Volkswagen ID.3 Pro S (2023)
test

Volkswagen ID.3 Pro S (2023)

Nová tvář navenek, lepší uvnitř a levnější celkově
9

Po několika letech opět přinášíme velký test Volkswagenu ID.3. Proč? Dostal totiž facelift. Před čtyřmi lety s tímto modelem Volkswagen odstartoval svou novou epochu a svou důležitostí výrobce tehdy vůz přirovnával k legendárnímu Brouku. Čas je ale neúprosný, konkurence přitvrzuje, a tak přišel po čtyřech letech čas na facelift. A zlevnění. Vyslyšel Volkswagen výtky? Co nového přidal? Zrychlil nabíjení a zlepšil dojezd? Zlepšil se software? Jak se s autem jezdí? A kolik vlastně stojí? To vše se dozvíte dnes.

Volkswagen ID.3 byl v koncernu revolucí. Je to první auto na čistě elektrické a zbrusu nové platformě MEB, na které od té doby vyjelo mnoho dalších modelů jak od Volkswagenu, tak od Škody Auto, Audi nebo Cupry. ID.3 byla také prvním koncernovým autem s opravdovými OTA updaty, první auto s úplně novým infotainmentem, konceptem interiéru a vůbec mnoha dalšími novinkami. A ne všechny nové věci se povedly perfektně. Volkswagen se tak v rámci (nutno říct velmi mírného) faceliftu snaží adresovat výtky vůči původní ID.3 a připravit auto na druhou polovinu jeho produktového života. V kombinaci se snížením ceny se může jednat o hodně zajímavého kandidáta na nový elektromobil pro mnoho lidí.

Volkswagen ID.3 Pro S (2023) – test

Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO S (77 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 933 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,4 kWh / 100 km, dojezd: 546 km
Cena od1 139 900 Kč

Design: roztomilý a svěží

Volkswagen byl s designem ID.3 hodně odvážný a odklonil se od zažitých pořádků. Přinesl hravý, svěží, čistý a jednoduchý design, který postupně převzaly všechny modely rodiny ID. A tento designový styl je i po čtyřech letech stále natolik čerstvý, že při faceliftu nebylo třeba velkých zásahů. Základní styl se nezměnil, avšak finiš dospěl a odložil některé parádičky, jejichž odstranění prospělo čistotě designu plus ušetřilo pár cenných centů na každém autě. A to se bude více než hodit, protože Volkswagen čeká vstup do cenové války. Ostatně její první výsledek tu už máme; ceník se historicky poprvé odvrátil od dosavadního rychlého zdražování a Volkswagen auto naopak zlevnil pod milion korun. O tom ale až dále.

Auto jsme dostali k testu ve zbrusu nové olivové barvě, která naživo vypadá mnohem lépe a oproti fotografiím méně „vojensky“. Prohlédnout jsme si mohli i novou modrou verzi, která je mým osobním favoritem. Vnější vzhled se změnil jen minimálně, nejvýraznějším prvkem je odstranění plastového pruhu na kapotě, což stále velmi krátkou příď činí čistší a elegantnější. Mírně se změnil styling nárazníků v duchu lepší aerodynamiky, předek auta je ale i díky roztomilému tvaru světel stále usměvavý a pozitivní a Volkswagen nenaskočil na vlnu „zuřivých prcků“.

Na druhou stranu zezadu ID.3 se svými ostře řezanými rysy působí sportovně, čemuž pomáhá i černé lakování pátých dveří a střechy. Oproti předchůdci se odlišuje mírně také grafika zadních světel, záď ale zůstala více méně stejná, což je určitě dobře, protože je co do vzhledu povedená. Jinak se změnily skutečně drobnosti – například došlo k odstranění výbavových štítků z boku vozu. ID.3 tak zvenku působí stále mladistvě, svěže, neotřele a vesele. Celkový vzhled v našem případě podtrhují velká 20" kola s až futuristickým designem. Já osobně bych pro delší dojezd a větší pohodlí volil spíše menší 19", ale i 18" vypadají na autě vzhledem k jeho velikosti dobře a opět získáte pár cenných kilometrů dojezdu a vyšší pohodlí.

Technika a výbava: zatím jen jako zadokolka a se dvěma bateriemi

Volkswagen zatím ID.3 nabízí jen jedné v motorizaci, vždy tak dostanete výkon 150 kW a pohon zadních kol. Silnější verze, čtyřkolka nebo verze s menší 45kWh baterií zatím k dispozici nejsou. Je zároveň potřeba mít na paměti, že verze s větší baterií (77 kWh) je z důvodu omezení užitné hmotnosti stále pouze čtyřmístná, kdežto ostatní verze jsou standardně pětimístné. V rámci faceliftu došlo také ke zlepšení parametrů nabíjení. Verze s 58kWh baterií tak zvládne maximální nabíjecí výkon 120 kW (oproti původním 100 kW) a verze s větší baterií dokonce až 170 kW. V praxi jsme se dostali ještě výše.

Volkswagen ID.3 facelift (2023)
Volkswagen zatím ID.3 nabízí jen jedné v motorizaci, vždy tak dostanete výkon 150 kW a pohon zadních kol.

Když Volkswagen v Česku představoval facelift ID.3, ukázal ceny o poznání vyšší, než byly ty německé. Nyní však nabídku upravil a výrazně se k nižším německým cenám přiblížil. Vůbec poprvé se tak ID.3 dostává pod magický milion korun. Ono to vlastně není úplně poprvé; už v roce 2020 byla v nabídce základní verze Life s oholenou výbavou, pomalejším nabíjením (50/7 kW) a malou 45kWh baterií (netto). Jenže Volkswagenu se nikdy nepodařilo výrobu této baterie zajistit v odpovídajícím množství a tuto verzi naceněnou pod 900 tisíc Kč si bylo možno koupit jen po omezenou dobu a z nabídky posléze zmizela.

K mání byla jen prostřední (58kWh) a později i velká (77kWh) baterie, přičemž základní cena té druhé to během dvou let dotáhla z 1 014 900 na 1 194 900 Kč. Volkswagen ale nyní obrací a výrazně zlevňuje. Varianta se střední baterií se tak skutečně dostává poprvé pod milion korun včetně DPH. Cenový odskok od neustále zdražujícího se Golfu s podobnou výbavou už tak je zhruba 150 tisíc Kč.

Nově můžeme v oficiálním konfigurátoru na volkswagen.cz najít hned čtyři verze s označením Life Pro, Pro, Life Pro S a Pro S, přičemž poslední dvě zmíněné jsou osazeny 77kWh baterií, zatímco dvě předešlé nabídnou základní kapacitu 58 kWh. Pro všechny čtyři provedení pak zůstává identický výkon 150 kW a pohon zadních kol.

Aktuální cena Původní cena
Life Pro 999 900 Kč 1 110 900 Kč
Pro 1 110 900 Kč
Life Pro S 1 139 900 Kč 1 270 900 Kč
Pro S 1 270 900 Kč

Je nutné zdůraznit, že verze označené jako Life Pro a Pro, stejně jako Life Pro S a Pro S, mají navzdory rozdílným označením a na první pohled mírně odlišnému seznamu výbavy v konfigurátoru identickou výbavu. Rozdíl je však v tom, že nezvýhodněné verze bez předpony „Life“ dovolí širší konfigurace příplatkové výbavy. Příkladem mohou být 20" kola, sportovní sedadla nebo panoramatická střech, které vám konfigurátor do „Life“ vozu nedovolí přidat.

U základního provedení ID.3 s 58kWh baterií lze počítat s papírovým dojezdem až 426 kilometrů, tepelným čerpadlem i rychlostmi nabíjení 11 kW AC, až 120 kW DC, ale také s 12" displejem infotainmentu, bezdrátovým nabíjením telefonu, LED předními i zadními světly či dvouzónovou klimatizací. Stejně tak se zákazníci mohou těšit na kožený volant s vyhříváním i standardní příslušenství v podobě nabíjecí kabeláže pro domácí i veřejné nabíjení. Bezpříplatkové šedočerné barevné provedení pak doplňují ocelová kola, což bylo standardem i u dubnového zlevnění. Identická je pak situace u Life Pro S a Pro S, které nabídnou papírový dojezd až 556 kilometrů díky větší baterii.

Interiér: měkčí plasty, vkusné prošívání i masážní sedačky

Volkswagen zapracoval hlavně na interiéru, kde reagoval na kritiku zákazníků vůči příliš velkému používání obyčejných tvrdých plastů. Je pravda, že auto za milion korun si zasloužilo lepší zpracování, a to nyní přišlo. Vrchní část dveří je nově měkčená, stejně jako u ID.4 a ID.5, novinkou je pak také měkčená spodní část přístrojové desky včetně elegantního prošívání. Paradoxní je, že vyšší ID.4 a ID.5 mají v těchto místech jen obyčejný tvrdý plast, ID.3 tak má lepší zpracování než vyšší SUV. Lze tak očekávat, že v rámci faceliftu dostanou i tyto modely tato vylepšení.

Na druhou stranu Volkswagen setrval u dotykového ovládání na volantu, stále zde zůstala nepodsvícená dotyková lišta pro ovládání klimatizace pod displejem a nepřibyly ani individuální výduchy klimatizace v zadní části vozu. Volkswagen si také mohl odpustit černý lesklý plast na madlech dveří, který je neustále zapatlaný a brzy se také poškrábe. Potěšující je naopak větší displej v základní výbavě, protože ID.3 se nadobro zbavila menšího 10" displeje a i u nejlevnější verze dostanete rovnou 12".

Interiér je díky elektrickému pohonu prostorný, vzdušný a po nasednutí mám pocit velmi dobrého rozhledu, k čemuž přispívá velký prosklený A sloupek a mírně vyšší posez. Díky zcela rovné podlaze si Volkswagen mohl pohrát s praktickými úložnými prostory uprostřed vozu včetně bezdrátové nabíječky, roletky skrývající velký úložný prostor nebo třeba síťky pro uchycení některých věcí.

Zvolit si můžete standardní/sportovní sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami, které vypadají skutečně dobře. Vyšší verze elektricky ovládaných sedadel mají rovnou integrovanou masážní funkci, což je stále v této kategorii spíše výjimečné. Základní sedadla jsou látková, u lepších sedadel pak jde vždy o eko-kůži (tedy koženku) kombinovanou s umělým velurem. Kůže to není, je to poznat, ale Volkswagen má veganskou kůži zpracovanou vcelku dobře a nepůsobí nepříjemně. Je možná trochu škoda, že z konfigurátoru zmizely odvážnější barvy interiéru, vždy dostanete černý nebo černo-šedý. Přitom by třeba hnědá nebo bíla přístrojová deska včetně volantu působila skutečně zajímavě.

Volkswagen ID.3 facelift (2023)
Prostor na zadních sedadlech

ID.3 budou milovat cestující na zadních sedadlech. I přes relativně malé rozměry auta je tu hodně místa na kolena i hlavu. Zde elektrická platforma díky dlouhému rozvoru boduje a oproti Golfu je vzadu v ID.3 o kategorii více místa. Potěší také rovná podlaha a dobrý sklon sedadel, která dobře podpírají stehna. Zamrzí jen zcela tvrdé plasty na dveřích a absence individuálních výdechů klimatizace. Pokud chcete ID.3 Pro S, tedy verzi s větší baterií a delším dojezdem, tak mějte na paměti, že jde pouze o čtyřmístné auto. Jde o certifikační omezení kvůli omezené užitečné hmotnosti vzhledem k vyšší pohotovostní. Místo prostředního místa vzadu je zde tak jen úložný prostor. ID.3 s menší baterií je standardně pětimístným vozem.

Infotainment a technologie: s novým updatem přichází i hry

Volkswagen s ID.3 představil zbrusu nový software, který na začátku trpěl porodními bolestmi. Postupnými updaty se ho ale podařilo vcelku rozumně vyladit (stále to však není ideální) a přidat mnoho nových funkcí. ID.3 po faceliftu startuje s nejnovějším softwarem ID 3.5, který ovládáte skrze 12" displej. Změn je v novém softwaru málo a nejviditelnější, kterou jsem odhalil, je zbrusu nová sekce Her, kde se nachází 10 jednoduchých titulů, jež zabaví děti i dospělé. Jde o aplikaci, kterou si stáhnete v obchodu, který Volkswagen přinesl v některém z předchozích updatů.

ID software 3.5 přináší mimo jiné hry

Auto se například v předchozích updatech naučilo elektrické plánování dlouhých cest, kdy ukazuje procento nabití baterie na dojezdu, automaticky plánuje nabíjecí zastávky a vše lze široce nastavovat a upravovat. podobně. Funguje to dobře, ale měl bych malou výtku k odhadu procenta nabití, která na dálnici moc nesedí a vždy jsem dojížděl se zhruba o 5 % menším nabitím, než mi predikovalo auto. To by chtělo ještě vylepšit.

Hodí se také automatická změna jízdního pruhu na dálnici. To funguje dobře a většinu změn pruhů skutečně může udělat auto samo, když ho k tomu samozřejmě vyzvete blinkrem. Auto vám dokonce doporučuje přejetí do jiného pruhu. Přibylo také pokročilé automatické parkování. Nově je možné dokonce vůz naučit nějaký komplikovaný parkovací manévr, například na vlastní příjezdové cestě do garáže. Poté, co poprvé provedete manévr ručně, auto si ho zapamatuje a poté už bude umět na stejném místě parkovat zcela samo. My jsme to podrobně vyzkoušeli u ID.5a funguje to překvapivě snadno a spolehlivě.

Novinkou v jednom z předchozích updatů je také zavedení uživatelských profilů s možností ukládat do nich široká nastavení včetně sedadel i klimatizace, a to včetně ukládání do cloudu. Váš profil je navíc chráněný PINem, nikdo nepovolaný se tak do něj nedostane.

Systém v autě je průměrně rychlý, nesetkal jsem se s žádnými záseky nebo nefungováním. Výjimkou je vždy start auta, kdy je prvních zhruba 20 vteřin systém pomalejší a jeho reakce jsou dost vzdálené ideálu. A pokud vám vestavěný systém nevoní, nechybí Apple CarPlay a Android Auto, oboje v bezdrátové verzi. A vzhledem k prakticky umístěné bezdrátové nabíječce nedojde šťáva ani telefonu.

Auto nově umí na dálnici samočinně měnit pruhy. Takto vypadá animace na displeji před řidičem i v rozšířené realitě

Před řidičem je pouze malý 5" displej poskytující základní informace, ale to příliš nevadí, protože si můžete objednat velký head-up displej včetně rozšířené reality (AR), který vám promítá do prostoru před vámi navigační pokyny, stav asistenta řízení a mnoho dalších věcí. Toto má Volkswagen zpracované skutečně velmi pěkně a v dané třídě je to stále relativně unikát. Dokonalý navigační přehled pak podporuje ještě ID.Light, což je tenký barevný LED proužek pod předním sklem, který animacemi upozorňuje na odbočku a vkusnou animací třeba při nabíjení ukazuje stav nabití.

Nechybí oblíbená rozšířená realita v head-up displeji

Také malý displej před řidičem se postupnými updaty zlepšoval a nyní si zde můžete zobrazit i spotřebu, zobrazuje i procento nabití baterie a další informace. Skvělý je volič směru jízdy hned vedle displeje. Pro rychlou změnu směru jízdy při parkování je to skvělé místo. Celý modul s displejem a voličem je navíc spojený s volantem, takže když si nastavíte ten, pohne se s ním i tato nerozlučná dvojice.

Volkswagen ID.3 facelift (2023)
Rozšířená realita v akci

Bohužel se překvapivě moc neposunula mobilní aplikace pro ovládání auta, která je stále dost základní. Změnila sice svůj název na My Volkswagen, ale v podstatě umí pouze zobrazit dojezd, spustit/zastavit nabíjení nebo klimatizaci/vytápění. Dále slouží k vyhledávání stanic a posílání cílů do vozu, ale to je vše. Přes aplikaci zatím nelze auto na dálku zamknout, vyhledat ani zaparkovat, natož například prohlížet statistiky spotřeby či další pokročilé informace. Na tomto by měl Volkswagen zapracovat.

Jízda: je radost ho řídit

S novou ID.3 jsem najezdil vysoké stovky kilometrů a jízdně se podle všeho nic nezměnilo. A je to dobře. ID.3 je stále velmi jednoduché na řízení a každý, kdo hledá přehledné, přátelské a snadné auto na ovládání, bude z ID.3 nadšený. Posez je příjemný, z auta je díky velké prosklené ploše včetně skla v A sloupku výborný rozhled a díky krátkým převisům a malé kapotě je ve městě jako ryba ve vodě, snadnému manévrování pomáhá i velmi malý poloměr otáčení, 360stupňové kamery nebo automatické parkování. Řízení je lehké, ale ne gumové a s dobrou odezvou. Nejen ženy toto auto budou milovat, řídí se skutečně dobře.

Volkswagen ID.3 facelift (2023)

Podvozek je průměrně tvrdý. Není to ani francouzsky plavný kočár, ovšem ani tvrdá Tesla. ID.3 stojí přesně mezi, dobře tlumí české výtluky, zároveň je ale agilní, ochotně reaguje na změnu směru jízdy, nenaklání se a je radost s ním jezdit. Chybí mi však pádla pod volantem pro volbu rekuperace, ale to je spíše individuální záležitost. Na voliči jízdy u malého displeje je kromě režimu D k dispozici i přepnutí do režimu „B“, kdy auto rekuperuje. Rekuperace je ale průměrně silná a nejde nikde regulovat. Více lidí by určitě ocenilo jednopedálové ovládání s brzděním do zastavení bez použití brzdy, což některá konkurence nabízí. U ID.3 si do zastavení vždy musíte dobrzdit.

Při řízení pomáhá pokročilý asistent, který auto dobře drží v pruzích, umí mezi nimi sám přejíždět, čte značky včetně těch dodatkových, dokáže i samočinně zaparkovat a k dispozici je i 360stupňová parkovací kamera (za příplatek). Zejména verze s větší baterií je vhodná i na dlouhé cesty a na dálnici je ID.3 také pohodlná. Ve vyšších rychlostech je stabilní, nabídne dobré odhlučnění a cestování na dlouhé vzdálenosti je s ní úplně v pohodě.

Současná verze je vzhledem k výkonu 150 kW sice dostatečně silná a většinu aut se spalovacím motorem necháte při rozjezdu kdesi za sebou, v porovnání s jinými elektromobily je ale její naladění spíše mírnější a nečekejte prudké elektrické kopance, vždy je to spíše plynulý zátah. Nicméně, pokud se těšíte na elektrický hot hatch od Volkswagenu, možná vás potěší zpráva, že se chystá ostrá verze GTX.

Dojezd: reálně i přes 500 kilometrů

Dojezd obou verzí se nezměnil a verze se střední 58kWh baterií nabídne reálný dojezd kolem 350 km (nebo 250 km na dálnici). Kdo potřebuje často jezdit delší trasy, může za celkem nízký příplatek zvolit největší 77kWh baterii, která nabídne dojezd reálně přes 500 kilometrů. Ostatně při nástupu na přístrojích svítil dojezd 555 kilometrů, což je ve městě při úspornější jízdě dosažitelná hodnota vzhledem ke spotřebě kolem 14 kWh na 100 km. ID.3 ale potěší i na dálnici, kde ujede přes 400 kilometrů.

Volkswagen ID.3 facelift (2023)
Dálniční spotřeba i dojezd potěší

My jsme ostatně s verzí s větší baterií provedli náš standardizovaný test dálničního dojezdu a ID.3 nás svým reálným dojezdem 420 kilometrů při 130 km/h a průměrnou spotřebou 18,3 kWh na 100 km mile překvapila. Vzhledem k tomu, že ID.3 sdílí baterii se svými většími sourozenci ID.4 a ID.5, má oproti nim díky menším rozměrům lepší dojezd. Než dorazí ID.7, má tedy nejlevnější auto z celé ID. rodiny paradoxně nejlepší dojezd.

Volkswagen ID.3 (2023) – test dojezdu


Nabíjení: 186 kW hodně překvapí

ID.3 s faceliftem a nejnovějším updatem nabíjí rychleji, než když vstupovala na trh. Verze s menší baterií si nově troufne na výkon 120 kW a větší baterie si řekne až o 170 kW. Realita je ale ještě lepší. Nabíjení jsme vyzkoušeli u nového nabíjecího centra PRE na pražské Pankráci se dvěma ultrarychlými stojany a 4 konektory.

K nabíjecí stanici jsme přijeli se 7 % baterie po předchozí bezmála 400 km dlouhé non-stop cestě po dálnici. Venku bylo 25 stupňů Celsia, tedy ideální podmínky pro nabíjení, baterie by totiž měla být v optimální kondici a teplotě. A skutečně auto se po připojení začíná okamžitě nabíjet ještě vyšším výkonem, než deklaruje výrobce, a to 180 kW. V jednom z následujících testů nabíjení jsme se dostali dokonce na 185,6 kW, ID.3 se tak nabíjí o dost rychleji, než sám VW slibuje, což je vcelku vzácné.

Volkswagen ID.3 – test nabíjení

V tento moment si auto bralo proud 500 A, což je maximum, co dokáže většina stojanů dodat a je škoda, že má baterie MEB napětí při 10 % jen 371 V. Pokud by oscilovalo kolem 400 V, mohla by se také ID.3 se stejným proudem nabíjet i 200 kW jako ta nejlepší 400V auta od BMW nebo Mercedesu.

ID.3 se může pochlubit opravdu pěknou nabíjecí křivkou i časy

ID.3 i docela pěkně drží nabíjecí výkon, jelikož ještě při 30 % nabíjí výkonem nad 150 kW a při 50 % „tahá“ ještě 112 kW. Polovičního nabití jsme z 10 % dosáhli za skvělých 13 minut. Nabíjecí výkon pak pozvolně klesá, ale nabíjecí křivku musím zhodnotit stále jako dobrou, protože i v 70 % nabíjí stále 93 kW a na 80 % se dostává za hezkých 29 minut a nabíjí výkonem 91 kW.

Příjemným překvapením je, že i po 80 % se ID.3 vyplatí nabíjet, protože nabíjecí výkon drží příjemně vysoko a i pří 90 % nabíjí 63 kW a při 95 % si říká stále o 46 kW, což jsou skvělé hodnoty vzhledem k velikosti baterie. Na 99 % se z 10 % dostáváme za 40 minut, za kterých jsme nabili necelých 73 kWh.

V průběhu druhého testu jsme si pak ověřili, že se při 10 % začne ID.3 nabíjet výkonem nad 180 kW i po celonočním stání v chladné garáži a nabíjecí křivka je pak zcela stejná.

Celkově Volkswagen ID.3 velmi potěšil a díky citelně zrychlenému nabíjení a z aut s platformou MEB nejnižší spotřebě se ID.3 stává i dobrou volbou na dlouhé cesty.

Z 10 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon (kW) Nabito kWh Dálniční dojezd při naměřené spotřebě 18,3 kWh/100 km
20 % 2 minuty 175 11 84 km
30 % 6 minut 151 18 126 km
40 % 9 minut 129 26,7 168km
50 % 13 minut 112 34,2 210 km
60 % 18 minut 100 42,6 252 km
70 % 23 minut 93 51 294 km
80 % 29 minut 91 59,5 336 km
85 % 32 minut 83 64 358 km
90 % 36 minut 63 68,5 379 km
95 % 40 minut 46 72,7 400 km
99 % 45 minut 35,6 76,44 420 km

Závěr a zhodnocení: chytré auto do města i na dálnice

Volkswagen s faceliftem ID.3 udělal pouze malé změny, ale ty velké ani nebylo potřeba dělat. Potěší nově rychlejší nabíjení, čistší vzhled, hodnotnější interiér, nová verze softwaru nebo větší displej, ale velkou novinkou je hlavně cena, která se vůbec poprvé podívala pod magický milion korun včetně DPH.

Volkswagen ID.3 facelift (2023)
ID.3 mohu s klidem doporučit, je to skvělé auto.

Stále je vidět někde snaha o zbytečné šetření a ne všechny výtky výrobce vyslyšel, ale co se dá dělat. Dobrou zprávou hlavně je, že ID.3 se stále výborně řídí a je to velmi přátelské auto, které se hodí do města, ale díky velmi dobrému dojezdu i mimo něj. Nejen ženy z něj budou mít opravdu radost. Je to opravdový univerzál, který se díky OTA updatům a nové elektrické platformě může postupně zlepšovat, navíc stojí na osvědčené platformě, která už má něco za sebou, není potřeba se tak obávat dětských nemocí. V kombinaci s novou cenou dává ID.3 opravdu smysl. Pokud hledáte univerzálního elektrického společníka za už relativně rozumný peníz, můžu ID.3 s klidem doporučit, je to skvělé auto.

Foto: Martin Pultzner, fdrive.cz

volkswagen-id3-facelift-2023
Klady
  • velmi dobrý dojezd přes 500 km u verze Pro S
  • rychlé nabíjení výkonem přes 180 kW
  • dálniční dojezd přes 400 kilometrů
  • prostorný interiér
  • hodnotnější materiály v interiéru
  • větší displej infotainmentu a stále skvělý head-up displej s AR
  • snadné řízení a dobrý rozhled z vozu
  • velmi malý poloměr otáčení
Zápory
  • verze Pro S je pouze čtyřmístná
  • tvrdé plasty a absence vlastních výdechů klimatizace vzadu
  • chybí jednopedálové ovládání
Diskuze ke článku
Petr Novotný
Petr Novotný
Lidi se maj furt vic nez dobre a nemyslím ze by ty sam sis koupil mg.... Tesla je myslim pro evropu vetsi strasak nez tydle cinsky slupky..
Martin Lacina
Martin Lacina
Technika jen drobne lepsi a to jeste ne ve vsem za cenu o skoro ctvrt milionu vyssi nez MG4, a to se nesmite ani podivat na srovnani vybavy a sahnout po priplatcich.
Takhle tu valku nevyhrajou, protoze jestli spolehaji v dobe kdy zacinaji mit hloubeji do kapsy uz i na zapad od nasich hranic na nejakou loajalitu zakazniku, tak se obavam, ze jsou uplne vedle.
Obzvlaste, kdyz se jejich verny zakaznik docte za jake ceny nabizi stejne auto v Cine. To by ne jen jednoho drobatko nastvalo…

To je vysledek lobovani za zachovani spalovacich motoru namisto vcasneho vyvoje a zajisteni dodavatelskych retezcu pro ev.

Evropu cekaji krusne casy.
Karel Schmidt
Karel Schmidt
To nabíjení je vážně pěkné, při. Přestávce na oběd je tam snadno 90%,protože těch 40 minut je na jídlo potřeba i v samoobslužné restauraci v motorestu. V ostatních případech to odpojit na 60% a vyrazíte na další zastávku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze