BMW Group se stává první automobilkou v Německu, která získala mezinárodní schválení pro inovativní asistenční systémy podle nové regulace DCAS (UN Regulation No. 171 – Driver Control Assistance Systems). Tato norma přitom vytváří právní rámec pro pokročilé asistenční systémy úrovně 2 s důrazem na bezpečnost a kontrolu ze strany řidiče.
Autonomní doba dorazila do Evropy. Moia v Německu testuje autonomní ID. Buzz.
Schválení se týká nového BMW iX3, které bude vybaveno systémem Motorway Assistant s funkcí „hands-off“ – tedy možností jet po dálnici bez držení volantu až do 130 km/h, ale musí zůstat pozorní a připraveni zasáhnout. Systém udržuje vůz v jízdním pruhu, reaguje na dopravní situace a umožňuje i automatické změny pruhu, které lze potvrdit pohledem do zpětného zrcátka.
Díky schválení podle DCAS pak může BMW nabídnout tyto funkce i v dalších evropských zemích bez nutnosti výjimek od úřadů. Nová generace Motorway Assistantu navíc zvládne s aktivní navigací BMW Maps sama navrhnout připojení či sjezd z dálnice a zůstat aktivní až do úplného opuštění nájezdu.
Součástí inovací je i City Assistant pro městský provoz, který umí automaticky zastavit na červenou a znovu se rozjet. Další funkce pro komplexní městské situace budou podle BMW přidány později prostřednictvím aktualizací „over the air“. BMW tuto filozofii nazývá BMW Symbiotic Drive a v překladu znamená, že řidič zůstává součástí řízení a může systém kdykoli jemně ovlivnit – lehkým zásahem do řízení či brzdění, aniž by asistent vypnul svou podporu. Prvním modelem na světě, který využívá nejen symbiotické řízení, ale i symbiotické brzdy, je BMW iX3, které jsme si již mohli naživo prohlédnout na autosalonu v Mnichově.
„Bezpečnostně orientovaná regulace DCAS nám umožňuje uvést náš systém Motorway Assistant s funkcí hands-off ve mnoha dalších zemích. Následovat budou i další inovativní asistenční systémy založené na našem jedinečném symbiotickém přístupu mezi vozem a řidičem. Vytváříme dokonalou souhru mezi pravidlovými algoritmy a umělou inteligencí. Řidič zůstává zapojen, naše systémy jsou kdykoli ovladatelné a jejich chování je předvídatelné,“ uvedl Dr. Mihiar Ayoubi, senior viceprezident pro vývoj jízdní dynamiky.
