Fisker ve spojení se svým elektromobilem, který by jej měl vrátit zpátky do hry, střílí neuvěřitelnými čísly. Už před delší dobou oznámil u modelu EMotion dojezd až 400 mil, tedy 640 kilometrů. Mluvíme ale o reálných hodnotách podle cyklu měření EPA, u nás by se pravděpodobně číslo dojezdu dle cyklu NEDC přehouplo daleko přes 700 kilometrů. Na takový dojezd je samozřejmě potřeba ohromná zásoba energie, která se musí někam schovat. Auto se zatím největší kapacitou je stará dobrá Tesla s Modely S a X ve příznačné variantě 100D, samozřejmě s kapacitou 100 kWh. Na 640 reálných kilometrů by však taková baterie nestačila a Fisker to moc dobře ví.
Přizval si tak ke spolupráci společnost LG, aby společně začali pracovat na baterii, která má nejen výjimečně velkou kapacitu, ale také napětí. Kapacita je o celých 45 procent vyšší než u nejsilnější Tesly a disponuje tedy úctyhodnou kapacitou 145 kilowatthodin. Ještě zajímavější je však napětí celých 800 voltů, čemuž může konkurovat pouze hybridní supersport Koenigsegg Regera s malou 4,5kWh baterií, kterému baterie dodávají spolu s elektromotorem pořádný „boost“. Z ryzích elektromobilů se EMotionu blíží pouze Concept_One od Rimacu s 650 volty, kdežto Tesla nedosahuje ani poloviny napětí Fiskeru. Jediným elektromobilem, jehož baterie by měla disponovat stejným napětím, by mělo být Porsche Mission E.
Zatím se můžeme pouze dohadovat, jak bude vypadat hmotnost automobilu s takovou baterií a jestli vysoké napětí nebude na škodu. Je otázkou, jak moc se změní spotřeba, nabíjecí doba, tloušťka kabelů nebo bezpečnost v případě nehody. V celé parádě by se nám měl Fisker ukázat již příští měsíc, samým napětím skoro ani nespíme.
Zdroj: thedetroitbureau.com
Ta záleží hlavně na odporu vzduchu a účinnosti rekuperace.
Rychlost nabíjení nemá taky moc co dělat s Voltáží baterie.
Vše je stejně poskládané ze 4V článků.