Puebla ePrix: druhý závod ovládlo Venturi, další penalizace pro Porsche

Puebla ePrix: druhý závod ovládlo Venturi, další penalizace pro Porsche
Fotografie: Formule E
  • Monacký tým Venturi si v Puebla dojel pro vítězství, postaral se o něj Edoardo Mortara
  • Vítězstvím se švýcarský závodník dostal do vedení v šampionátu
  • V cíli druhý Pascal Wehrlein byl znovu penalizován a propadl se na čtvrté místo
  • První stupně vítězů zaznamenal nováček Nick Cassidy v barvách Virgin Racing

Nedělní pokračování dvojitého závodu v mexickém Puebla opět nabídlo mnoho zajímavých momentů. Nejlépe si se všemi nástrahami poradil Švýcar Edoardo Mortara ve službách týmu Venturi. S ohledem na další výsledky a natěsnanému pořadí v šampionátu se zároveň stal lídrem individuálních statistik. Mortara přitom sbírá vítězství ve Formuli E poskrovnu, naposledy se takto radoval v Hongkongu v březnu 2019. Od doby, co přešlo Venturi k pohonným jednotkám Mercedesu, pak jde o vůbec první triumf.


Základem úspěchu bylo 3. místo z kvalifikace a následně i povedený start, kterým se dokázal Mortara posunout za vítěze kvalifikace Olivera Rowlanda. Druhou pozici mu přepustil Pascal Wehrlein. Rowland, vědom si svého postavení, zaujal agresivní strategii a snažil se vyjet si na čele závodu náskok. Velmi brzy proto sáhl po aktivaci prvního útočného módu, po jehož skončení následovala hned druhá povinná aktivace. Už při první příležitosti se nicméně vrátil až na čtvrté pozici. Extra výkon mu nakonec pomohl se dostat zpět až na druhé místo, ale to bylo v jeho podání vše.

Později se o porci extra výkonu přihlásil i Wehrlein, který dokázal využít výhody a propracoval se zpět před Rowlanda. Snaha Porsche byla evidentní – odčinit administrativní peripetie ze sobotního klání, kdy Wehrlein přišel o vítězství kvůli diskvalifikaci. Jenomže horentní snaha ovoce nepřinesla. Naopak pneumatiky dostaly zabrat, a tak na místo snižování náskoku přišlo jeho budování na druhé straně. Mortara protnul cílovou pásku s náskokem 2,3 sekundy. Jenomže aby toho nebylo málo, Wehrleinovi byla po závodě udělena další penalizace, tentokrát mírnější v podobě přičtení 5 sekund k výslednému času. I to jej však odsunulo mimo stupně vítězů na čtvrté místo. Důvodem bylo podle vedení závodu nesprávné použití fanboostu.


Sečteno podtrženo, Wehrlein o uplynulém víkendu ztratil plných 31 bodů vlivem penalizací. Nebýt jich, užíval by si vedení v šampionátu on s náskokem 9 bodů i prvního vítězství ve Formuli E. Takto německý závodník figuruje až na 12. příčce a stále čeká na vítězství. Nedělní události však nahrály jiným. Konkrétně v klasifikaci nakonec druhému Nicku Cassidymu z Virginu a třetímu Rowlandovi.

Opět se příliš nevedlo obhájcům z DS Techeetah. Jean–Éric Vergne se krátce před koncem závodu pohyboval na pátém místě, nicméně následně se dostal do hodin a přišel o své umístění. Dokončil tedy až na 8. místě. Kolega da Costa nedokončil. Ani Jaguar nebude na Pueblu vzpomínat s optimismem. Za víkend se jeho jezdcům podařilo nasbírat pouhých 6 bodů. Svou formu naopak prokázal René Rast v Audi, byť výsledek mu mnoho bodů nepřinesl. Dokázal se totiž posunout z posledního 24. místa až na 10. příčku.


Jak už bylo nastíněno, vedení mezi jezdci se v šampionátu ujal Edoardo Mortara se ziskem 72 bodů. Na někdejšího lídra Robina Frijnse má náskok 10 bodů. Za nimi se utvořila silná trojice jezdců na třetím až pátém místě, která disponuje shodným počtem 60 bodů. První desítku uzavírá Rowland s 50 body. Mezi konstruktéry je situace stále stejná. Vede Mercedes se 113 body, následuje DS Techeetah se 110 body a třetí je i přes mizerné výsledky Jaguar se 109 body.

Další závody jsou naplánovány na druhý červencový víkend v termínu 10. – 11. 7. Tentokrát se šampionát stěhuje na východní pobřeží USA, do New Yorku.

Výsledková listina 2. Puebla ePrix

+22.216
P. Pilot Tým Ztráta Nejrychlejší kolo Bodový zisk
1. E. Mortara ROKiT Venturi Racing - 1:25.970 25
2. N. Cassidy Envision Racing +4.196 1:25.871 18
3. O. Rowland Nissan e.dams +6.921 1:26.279 18
4. P. Wehrlein TAG Heuer Porsche Formula E Team +7.296 1:25.871 12
5. J. Dennis BMW i Andretti Autosport +9.986 1:25.688 11
6. A. Lynn Mahindra Racing +10.630 1:26.044 8
7. M. Guenther BMW i Andretti Autosport +10.968 1:25.608 6
8. J. E. Vergne DS Techeetah +21.111 1:26.525 4
9. M. Evans Jaguar Racing +21.261 1:26.313 2
10. R. Rast Audi Sport ABT Schaeffler +21.896 1:25.370 2
11. R. Frijns Envision Racing1:25.901
12. S. Bird Jaguar Racing +27.945 1:25.722
13. S. Vandoorne Mercedes-Benz Formula E Team +28.578 1:26.281
14. S. Buemi Nissan e.dams +35.720 1:26.167
15. J. Eriksson Dragon/Penske Autosport +41.027 1:26.282
16. S. Camara Dragon/Penske Autosport +41.029 1:26.342
17. A. Lotterer TAG Heuer Porsche Formula E Team +46.250 1:27.412
18. L. di Grassi Audi Sport ABT Schaeffler +1:26.473 1:26.307
T. Blomqvist NIO 333 FE Team DNF
A. da Costa DS Techeetah DNF
A. Sims Mahindra Racing DNF
O. Turvey NIO 333 FE Team DNF
N .Nato ROKiT Venturi Racing DNF
N. de Vries Mercedes-Benz Formula E Team DNF

Sestřih 2. Puebla ePrix

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze