O elektromobily Volkswagen prý není po Evropě dostatečný zájem. Bude se propouštět

20
O elektromobily Volkswagen prý není po Evropě dostatečný zájem. Bude se propouštět
Fotografie: Volkswagen
  • Německá média informují o chystaném snížení počtu zaměstnanců
  • Projevit by se to mělo na provozu továrny v německém Cvikově

Agentura Reuters s odvoláním na místní plátky Handelsblatt a Automobilwoche informovala o tom, že se koncern Volkswagen v Evropě potýká se sníženou poptávkou po jeho vozech, což by se mohlo brzy projevit na chodu jeho továrny v německém Cvikově.

Oslabená poptávka v kombinaci se snížením dotací, vyšší inflací a konkurencí ze strany Tesly + čínského dovozu by se mohla projevit omezením výroby a také formou redukce zaměstnanců. Jak přitom dodává insideevs.com, továrna ve Cvikově je jedním z vlajkových projektů koncernu Volkswagen. Společnost přeměnila továrnu na automobily se spalovacími motory na závod vyrábějící 100% elektrické vozy. Původní plán počítal se zachováním zaměstnanosti z éry vozů se spalovacím motorem prostřednictvím zvýšení výrobní kapacity plně elektrických vozů na 330 000 ročně.

I proto v současně době vzniká ve městě, které proslavila zejména výroba Trabantů, hned šest modelů na platformě MEB: Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback a Cupra Born.

Podmínky na trhu však prosperující výrobě, kterou se ještě na přelomu března a dubna chlubil sám koncern (až 7 300 vyrobených vozů týdně, jak jsme vás také informovali), aktuálně příliš nenahrávají. Agentuře Reuters dokonce mluvčí společnosti potvrdil, že se někteří zaměstnanci s časově omezenými smlouvami nedočkají jejich prodloužení, které bylo původně plánováno. „Volkswagen je i nadále stoprocentně přesvědčen o cestě k elektromobilitě, nicméně vzhledem k současným podmínkám na trhu nemůžeme prodloužit 269 smluv, které vyprší krátce po 12 měsících trvání.

Není to přitom poprvé, co se objevují zprávy ohledně problémů s poptávkou. Už na konci dubna přišly zprávy o tom, že Volkswagen v Emdenu, kde se vyrábí SUV ID.4 a ID.7, prodlužuje období „letních prázdnin“.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
VW ma co nabidnout oproti Tesle - HUD, matrix svetla, 360 kameru, fungujici parkovaci senzory, velice pohodlny adaptivni tempomat. Software momentalne je jakz takz ok. Chybi malo - zrusit hloupe omezeni rychlosti, dodat predehrehev baterky na tlacitko a ... snizit cenu za to vsechno.
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Já se tomu vůbec nedivím. Doma mi dosluhuje jeden VW a u něj jsem se zařekl, že již nikdy více tuto značku nechci. Lajdácky udělaná konstrukce, díky tomu nízká životnost, poruchovost, otřesná zkušenost z autorizovaného servisu a u nyní nabízených ID.X přestřelená cena. To jsou věci z kterých mi vychází jen.. nechte si to.
Petr Seliger
Petr Seliger
Nevim teda co resite, z 10000 zamestnancu 296 ti neprodlouzi casove omezene smlouvy. Je proste potreba katastrofickych zprav, aby se to cetlo.
Jan Bureš
Jan Bureš
Nedokázal jsem si odpovědět, proč bych měl chtít ID.X, když můžu mít Teslu a ještě levněji. Možná takto uvažují i jiní. V kategorii na ID.X je situace jiná a konkurenti mají více co nabídnout. VW zaspalo ve vývoji a nyní sklízí trpké plody.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze