Monako ePrix: Mercedes opět vyhořel, DS Techeetah vykročil za obhajobou

Monako ePrix: Mercedes opět vyhořel, DS Techeetah vykročil za obhajobou
Fotografie: Formule E
  • První závod na standardní verzi okruhu v Monte Carlo ovládl čínský tým DS Techeetah, vyhrál da Costa
  • Podruhé za sebou se závod nevyvedl Mercedesu, z Monaka opět odjíždí bez zisku jediného bodu
  • Sedmá ePrix vyrovnala pořadí mezi týmy, v čele je stále Mercedes těsně před Jaguarem a DS Techeetah

Čínsko-francouzské uskupení DS Techeetah v Monaku zažilo nejlepší závodní víkend v letošní sezóně. Obhájci titulu za úspěchem vykročili už v kvalifikaci, kterou ovládl Anotónio Felix da Costa. Dobrou výchozí pozici navíc stvrdil čtvrtým místem na startu druhý pilot stáje – Jean–Éric Vergne. Černo-zlaté vozy posléze byly vidět vysoko i v samotném závodě. Předjížděcím manévrem v posledním kole na výjezdu z tunelu jej nakonec dokázal vyhrát právě vítěz kvalifikace a obhájce titulu – da Costa.

Portugalský jezdec ztratil výhodu prvního místa na roštu krátce po startu, kdy se přes něho v zatáčce Sainte Devote dostal Robin Frijns. Svou předešlou pozici da Costa ukořistil po aktivaci prvního útočného módu. Nejprve se ale musel probít přes týmového kolegu a Mitche Evanse z Jaguaru. Tito dva spolu sváděli boj kolo na kolo, čehož v šikaně za tunelem da Costa využil a odvážným manévrem předjel oba naráz. První pozici následně převzal, když i Frijns musel vyjet mimo ideální stopu, aby aktivoval svůj mód.

Tito dva se následně naháněli v boji o vedení, nicméně v důležitém obranném momentu sáhl da Costa po výhodě v podobě Fanboostu a dokázal se ubránit atakům soupeře. Do souboje ale následně promluvil i v té době třetí Evans, který těžil z pozdější aktivace útočného módu. Na cílové rovince předjel Frijnse a vedení v závodě definitivně převzal nádherným a především nečekaným manévrem ve stoupání ke kasínu v zatáčce Massenet.


Dramatické dění na trati posléze rozčísl René Rast spolu s Nyckem Cassidym. Pilot Audi byl do první zákruty drobně postrčen, načež následoval tvrdý náraz do bariéry na levou stranu auta. Rast musel záhy zastavit přímo na trati a ředitelství závodu na trať vyslalo safety car. Celé startovní pole se tak před restartem smrsklo. To uvítal především lídr Evans, který sice vedl, ale disponoval o 1% menším množstvím energie než nejbližší pronásledovatelé. Ostatně sám inženýrům situaci reflektoval se slovy, že bude těžké za sebou všechny piloty udržet až do úplného závěru. Znovuobnovení přišlo 5 minut před koncem závodu.

Jak předpověděl, tak se stalo. da Costa si svůj manévr schoval až do posledního okruhu. Šel později na brzdy v nájezdu do šikany a vzal si své vedení zpět. Evans navíc kvůli nedostatku energie zpomalil a zašpuntoval pole za sebou. V závěrečných metrech jej ještě překonal Frijns, ale čtvrtý Vergne už se na pódium nedostal. Francouz mohl litovat i nezdařeného pokusu o aktivaci útočného módu. Pozdější aktivace mu pak pomohla ubránit se před Maxmilianem Guentherem a Oliverem Rowlandem.


Velký progres učinil Sam Bird ve druhém Jaguaru. Obecně se britský tým po celou sobotu prezentoval ve velké formě, když vyhrál oba tréninky. Bird byl ovšem pozdržen v kvalifikaci vozem Nycka de Vriese, a tak se na start postavil až jako šestnáctý. Dokončit se mu podařilo na sedmé pozici. Neúspěšný den to byl naopak pro Mercedes. V Monaku přišlo trápení, nevyvedla se kvalifikace ani odpolední závod, který nedokončil ani jeden z jeho vozů a tým odjíždí bez zisku bodu. Už podruhé za sebou, čímž dovolil soupeřům se dotáhnout na čelo celkového hodnocení týmů. Náskok Mercedesu se smrskl na pouhé 2 body na Jaguar. DS Techeetah zapsal nejlepší sezónní výsledek a připsal si 41 bodů a na Mercedes po tomto vystoupení ztrácí už jen 7 bodů. Mezi jezdci se do vedení vyšvihl Frijns, který odsunul de Vriese. Třetí příčku nyní hájí Evans před da Costou. První čtyřku dělí pouhých 10 bodů.

Formule E se nyní přesune do Mexika, kde bude pokračovat 19. a 20. června dvojitými závody v Puebla. Vše podstatné najdete ze závodů najdete opět na fDrive.cz.

Výsledková listina ePrix Monaka

P. Pilot Tým Ztráta Nejrychlejší kolo Bodový zisk
1. A. da Costa DS Techeetah - 1:35.173 28
2. R. Frijns Envision Racing +2.848 1:35.315 19
3. M. Evans Jaguar Racing +2.872 1:35.298 15
4. J. E. Vergne DS Techeetah +3.120 1:34.697 13
5. M. Guenther BMW i Andretti Autosport +3.270 1:35.371 10
6. O. Rowland Nissan e.dams +3.865 1:35.156 8
7. S. Bird Jaguar Racing +4.150 1:35.133 6
8. N. Cassidy Envision Racing +4.752 1:35.864 4
9. A. Lotterer TAG Heuer Porsche Formula E Team +5.503 1:35.012 2
10. A. Lynn Mahindra Racing +5.759 1:35.709 1
11. L. di Grassi Audi Sport ABT Schaeffler +6.225 1:34.708
12. S. Buemi Nissan e.dams +6.657 1:35.801
13. E. Mortara ROKiT Venturi Racing +7.097 1:35.852
14. N .Nato ROKiT Venturi Racing +8.507 1:36.089
15. T. Blomqvist NIO 333 FE Team +9.240 1:35.904
16. S. Camara Dragon/Penske Autosport +9.499 1:35.937
17. J. Dennis BMW i Andretti Autosport +9.822 1:35.151
18. N. Mueller Dragon/Penske Autosport +11.450 1:36.026
19. O. Turvey NIO 333 FE Team +12.067 1:35.619
N. de Vries Mercedes-Benz Formula E Team DNF
S. Vandoorne Mercedes-Benz Formula E Team DNF
P. Wehrlein TAG Heuer Porsche Formula E Team DNF
R. Rast Audi Sport ABT Schaeffler DNF
A. Sims Mahindra Racing DNF

Sestřih ePrix Monaka

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze