Volkswagen se pouští do vývoje nových baterií. Chce porazit Teslu

17
Volkswagen se pouští do vývoje nových baterií. Chce porazit Teslu
  • Volkswagen plánuje spustit zkušební výrobu tuhých baterií do roku 2023
  • Dosáhne toho i díky společnosti QuantumScape

Největší výrobce automobilů na světě chce do roku 2022 investovat více než 34 miliard eur do vývoje technologií pro vozidla nové generace. Projekty zahrnují spuštění elektrických verzí všech modelů osobních i nákladních vozidel a autobusů. Zároveň také zahrnuje představení nových elektrických vozidel. Zatímco Tesla se snaží prokázat, že prochází od jakéhosi snílka v automobilovém průmyslu k velkému výrobci, který dokáže na výrobě automobilů profitovat, Volkswagen nemá s financováním svých hlavních projektů žádné problémy. Příjmy z provozních činností dosáhly ve druhém čtvrtletí 4,75 miliard eur, zatímco náklady na výzkum a vývoj nových technologií měly výši 3,39 miliard eur. Společnost QuantumScape, v níž má Volkswagen podíl, byla založena bývalým výzkumným pracovníkem Stanfordovy univerzity v roce 2010. Prvním společným krokem je práce na bateriích, které používají alternativu kapalných elektrolytů. Pevné elektrolyty jsou odolné proti vznícení a teoreticky jsou schopny uchovat více energie i poskytovat větší výkon se zvýšeným dojezdem.

Německý výrobce chce do roku 2025 vyrábět více než 3 miliony elektrických vozidel ročně. K pohonu těchto vozidel plánuje Volkswagen koupit baterie v hodnotě více než 20 miliard eur od společnosti Samsung, LG či Contemporary Amperex Technology. Podle vyjádření Herberta Diesse, generálního ředitele pro výrobu, německá automobilka neplánuje vybudovat vlastní továrnu pro baterie. „Díky naší spolupráci se společností QuantumScape Corp. pokračujeme a děláme velké pokroky v oblasti vývoje nových technologií, díky kterým by se staly elektromobily levnější a zvýšil by se jejich dojezd,“ vyjádřil se Diess.

Diskuze ke článku
Peppa
Ohlašování novinek by jim šlo (firma chce, bude, 2020, 2022, 2025), teď to chce nějaké praktické kroky (investoval, spustil, zahájil).
bn
VW by se neměl pouštět raději do ničeho. Neumí vyrobit ani motor a chtějí vyrábět baterie, jak to asi zase dopadne. Bude to drahé a nespolehlivé jako všechno s tohoto koncernu.
Škoda
Škodofka je nejlepčí táhne vodspodu a žere1,4 na sto.
Škoda
Já si koupil sedmičkovou octávii a jezdím za 3,4 litru a z kopce mi to 1,7 litru nafty vyrobí. A v horách mi to v dlouhých klesáních vyrobí i svačinu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze