Agentura Reuters s odvoláním na místní plátky Handelsblatt a Automobilwoche informovala o tom, že se koncern Volkswagen v Evropě potýká se sníženou poptávkou po jeho vozech, což by se mohlo brzy projevit na chodu jeho továrny v německém Cvikově.
Oslabená poptávka v kombinaci se snížením dotací, vyšší inflací a konkurencí ze strany Tesly + čínského dovozu by se mohla projevit omezením výroby a také formou redukce zaměstnanců. Jak přitom dodává insideevs.com, továrna ve Cvikově je jedním z vlajkových projektů koncernu Volkswagen. Společnost přeměnila továrnu na automobily se spalovacími motory na závod vyrábějící 100% elektrické vozy. Původní plán počítal se zachováním zaměstnanosti z éry vozů se spalovacím motorem prostřednictvím zvýšení výrobní kapacity plně elektrických vozů na 330 000 ročně.
I proto v současně době vzniká ve městě, které proslavila zejména výroba Trabantů, hned šest modelů na platformě MEB: Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback a Cupra Born.
Podmínky na trhu však prosperující výrobě, kterou se ještě na přelomu března a dubna chlubil sám koncern (až 7 300 vyrobených vozů týdně, jak jsme vás také informovali), aktuálně příliš nenahrávají. Agentuře Reuters dokonce mluvčí společnosti potvrdil, že se někteří zaměstnanci s časově omezenými smlouvami nedočkají jejich prodloužení, které bylo původně plánováno. „Volkswagen je i nadále stoprocentně přesvědčen o cestě k elektromobilitě, nicméně vzhledem k současným podmínkám na trhu nemůžeme prodloužit 269 smluv, které vyprší krátce po 12 měsících trvání.“
Není to přitom poprvé, co se objevují zprávy ohledně problémů s poptávkou. Už na konci dubna přišly zprávy o tom, že Volkswagen v Emdenu, kde se vyrábí SUV ID.4 a ID.7, prodlužuje období „letních prázdnin“.