Fisker nakonec vyvinul baterie s LG, mají ohromnou kapacitu

16
Fisker nakonec vyvinul baterie s LG, mají ohromnou kapacitu
  • Baterie bude mít extrémně vysoké napětí 800 voltů
  • Vůz bude mít reálný dojezd přes 600 kilometrů

Fisker ve spojení se svým elektromobilem, který by jej měl vrátit zpátky do hry, střílí neuvěřitelnými čísly. Už před delší dobou oznámil u modelu EMotion dojezd až 400 mil, tedy 640 kilometrů. Mluvíme ale o reálných hodnotách podle cyklu měření EPA, u nás by se pravděpodobně číslo dojezdu dle cyklu NEDC přehouplo daleko přes 700 kilometrů. Na takový dojezd je samozřejmě potřeba ohromná zásoba energie, která se musí někam schovat. Auto se zatím největší kapacitou je stará dobrá Tesla s Modely S a X ve příznačné variantě 100D, samozřejmě s kapacitou 100 kWh. Na 640 reálných kilometrů by však taková baterie nestačila a Fisker to moc dobře ví.

Přizval si tak ke spolupráci společnost LG, aby společně začali pracovat na baterii, která má nejen výjimečně velkou kapacitu, ale také napětí. Kapacita je o celých 45 procent vyšší než u nejsilnější Tesly a disponuje tedy úctyhodnou kapacitou 145 kilowatthodin. Ještě zajímavější je však napětí celých 800 voltů, čemuž může konkurovat pouze hybridní supersport Koenigsegg Regera s malou 4,5kWh baterií, kterému baterie dodávají spolu s elektromotorem pořádný „boost“. Z ryzích elektromobilů se EMotionu blíží pouze Concept_One od Rimacu s 650 volty, kdežto Tesla nedosahuje ani poloviny napětí Fiskeru. Jediným elektromobilem, jehož baterie by měla disponovat stejným napětím, by mělo být Porsche Mission E.

Fisker EMotion

Zatím se můžeme pouze dohadovat, jak bude vypadat hmotnost automobilu s takovou baterií a jestli vysoké napětí nebude na škodu. Je otázkou, jak moc se změní spotřeba, nabíjecí doba, tloušťka kabelů nebo bezpečnost v případě nehody. V celé parádě by se nám měl Fisker ukázat již příští měsíc, samým napětím skoro ani nespíme.

Zdroj: thedetroitbureau.com

Související články
Diskuze ke článku
Jan Macků
Pokud se nepodaří vymyslet baterii s dostatečnou kapacitou, kterých dokáže lidstvo vyrobit miliardy kusů, tj bude na jejich výrobu dostatek surovin, jejich cena bude podstatně nižší, než dosud, bude zvládnuta technologie nejen výroby, ale i likvidace, samozřejmě ekologická,pokud bude vyřešen systém nabíjení (výroba, rozvod, regulace elektrické energie), nemá smysl elektromobily vyrábět.
Petr
800V je extrémně vysoké napětí? Maximálně tak v řeči marketéra :D
Tom
Spotřeba se nebude lišit od motoru, který je na menší napětí.
Ta záleží hlavně na odporu vzduchu a účinnosti rekuperace.
Rychlost nabíjení nemá taky moc co dělat s Voltáží baterie.
Vše je stejně poskládané ze 4V článků.
Jirka_1
800 V znamená při stejném výkonu poloviční proudy, tedy menší kabeláž a méně ztrátového tepla. A vyšší dosažitelný výkon elmotorů. Ovšem problém výrobních kapacit, dostupnost materiálů a hlavně dobíjení zůstávají stejné, jako u jakéhokoli jiného lithiového akumulátoru. Tudy cesta nevede.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze