Volkswagen testuje autonomní jízdu v Mnichově poprvé s cestujícími

Volkswagen testuje autonomní jízdu v Mnichově poprvé s cestujícími
Fotografie: Volkswagen
  • Jedná se o model ID. Buzz AD
  • Mezi pasažéry se řadí významní politici a i zástupci médií

Divize Volkswagen Užitkové vozy dosahuje velkého pokroku ve vývoji autonomních vozidel koncipovaných pro provoz ve flotilách poskytovatelů mobility a přepravních služeb. Autonomní elektromobily Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) v těchto týdnech poprvé jezdí s významnými politiky, úředníky a zástupci hospodářských subjektů i médií, kteří si chtějí udělat představu o schopnostech v oblasti autonomního řízení, jimiž tato vozidla na své cestě do sériové výroby již disponují. Volkswagen souběžně zahájil zkušební program také v americkém městě Austin. Cílem vývoje autonomních vozidel je komerční využití v centrech evropských a severoamerických aglomerací, ale také ve vozových parcích poskytovatelů přepravních služeb.

„Rozšíření našeho programu autonomních vozidel do Severní Ameriky je dalším krokem v našem globálním strategickém plánu a výsledkem dlouhodobých investic,“ říká Christian Senger, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy odpovědný za vývoj autonomní jízdy. „To nám umožňuje testovat, ověřovat a zdokonalovat tuto technologii také na amerických silnicích.“ Cílem je etablovat nabídku komerčně dostupné přepravy a rozšířit rozmanité portfolio mobility koncernu Volkswagen. Elektromobily ID. Buzz AD nabízejí velkosériovou techniku, navíc jsou vybaveny systémem autonomní jízdy dodaným technologickou společností Mobileye. Rostoucí zkušební flotila sbírá data o ujetých kilometrech v mnoha provozních scénářích. Vozidla splňující definici autonomní jízdy úrovně 4 podle americké normy SAE disponují kamerami, jakož i radarovou a lidarovou technologií. Ve všech vozidlech během zkušební fáze sedí vždy bezpečnostní řidič. MPV nabízí místo čtyřem cestujícím a po dokončení vývoje bude moci být vyráběno ve velkých počtech, aby uspokojilo rostoucí poptávku po mobilitě a přepravě.

Volkswagen Užitkové vozy má bohaté zkušenosti s požadavky cestujících a provozovatelů, které jsou pro vývoj autonomních flotil důležité. Dceřiná společnost koncernu Volkswagen, MOIA, působí na trhu jako poskytovatel mobility a sdílených jízd již od roku 2018 a dodnes přepravila více než 8,5 milionu cestujících. MOIA získávaná data rovněž předává k využití pro další vývoj autonomní jízdy. Zahájení zkušebního programu v Texasu zajišťovaného společností Volkswagen Group of America (VWGoA) je významným milníkem pro globální výzkum a vývoj autonomních vozidel koncernu Volkswagen. Společnost VWGoA povede strategii a obchodní rozvoj v USA, kde založila dceřinou firmu Volkswagen ADMT, LLC, která bude svými týmy v kalifornském Belmontu a texaském Austinu podporovat spuštění programu pro autonomní vozidla.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (76,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 423 km
Cena od1 593 834 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze