Už třetí tým F1 projevil zájem o formuli E. Lákají především nízké náklady

Už třetí tým F1 projevil zájem o formuli E. Lákají především nízké náklady
Fotografie: fiaformulae.com
  • Závody formule E se po odchodu německých automobilek BMW a Audi staly atraktivnější
  • Zájem o vstup do série už projevily týmy F1 McLaren a nově Alpine
  • Spouštěčem zájmu jsou podle šéfa série nízké náklady na provoz týmu

Až do minulé sezóny si mohly týmy F1 se svými financemi nakládat dle libosti. Především díky tomu se mezi účastníky tvořily propastné výkonnostní rozdíly, které zabíjely atraktivitu série. Od nové sezony ale do hry vstupuje pravidlo rozpočtového stropu. Stejné pravidlo, jaké například v NHL funguje už řadu let. Mimo jiné to znamená, že se stávající týmy budou muset naučit se svými finančními prostředky lépe hospodařit.


Drobnou konkurenční výhodu v tomto ohledu bude mít stáj Mercedesu. Německá automobilka zůstala účastníkem i ve formuli E, kde se podařilo rozpočtový strop prosadit hned v začátcích šampionátu a další škrty na týmy čekají i letos. Dá se tedy předpokládat, že jistá řešení, jak fungovat s omezeným rozpočtem, má. Navíc to podle nejnovějších informací vypadá, že i další týmy z F1 poputují do formule E. Důvod jejich rozhodnutí je zřejmý – za málo peněz totiž mohou dostat hodně muziky.

Rozdíly mezi výdaji týmů v obou sériích jsou markantní. Za desetinovou cenu účastník formule E dostane hotovou studnici informací, které následně může využít v dalších odvětvích. Nejen v F1. A zdá se, že právě na to spousta týmů především z F1 začíná slyšet. Nedávno k rozhodnutí dospěl McLaren, který s šampionátem formule E uzavřel smlouvu o účasti od roku 2022. Dle Autosportu ale není jediným. Podobně se vyslovil tým Alpine (do minulé sezóny Renault), který bychom mohli na startovním roštu vidět v kolaboraci s Lotusem.

„Jednalo by se o spolupráci v rámci celého motorsportu. Společně se díváme na potenciální možnosti v rámci tohoto odvětví. Lotus se pyšní bohatou historií a Renault s Alpine jsou odborníky na formuli E, F1, WEC a spoustu dalších soutěží. Mohlo by to přispět k rozvinutí zajímavé spolupráce,“ říká mluvčí Lotusu s dodatkem, že ještě nebylo učiněno konečné rozhodnutí.


Jméno Renault není ve formuli E neznámé. Ze startovní listiny vypadlo až v roce 2018. Tovární tým tehdy převzal Nissan, nicméně vazby na francouzskou automobilku přetrvaly. Nyní to vypadá, že by se skrze alianci vícero značek mohl do startovního pole znovu vrátit. I v to doufá Jamie Reigle, současný šéf formule E.

„O náhradu za Audi se neobáváme, protože o to se zajímá spousta lidí. Pak tu ale máme velkou poptávku od nových konstruktérů, kteří by se rádi zúčastnili. Těm se ještě v roce 2018 zdála formule E příliš drahá, ale s příchodem vozu Gen3, kde jsme se zaměřili na udržení nízkých nákladů, se najednou opět začínají ozývat,“ dodává Reigle.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze