BMW získalo schválení pro kombinaci systémů autonomní jízdy úrovně 2 a 3

BMW získalo schválení pro kombinaci systémů autonomní jízdy úrovně 2 a 3
Fotografie: BMW
  • Systém dokáže do rychlosti 60 km/h plně převzít řízení vozu
  • Řidič i tak musí být připraven převzít řízení během pár sekund
  • Nový prvek výbavy je zatím dostupný na německém trhu

BMW je první automobilkou na světě, která získala schválení pro kombinaci systémů autonomní jízdy úrovně 2 (BMW Dálniční asistent) a úrovně 3 (BMW Personal Pilot L3) v jednom voze. Nové BMW řady 7 tak představuje milník v oblasti automatizovaného řízení, protože nabízí jedinečnou možnost využívat výhody obou systémů v jednom voze. Tato pokročilá funkce autonomního řízení úrovně 2 výrazně zvyšuje komfort při cestách na dlouhé vzdálenosti, a to zejména díky schopnosti pracovat v rychlostech až do 130 km/h. BMW Dálniční asistent je doplňkovou funkcí asistenta řízení a udržování v jízdních pruzích, kterou lze využít na dálnicích se stavebně oddělenými jízdními pásy. Na takových úsecích silnic a za předpokladu, že i nadále věnuje pozornost dění na silnici a je schopen kdykoli opět převzít řízení, může řidič na delší dobu sundat ruce z volantu.

Při jízdě v částečně automatizovaném režimu je BMW řady 7 rovněž schopné měnit jízdní pruhy, aniž by řidič musel uchopit volant. Tuto schopnost má aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu, který, jakmile to dopravní situace dovolí, provede potřebné pohyby volantem a podle potřeby upraví rychlost jízdy. Řidič tuto změnu jízdního pruhu navrženou systémem iniciuje pouhým pohledem do vnějšího zpětného zrcátka, kterým ji potvrdí. Vysoce automatizované řízení úrovně 3 znamená, že řidič může sundat ruce z volantu a dočasně odvrátit svou pozornost od silnice. Funkce BMW Personal Pilot L3 v řadě 7 nabízí zcela nový zážitek z jízdy tím, že umožňuje řidiči za určitých podmínek při rychlosti do 60 km/h plně přenechat řízení vozu a odvrátit pohled od vozovky. Vysoce automatizované systémy jsou schopny ve specifických situacích, například v dopravní koloně na dálnici, zcela převzít řízení.

Řidič tak může ve voze vykonávat i jiné činnosti, jako je telefonování, čtení, psaní zpráv, práce nebo sledování videí. Řidič však musí být vždy připraven na výzvu vozu během několika sekund znovu převzít řízení, např. při práci na silnici. Kombinace obou těchto asistenčních systémů v rámci jednoho vozu představuje významný pokrok a poskytuje komplexní soubor funkcí pro pohodlnější a klidnější jízdu na dlouhých i krátkých cestách. „Kombinací obou technologií v novém BMW řady 7 nastavujeme nová měřítka v automobilovém průmyslu,“ říká Dr. Mihiar Ayoubi, senior viceprezident pro jízdní zážitky BMW Group. „Zdůrazňujeme tím náš závazek nabídnout zákazníkům bezpečné, komfortní a inovativní zážitky z jízdy.

BMW Dálniční asistent a výbava Driving Assistant Professional jsou součástí volitelně dostupného systému BMW Personal Pilot L3, který je k dispozici prozatím jen na německém trhu za cenu 6 000 eur vč. DPH (v přepočtu 149 tisíc Kč). Řidiči vozů vybavených volitelným systémem BMW Personal Pilot L3, které již byly dodány, si od srpna 2024 budou moci bezplatně rozšířit nabídku funkcí svého vozu o BMW Dálniční asistent.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze