund před vypnutím. Experti zajistili, že Drive Pilot bezpečně a bezchybně předá řízení v každé situaci. V tomto ohledu se může leccos učit třeba i Tesla.
Drive Pilot navíc využívá více napájecích zdrojů pro kritické systémy. Používá také kvalitní zpracování obrazu a LiDARy. Dále shromažďuje údaje o poloze ze satelitů GPS, Galileo a GLONASS pro navádění vozidla. Systém bude fungovat (zatím) pouze ve dne a za přiměřeně jasného počasí. Naopak nepříznivé počasí, stavební zóny a tunely dost pravděpodobně systém deaktivují. Vozy vybavené tímto typem autonomního řízení dostanou do paměti nahrané všechny úseky dálnic v Německu. Naopak v Nevadě a Kalifornii se jedná jen o vybrané úseky. Systém, který je aktuálně k dispozici v Mercedesu třídy S a EQS, je schválen pro použití na všech německých dálnicích, což ale nekoresponduje s tím, že na dálnici můžete jet těžko méně jak 80 km/h. Kvůli tomu je Drive Pilot značně omezen, protože jeho funkce půjde využívat jen na okresních silnicích nebo ve městech.
Tento systém MB je snad určen pro pomalé dojíždění do práce. Tam, kde to skutečně nejvíc otravuje. Jízda 130 po dálnici je v pohodě už dnes, osobně bych ocenil právě to poskakování v kolonách.
No to je ovsem blbost². Auto se nesmi po dalnici pohybovat rychlosti 65km/h. Paklize nemuze dodrzet minimalni rychlost, ma dalnici opustit na nejblizsim sjezdu.