New York ePrix: Jaguar sahal po doublu i vedení, místo toho slaví "jen" vítězství

New York ePrix: Jaguar sahal po doublu i vedení, místo toho slaví "jen" vítězství
Fotografie: Formule E
  • Jaguar mohl v neděli díky Samu Birdovi oslavit další vítězství
  • Ve hře bylo do posledních minut i vedení mezi týmy, double v závodě i celkovém pořadí
  • Šance na to všechno zazdil krátce před koncem Mitch Evans
  • Týmům po víkendu nově vládne Virgin Racing, jezdcům zase Bird

Tým Jaguaru měl v nedělní ePrix New Yorku na dosah historický úspěch. Mohl poprvé ve své historii zaznamenat nejen takzvaný double, ale i posun do čela celého šampionátu mezi týmy. Něco podobného britská stáj ještě nezažila. Napůl slavit se přitom u Jaguaru mohlo už po veleúspěšné kvalifikaci, kterou jezdci naprosto ovládli. Sam Bird si vyjel nejlepší startovní pozici, přičemž záda mu kryl kolega Mitch Evans.

I po startu se vše ubíralo dle plánů. Piloti uhájili své pozice a kráčeli za vysněným triumfem. Pokud pomineme výjezdy mimo ideální závodní stopu za účelem aktivace útočného módu, bylo na úplném čele pořadí dlouho neměnné. Přesto ve finále projel na bodované pozici pouze jeden z vozů značky Jaguar. Bird byl sice vítězný, ale přesto šlo vidět lehké zklamání. Aby také ne. Jak už bylo zmíněno, šlo hned o několik historických zápisů. Na každý pád Bird uchránil své vítězství, ze kterého se raduje letos už podruhé. Naposledy si stejný výsledek připsal v Římě, ale od té doby čekal na pódiové umístění. Sladkou tečkou za strastiplným sobotním vystoupením mu budiž i posun z deváté příčky rovnou do čela pořadí jezdců. Ještě před příjezdem do New Yorku mu přitom patřila nelichotivá 13. pozice. To vše jen dokreslují slova komentátora Jacka Nicholse o tom, jaká Formule E doopravdy je. „Jediná předvídatelná věc na Formuli E, je její nepředvídatelnost“.


A co se vlastně přihodilo Evansovi? I on, stejně jako Bird, kráčel za vcelku pohodlným druhým místem, které mu mohlo stejnou pozici vynést i v celkovém pořadí. Pouhé 2 minuty před koncem závodu se ale dopustil na výjezdu ze čtvrté zatáčky chyby, dotkl se levým bokem zdi, ztratil grip a rázem se začal propadat. Šancí se za ním okamžitě ujali další v pořadí. Nick Cassidy za lehce získané druhé místo poděkoval, neboť i v neděli byl hodně vysoko a vyrovnal své dosavadní maximum ve Formuli E. Hodně mu přitom na záda dýchal obhájce titulu António Félix da Costa v černozlatém voze Techeetah, který se na stupně vítězů postavil poprvé od závodu v Monaku. Znovu se tak vrátil do boje o titul, neboť mu po víkendu patří celkové druhé místo.

Oproti sobotnímu dni si o poznání lépe vedli jezdci Porsche. Pascal Wehrlein skončil čtvrtý před týmovým kolegou André Lottererem. Další klín do vztahu plného rivality přinesl kontakt mezi Lucasem di Grassim a Sébastienem Buemim. Bývalí šampioni do sebe vrazili v šesté zatáčce v boji o 9. místo. Buemiho vůz skončil v hodinách, zatímco di Grassi pokračoval. Následně Brazilec vyfasoval 10sekundovou penalizaci, což ho v cíli odsunulo na 14. pozici. Jednu příčku před Buemiho, který se hned v úvodu musel potýkat i s druhým vozem Audi. René Rast to odskákal prasklou pneumatikou a poklesem na úplný chvost pole. Stejně jako v sobotu, ani v neděli své dosavadní výsledky nezlepšili piloti Mercedesu. Nyck de Vries skončil 18., Stoffel Vandoorne 20. Dosavadní lídr šampionátu Edoardo Mortara z Venturi po kontaktu s BMW Jakea Dennise skončil 17., přišel tak o vedení.

Jak už bylo nastíněno, vedení mezi jezdci se před závěrečným dvojzávodem sezóny ujal Sam Bird. Ten disponuje 5bodovým náskokem na da Costu a Robina Frijnse. Jak ale sám Bird předvedl, ze hry o titul nemůže být odepsán ani pilot z hloubi pole. Statistikám mezi týmy nově vévodí Virgin Racing s těsným 2bodovým náskokem před DS Techeetah a 5bodovým před Jaguarem. Příští závody jsou na programu 24. – 25. července v Londýně.


Výsledková listina 2. New York ePrix

P. Pilot Tým Ztráta Nejrychlejší kolo Bodový zisk
1. S. Bird Jaguar Racing - 1:10.053 29
2. N. Cassidy Envision Racing 4.167 1:10.539 18
3. A. da Costa DS Techeetah 4.840 1:10.180 15
4. P. Wehrlein TAG Heuer Porsche Formula E Team 7.154 1:10.982 12
5. A. Lotterer TAG Heuer Porsche Formula E Team 7.762 1:10.835 10
6. A. Sims Mahindra Racing 16.286 1:10.693 8
7. N .Nato ROKiT Venturi Racing 24.983 1:10.918 6
8. R. Frijns Envision Racing 25.084 1:10.389 4
9. A. Lynn Mahindra Racing 25.405 1:11.154 2
10. M. Guenther BMW i Andretti Autosport 26.009 1:10.411 1
11. S. Camara Dragon/Penske Autosport 26.341 1:10.668
12. S. Vandoorne Mercedes-Benz Formula E Team 30.781 1:11.174
13. M. Evans Jaguar Racing 30.957 1:10.050
14. L. di Grassi Audi Sport ABT Schaeffler 31.970 1:10.931
15. S. Buemi Nissan e.dams 32.958 1:10.719
16. J. Dennis BMW i Andretti Autosport 35.692 1:11.077
17. J. Dennis BMW i Andretti Autosport 35.924 1:10.485
18. N. de Vries Mercedes-Benz Formula E Team 36.339 1:10.667
19. O. Rowland Nissan e.dams 51.384 1:11.027
20. R. Rast Audi Sport ABT Schaeffler 59.694 1:10.305
21. T. Blomqvist NIO 333 FE Team 65.327 1:11.058
22. J. Eriksson Dragon/Penske Autosport 67.701 1:11.690
O. Turvey NIO 333 FE Team DNF
J. E. Vergne DS Techeetah DNF

Sestřih 2. New York ePrix

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze