Autonomní vozidlo společnosti Valeo, která se zabývá autonomními systémy, senzory a radary, se nazývá Cruise4U a jde o překřtěný VW Golf. Firma zásobuje svými technologiemi přední výrobce automobilů, například většina senzorů a systémů v novém Mercedesu třídy E byla vyvinuta právě firmou Valeo.
Pro Cruise4U byla v Paříži vytvořena taková malá opičí dráha. Pařížský okruh je podobný tomu pražskému, nechybí kličkující skútry, práce na silnici, zúžené dopravní pruhy a hlavně dopravní zácpy. Autonomní auto muselo absolvovat 24hodinovou jízdu hlavně kvůli otestování funkcionality jak při denním světle, tak po setmění. Za celý den i noc Cruise4U urazil celkovou vzdálenost 766 kilometrů, což odpovídá dvaceti kolečkům kolem srdce Francie. Téměř 99 procent vzdálenosti i času vůz odjel v plně autonomním režimu. Vývojáři měli velkou radost, že si vůz poradil i s vybledlým dopravním značením, s předností zprava a krátkými nájezdy i sjezdy.
Hlavní výbavou vozu je samozřejmě velký počet kamer, radarů a laserová skenovací technologie rozmístěná po celém obvodu vozu. Kamery, radary a lasery jsou dohromady schopny snímat vše v okolí od deseti centimetrů až po 200 metrů. Všechno pak zpracovává software, který pomocí složitých algoritmů a analýzy okolí umí v reálném čase měnit své chování. A že s tím již má nějaké zkušenosti. Vůz již projel velkou část Spojených států, konkrétně 21 tisíc kilometrů, které mu sloužily pro první sběr dat. Pak se v roce 2015 vydal na prázdniny do Francie, kde ujel další čtyři tisíce kilometrů. Vůz má nyní již najeto krásných 125 tisíc kilometrů a 97 % bylo najeto právě v autonomního režimu. Vypadá to, že samořídící technologie je již opravdu za rohem.
Zdroj: Tisková zpráva