Nedělní pokračování dvojitého závodu v mexickém Puebla opět nabídlo mnoho zajímavých momentů. Nejlépe si se všemi nástrahami poradil Švýcar Edoardo Mortara ve službách týmu Venturi. S ohledem na další výsledky a natěsnanému pořadí v šampionátu se zároveň stal lídrem individuálních statistik. Mortara přitom sbírá vítězství ve Formuli E poskrovnu, naposledy se takto radoval v Hongkongu v březnu 2019. Od doby, co přešlo Venturi k pohonným jednotkám Mercedesu, pak jde o vůbec první triumf.
Disaster for @afelixdacosta as he hits the wall - that's the end of his race..
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 20, 2021
Click here for LIVE updates 👉 https://t.co/qD4c9DojZZ@DSTECHEETAH
🇲🇽 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/7JVaNmgrku
Základem úspěchu bylo 3. místo z kvalifikace a následně i povedený start, kterým se dokázal Mortara posunout za vítěze kvalifikace Olivera Rowlanda. Druhou pozici mu přepustil Pascal Wehrlein. Rowland, vědom si svého postavení, zaujal agresivní strategii a snažil se vyjet si na čele závodu náskok. Velmi brzy proto sáhl po aktivaci prvního útočného módu, po jehož skončení následovala hned druhá povinná aktivace. Už při první příležitosti se nicméně vrátil až na čtvrté pozici. Extra výkon mu nakonec pomohl se dostat zpět až na druhé místo, ale to bylo v jeho podání vše.
Později se o porci extra výkonu přihlásil i Wehrlein, který dokázal využít výhody a propracoval se zpět před Rowlanda. Snaha Porsche byla evidentní – odčinit administrativní peripetie ze sobotního klání, kdy Wehrlein přišel o vítězství kvůli diskvalifikaci. Jenomže horentní snaha ovoce nepřinesla. Naopak pneumatiky dostaly zabrat, a tak na místo snižování náskoku přišlo jeho budování na druhé straně. Mortara protnul cílovou pásku s náskokem 2,3 sekundy. Jenomže aby toho nebylo málo, Wehrleinovi byla po závodě udělena další penalizace, tentokrát mírnější v podobě přičtení 5 sekund k výslednému času. I to jej však odsunulo mimo stupně vítězů na čtvrté místo. Důvodem bylo podle vedení závodu nesprávné použití fanboostu.
More information here. https://t.co/I9UlzEgJkl
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 21, 2021
Sečteno podtrženo, Wehrlein o uplynulém víkendu ztratil plných 31 bodů vlivem penalizací. Nebýt jich, užíval by si vedení v šampionátu on s náskokem 9 bodů i prvního vítězství ve Formuli E. Takto německý závodník figuruje až na 12. příčce a stále čeká na vítězství. Nedělní události však nahrály jiným. Konkrétně v klasifikaci nakonec druhému Nicku Cassidymu z Virginu a třetímu Rowlandovi.
Opět se příliš nevedlo obhájcům z DS Techeetah. Jean–Éric Vergne se krátce před koncem závodu pohyboval na pátém místě, nicméně následně se dostal do hodin a přišel o své umístění. Dokončil tedy až na 8. místě. Kolega da Costa nedokončil. Ani Jaguar nebude na Pueblu vzpomínat s optimismem. Za víkend se jeho jezdcům podařilo nasbírat pouhých 6 bodů. Svou formu naopak prokázal René Rast v Audi, byť výsledek mu mnoho bodů nepřinesl. Dokázal se totiž posunout z posledního 24. místa až na 10. příčku.
Disaster for @afelixdacosta as he hits the wall - that's the end of his race..
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 20, 2021
Click here for LIVE updates 👉 https://t.co/qD4c9DojZZ@DSTECHEETAH
🇲🇽 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/7JVaNmgrku
Jak už bylo nastíněno, vedení mezi jezdci se v šampionátu ujal Edoardo Mortara se ziskem 72 bodů. Na někdejšího lídra Robina Frijnse má náskok 10 bodů. Za nimi se utvořila silná trojice jezdců na třetím až pátém místě, která disponuje shodným počtem 60 bodů. První desítku uzavírá Rowland s 50 body. Mezi konstruktéry je situace stále stejná. Vede Mercedes se 113 body, následuje DS Techeetah se 110 body a třetí je i přes mizerné výsledky Jaguar se 109 body.
Další závody jsou naplánovány na druhý červencový víkend v termínu 10. – 11. 7. Tentokrát se šampionát stěhuje na východní pobřeží USA, do New Yorku.
Výsledková listina 2. Puebla ePrix
P. | Pilot | Tým | Ztráta | Nejrychlejší kolo | Bodový zisk |
---|---|---|---|---|---|
1. | E. Mortara | ROKiT Venturi Racing | - | 1:25.970 | 25 |
2. | N. Cassidy | Envision Racing | +4.196 | 1:25.871 | 18 |
3. | O. Rowland | Nissan e.dams | +6.921 | 1:26.279 | 18 |
4. | P. Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | +7.296 | 1:25.871 | 12 |
5. | J. Dennis | BMW i Andretti Autosport | +9.986 | 1:25.688 | 11 |
6. | A. Lynn | Mahindra Racing | +10.630 | 1:26.044 | 8 |
7. | M. Guenther | BMW i Andretti Autosport | +10.968 | 1:25.608 | 6 |
8. | J. E. Vergne | DS Techeetah | +21.111 | 1:26.525 | 4 |
9. | M. Evans | Jaguar Racing | +21.261 | 1:26.313 | 2 |
10. | R. Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | +21.896 | 1:25.370 | 2 |
11. | R. Frijns | Envision Racing | +22.2161:25.901 | ||
12. | S. Bird | Jaguar Racing | +27.945 | 1:25.722 | |
13. | S. Vandoorne | Mercedes-Benz Formula E Team | +28.578 | 1:26.281 | |
14. | S. Buemi | Nissan e.dams | +35.720 | 1:26.167 | |
15. | J. Eriksson | Dragon/Penske Autosport | +41.027 | 1:26.282 | |
16. | S. Camara | Dragon/Penske Autosport | +41.029 | 1:26.342 | |
17. | A. Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E Team | +46.250 | 1:27.412 | |
18. | L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | +1:26.473 | 1:26.307 | |
T. Blomqvist | NIO 333 FE Team | DNF | |||
A. da Costa | DS Techeetah | DNF | |||
A. Sims | Mahindra Racing | DNF | |||
O. Turvey | NIO 333 FE Team | DNF | |||
N .Nato | ROKiT Venturi Racing | DNF | |||
N. de Vries | Mercedes-Benz Formula E Team | DNF |