Na veřejnost unikl objednávací manuál pro Ford Mustang Mach-E pro příští modelový rok. Redakce electrek.co zaslala Fordu žádost o oficiální vyjádření k jeho platnosti, avšak zatím nedostala odpověď. Nicméně je vysoce pravděpodobné, že jde o pravý a relevantní dokument, z nějž se lze dočíst, jak automobilka zlepšuje svůj momentálně nejdůležitější elektrický model.
Kromě několika nepodstatných a očekávatelných úprav v nabídce výbavy (vypuštění paketu First Edition, omezení nabídky barevných odstínů, vypuštění standardních koberečků a naopak přidání vyhřívaných sedadel a volantu do některých linií) v něm nacházíme mnohem zajímavější informaci. U obou nabízených baterií, tedy Standard Range (brutto 75,7 kWh) i Extended Range (brutto 98,7 kWh) totiž výrobce zvýšil využitelnou kapacitu. U Standard Range konkrétně z 68 na 70 kWh, u Extended Range pak z 88 na 91 kWh. V obou případech by si měl dojezd polepšit cca o 16 km.
Výrobce tohoto zlepšení dosáhl jednoduše; omezením tzv. bufferu, tedy rozdílu mezi celkovou a využitelnou kapacitou. Ten na jednu stranu chrání baterii před nadměrným namáháním, ovšem zároveň je mrtvou zátěží, snižující efektivitu vozidla. Proto hledání jeho optimální velikosti je otázkou dlouhodobých výzkumů, testů a výpočtů. Na jedné straně marketéři, toužící vidět v kolonce „dojezd“ co nejvyšší číslo, na straně druhé pak opatrní technici. V poslední době vládnou spíše tendence omezování velikosti bufferu, čemuž nahrávají i stále dokonalejší konstrukce baterií s výkonným chlazením.
Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 458 900 Kč |