Tým Jaguaru měl v nedělní ePrix New Yorku na dosah historický úspěch. Mohl poprvé ve své historii zaznamenat nejen takzvaný double, ale i posun do čela celého šampionátu mezi týmy. Něco podobného britská stáj ještě nezažila. Napůl slavit se přitom u Jaguaru mohlo už po veleúspěšné kvalifikaci, kterou jezdci naprosto ovládli. Sam Bird si vyjel nejlepší startovní pozici, přičemž záda mu kryl kolega Mitch Evans.
I po startu se vše ubíralo dle plánů. Piloti uhájili své pozice a kráčeli za vysněným triumfem. Pokud pomineme výjezdy mimo ideální závodní stopu za účelem aktivace útočného módu, bylo na úplném čele pořadí dlouho neměnné. Přesto ve finále projel na bodované pozici pouze jeden z vozů značky Jaguar. Bird byl sice vítězný, ale přesto šlo vidět lehké zklamání. Aby také ne. Jak už bylo zmíněno, šlo hned o několik historických zápisů. Na každý pád Bird uchránil své vítězství, ze kterého se raduje letos už podruhé. Naposledy si stejný výsledek připsal v Římě, ale od té doby čekal na pódiové umístění. Sladkou tečkou za strastiplným sobotním vystoupením mu budiž i posun z deváté příčky rovnou do čela pořadí jezdců. Ještě před příjezdem do New Yorku mu přitom patřila nelichotivá 13. pozice. To vše jen dokreslují slova komentátora Jacka Nicholse o tom, jaká Formule E doopravdy je. „Jediná předvídatelná věc na Formuli E, je její nepředvídatelnost“.
Three very happy podium finishers 😁🗽
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 11, 2021
🇺🇸 2021 ABB #NYCEPrix pic.twitter.com/tdKoaaOwDX
A co se vlastně přihodilo Evansovi? I on, stejně jako Bird, kráčel za vcelku pohodlným druhým místem, které mu mohlo stejnou pozici vynést i v celkovém pořadí. Pouhé 2 minuty před koncem závodu se ale dopustil na výjezdu ze čtvrté zatáčky chyby, dotkl se levým bokem zdi, ztratil grip a rázem se začal propadat. Šancí se za ním okamžitě ujali další v pořadí. Nick Cassidy za lehce získané druhé místo poděkoval, neboť i v neděli byl hodně vysoko a vyrovnal své dosavadní maximum ve Formuli E. Hodně mu přitom na záda dýchal obhájce titulu António Félix da Costa v černozlatém voze Techeetah, který se na stupně vítězů postavil poprvé od závodu v Monaku. Znovu se tak vrátil do boje o titul, neboť mu po víkendu patří celkové druhé místo.
Hear from @mitchevans_ as he explains what happened at the end of his race ⬇️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 11, 2021
🇺🇸 2021 ABB #NYCEPrix @JaguarRacing pic.twitter.com/Geo61EGEOg
Oproti sobotnímu dni si o poznání lépe vedli jezdci Porsche. Pascal Wehrlein skončil čtvrtý před týmovým kolegou André Lottererem. Další klín do vztahu plného rivality přinesl kontakt mezi Lucasem di Grassim a Sébastienem Buemim. Bývalí šampioni do sebe vrazili v šesté zatáčce v boji o 9. místo. Buemiho vůz skončil v hodinách, zatímco di Grassi pokračoval. Následně Brazilec vyfasoval 10sekundovou penalizaci, což ho v cíli odsunulo na 14. pozici. Jednu příčku před Buemiho, který se hned v úvodu musel potýkat i s druhým vozem Audi. René Rast to odskákal prasklou pneumatikou a poklesem na úplný chvost pole. Stejně jako v sobotu, ani v neděli své dosavadní výsledky nezlepšili piloti Mercedesu. Nyck de Vries skončil 18., Stoffel Vandoorne 20. Dosavadní lídr šampionátu Edoardo Mortara z Venturi po kontaktu s BMW Jakea Dennise skončil 17., přišel tak o vedení.
Jak už bylo nastíněno, vedení mezi jezdci se před závěrečným dvojzávodem sezóny ujal Sam Bird. Ten disponuje 5bodovým náskokem na da Costu a Robina Frijnse. Jak ale sám Bird předvedl, ze hry o titul nemůže být odepsán ani pilot z hloubi pole. Statistikám mezi týmy nově vévodí Virgin Racing s těsným 2bodovým náskokem před DS Techeetah a 5bodovým před Jaguarem. Příští závody jsou na programu 24. – 25. července v Londýně.
⚡️ TEAM STANDINGS⚡️ after the ABB #NYCEPrix double-header
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) July 12, 2021
And yes, you read that right - @MercedesEQFE and @EnvisionVirgin swapped places after only ONE double-header 🤯 pic.twitter.com/YPlnqKZZWK
Výsledková listina 2. New York ePrix
P. | Pilot | Tým | Ztráta | Nejrychlejší kolo | Bodový zisk |
---|---|---|---|---|---|
1. | S. Bird | Jaguar Racing | - | 1:10.053 | 29 |
2. | N. Cassidy | Envision Racing | 4.167 | 1:10.539 | 18 |
3. | A. da Costa | DS Techeetah | 4.840 | 1:10.180 | 15 |
4. | P. Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 7.154 | 1:10.982 | 12 |
5. | A. Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E Team | 7.762 | 1:10.835 | 10 |
6. | A. Sims | Mahindra Racing | 16.286 | 1:10.693 | 8 |
7. | N .Nato | ROKiT Venturi Racing | 24.983 | 1:10.918 | 6 |
8. | R. Frijns | Envision Racing | 25.084 | 1:10.389 | 4 |
9. | A. Lynn | Mahindra Racing | 25.405 | 1:11.154 | 2 |
10. | M. Guenther | BMW i Andretti Autosport | 26.009 | 1:10.411 | 1 |
11. | S. Camara | Dragon/Penske Autosport | 26.341 | 1:10.668 | |
12. | S. Vandoorne | Mercedes-Benz Formula E Team | 30.781 | 1:11.174 | |
13. | M. Evans | Jaguar Racing | 30.957 | 1:10.050 | |
14. | L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | 31.970 | 1:10.931 | |
15. | S. Buemi | Nissan e.dams | 32.958 | 1:10.719 | |
16. | J. Dennis | BMW i Andretti Autosport | 35.692 | 1:11.077 | |
17. | J. Dennis | BMW i Andretti Autosport | 35.924 | 1:10.485 | |
18. | N. de Vries | Mercedes-Benz Formula E Team | 36.339 | 1:10.667 | |
19. | O. Rowland | Nissan e.dams | 51.384 | 1:11.027 | |
20. | R. Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | 59.694 | 1:10.305 | |
21. | T. Blomqvist | NIO 333 FE Team | 65.327 | 1:11.058 | |
22. | J. Eriksson | Dragon/Penske Autosport | 67.701 | 1:11.690 | |
O. Turvey | NIO 333 FE Team | DNF | |||
J. E. Vergne | DS Techeetah | DNF |