Volkswagen pozastavuje výrobu ID.3 a Cupry Born ve Cvikově a Drážďanech

5
Volkswagen pozastavuje výrobu ID.3 a Cupry Born ve Cvikově a Drážďanech
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen také bude údajně pokračovat v rušení pracovních míst v příštím roce
  • Pozitivní zprávou naopak je, že pozastavená výroba ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback kvůli nedostatečným dodávkám nových zadních pohonných jednotek APP550 má být již vyřešena

S odvoláním na Automobilwoche a MDR upozornil server insideevs.com na to, že Volkswagen tento týden zastaví výrobu hatchbacků Volkswagen ID.3 a Cupra Born ve ve Cvikově (Zwickau) a Drážďanech, přičemž pauza by měla údajně trvat až do konce letošního roku.

Oba kompaktní hatchbacky postavené na platformě MEB přitom vznikají na stejné výrobní lince ve Cvikově a Drážďanech. Už jednou se jich letos dotkla dvoutýdenní pauza a také zrušení třetí směny. A vypadá to, že problémy s nedostatečnou poptávkou, jak se spekulovalo již dříve, jsou tak velké, že ani předchozí omezení nevyřešila disproporci mezi nabídkou a poptávkou. Aktuálně by měla být produkce vozů pozastavena rovnou na celý měsíc. To vše navíc v době, kdy generální ředitel značky Volkswagen Thomas Schäffer varoval před tím, že značka již není konkurenceschopná a bude muset aplikovat další opatření. „S mnoha našimi již existujícími strukturami, procesy a vysokými náklady již nejsme jako značka Volkswagen konkurenceschopní,“ mělo doslova padnout z úst Thomase Schäffera během setkání v centrále automobilky.

Volkswagen ale řeší v současnosti i další problémy – již přibližně tři týdny totiž stojí výrobní linka ve Cvikově zodpovědná za výrobu crossoverů/SUV Volkswagen ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron a Audi Q4 e-tron Sportback, a to kvůli nedostatečným dodávkám nových zadních pohonných jednotek APP550, přičemž problém se má dotýkat i dalších závodů koncernu Volkswagen v Evropě. Nicméně tyto trable by měly být podle zdrojů uvedených výše minimálně částečně zažehnány již tento týden.

Kvůli slabé poptávce po elektromobilech také bude Volkswagen příští rok v Sasku údajně i nadále rušit pracovní místa. V průběhu roku nemají být prodlouženy smlouvy téměř 500 dočasným zaměstnancům, což uvedl v pátek na dotaz Automobilwoche tiskový mluvčí značky. Již letos přitom smlouvy vypršely a nebyly prodlouženy 269 zaměstnancům, jak jsme vás také informovali.

TEST: Cupra Born: Elektrická Španělská bornografie

CUPRA Born 58 kWh e-boost

Rozměry4 322 × 1 809 × 1 540 mm, 1 749 kg
Výkon170 kW
Baterie62 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd420 km (WLTP)

Volkswagen ID.3 Pro S (2023) – test

Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO (58 kWh)

Rozměry4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg
Výkon150 kW
Baterie62 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd434 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tak kdyby se id.3 držela historických proklamací, že bude stát jako naftový Golf, tak by se myslím prodávala dobře. Ovšem v současné době a cenové hladině má již dost konkurence... včetně produkce vlastní stáje.
Martin
Martin
Naposledy upraveno: 5. 12. 2023 14:32
Není slabá poptávka po elektromobilech, ale slabá poptávka po ID 3. Jen pro pořádek, aby se neozval nějaký spalovací fanatik.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Ať dají ID3 za 600 t a prodeje budou. Pochybuji, že v Číně ID3 a id4 dotují.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze