Vedení šampionátu formule E s ohledem na pokračující globální pandemii COVID-19 začalo zkoumat možnosti, které by i v případě jakéhokoliv narušení vlivem vládních nařízení nebo restrikcí v dopravě zajistily plynulý chod nadcházející sezóny. Mimo jiné je také sestavován seznam záložních závodních destinací, aby došlo k řádnému naplnění ročníku. Ten se oficiálně do historie formule E zapíše jako premiérový ročník Mistrovství světa.
Promotéři série údajně jednají na základě tlaku ze strany zúčastněných týmů. Ty jsou z hlediska budoucích plánů tlačeni ke zdi komerčními partnery. Jeden ze spoluzakladatelů série a její současný šéf, Alberto Longo, race.com na to konto sdělil: „Vytváříme scénáře pro všechny předvídatelné, ale i některé nepředvídatelné události.“
„V sedmé sezóně, naší první coby Mistrovství světa formule E, chceme, abychom z kalendáře dokončili co možná nejvíce. Zároveň chceme přijmout veškerá možná opatření k zajištění zdraví a bezpečnosti celé komunity formule E, stejně jako obyvatel měst, ve kterých budeme závodit,“ nechal se slyšet dále Longo.
Jednou z chystaných alternativ má být okruh v Silverstone. Ten by měl být takříkajíc v pohotovosti v dubnu až červenci, kdy jsou naplánovány nejvíce rizikové události v Římě a Paříži. Velký otazník rovněž visí nad červencovým závodem v New Yorku. Městě, které je i nadále pandemickou situací těžce zasaženo.
Uchýlit se na Silverstone by znamenalo přijmout podobný scénář, jaký tu byl i v nedávno skončené minulé sezóně. Tehdy se vedení série dohodlo na odjetí zbylých podniků na berlínském letišti Tempelhof. V případě britského okruhu nicméně bude záviset i na kalendáři formule 1, jejíž závody se zde pravidelně v tomto období konají.
Další lokalitou, kde by se mohly závody nové sezóny formule E odehrát, je i marocký Marrákeš. Ten by poskytl zázemí v případě, že se nebudou moci uskutečnit závody v Chile a Mexiku. Oba státy hostí formuli E zkraje ročníku, kdy je velká pravděpodobnost, že přijdou zásahy jednotlivých vlád v návaznosti na pandemická opatření. Týmy nicméně vyjádřily nevoli závodit v Chile, pokud by se mělo jet za zavřenými dveřmi.
V ohrožení může být i ePrix Monaka, která se měla v nadcházejícím roce odjet na okruhu standardní konfigurace. Podrobnější informace ohledně přijímaných kroků, ale i záložních plánů, by měla přinést zpráva po zasedání Světové rady motorsportu. Ta se sejde v pátek 9. 10.