Zaparkuje Volkswagen ID.5 úplně sám? Vyzkoušeli jsme nové pokročilé funkce

1
Zaparkuje Volkswagen ID.5 úplně sám? Vyzkoušeli jsme nové pokročilé funkce
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Auto se umí naučit komplikované parkovací manévry a ty pak samo zopakuje
  • V praxi to funguje překvapivě snadno a spolehlivě

Natáčení proběhlo u STAGES HOTEL Prague

Volkswagen ID.5 zaparkuje úplně sám. Vyzkoušeli jsme to!

Volkswagen ID.5 GTX

Rozměry4 582 × 1 852 × 1 619 mm, 2 242 kg
Výkon220 kW
Baterie82 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)502 km

Moderní elektromobily jsou díky bezplatným OTA updatům neustále vylepšovány a dostávají nové funkce. Jednou z očekávaných novinek nového softwaru 3.0 u Volkswagenů řady ID. je nejen automatické přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici, ale také pokročilé automatické parkování. Zaparkovat automaticky do řady stojících vozidel nebo i kolmo je dnes již u parkovacích asistentů samozřejmostí. My jsme tuto novou funkci v praxi vyzkoušeli u nového Volkswagenu ID.5 GTX, který již s nejnovější verzí softwaru 3.0 sjíždí od počátku z výrobní linky.

Volkswagen ID.5 GTX

A v čem nová funkce spočívá? Volkswagen se nyní umí naučit komplikované parkovací manévry tak, aby samostatně zaparkoval na složitěji dosažitelná místa. Hodí se to například při parkování do garáže, pokud máte složitější příjezdovou cestu, nebo každou lokalitu, kde nejde jen zajet na parkovací místo. Parkovací manévr, který může spočívat v pohybech dopředu, dozadu i komplikovaném manévrování, nejdřív provedete sami jako řidič a jediným tlačítkem tento manévr auto naučíte. Funguje to velmi dobře, dokonce na to nemusíte myslet ani dopředu. Auto vás sleduje a pokud na konci parkování uznáte, že by bylo skvělé toto místo auto naučit tak, aby příště parkovalo již samo, stačí stisknout tlačítko a potvrdit GPS souřadnice úvodního bodu manévrování, což může být třeba začátek příjezdové cesty před vaším domem.

Volkswagen ID.5

Příště pak jen stačí přijet na daný počáteční bod, auto vám nabídne zahájení parkovacího manévru a pak už můžete sejmout ruce z volantu i nohy z pedálů a sledovat, jak auto dělá svoji „magii“. A skutečně to funguje. Ve většině případů auto zajede přesně tak jako předtím vy a přitom samozřejmě hlídá svoje okolí a při sebemenší známce problémů zastaví. To, jak to celé funguje, jsme pro vás zaznamenali na video, které si můžete pustit výše.

Související články
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
No škoda že to vyžaduje boční senzory, které se nedodávaly ani do (mojí) verze MAX.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze