V neděli panovaly nad okruhem ve Valencii příznivé podmínky. Suchá trať nutila jezdce především k úsporné jízdě, a tak se celé startovní pole brzy natáhlo v jeden velký vlak aut využívajících výhod slipstreamu. Oproti prognózám se podařilo ve vedení celého závodu setrvat vítězi kvalifikace Jakeu Dennisovi. Nováček v barvách týmu BMW předvedl famózní obrannou jízdu a jeho zásluhou opustila německá automobilka nelichotivé poslední místo šampionátu konstruktérů.
Here's the moment we went green in Valencia for Round 6️⃣ of Season 7️⃣ of the ABB FIA Formula E World Championship#GivingConfidence #Allianz #DHLValenciaEPrix @Allianz pic.twitter.com/nAZQhDDz8y
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 25, 2021
Dennis dokázal uspořit množství energie navzdory tomu, že piloti za ním těžili z jeho vzduchového pytle. Dostalo se mu však i externí pomoci, když se za ním bojovalo na ostří nože. Dennisovým hlavním vyzyvatelem byl po větší část závodu Alex Lynn s Mahundrou. Ten dostal v zatáčce 9 přes prsty od Normana Nato z Venturi, který jej pošťouchnutím poslal na krátký výlet mimo trať. Dennis si tak mohl vybudovat malý dvousekundový náskok. I když později o získanou výhodu přišel, uspořenou energii využil v posledním extra kole, kdy se již nemusel příliš ohlížet na množství zbývající energie a mohl se naplno rozjet za vítězstvím.
15 minutes + 1 lap remaining and we have a change for second place as @NatoNorman tags @alexlynnracing...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 25, 2021
Follow live timings here and find out how to watch the race where you live >> https://t.co/jTUmjULL2V#DHLValenciaEPrix @DHL_Motorsports pic.twitter.com/UVNt1yjb8k
Za „bodyček“ na Lynna vyfasoval Nato penalizaci 5 sekund, což jej stálo umístění na stupních vítězů. Z druhého místa se propadl na páté. Příjemnou vzpruhou po přímo strašlivém úvodu sezóny bylo konečné druhé místo v cíli pro André Lotterera a celý tým Porsche. Podobně na tom před nedělním závodem byl i Oliver Rowland, který skončil na čtvrtém místě. Velký posun vzhůru předvedl René Rast. Ze čtrnáctého místa na startu se dokázal posunout až na šesté a stále Audi dokazuje, že není jen do počtu. Dobře si v průběhu nedělního dne vedly i vozy NIO 333, jenomže kvalifikační formu piloti nedokázali úplně převést i do závodu.
Hlavní adepti na mistrovský titul tentokrát zůstali za očekáváním. Nejlépe si vedl sedmý Jean–Éric Vergne z DS Techeetah. Předešlý den vítězný Nick de Vries zase naopak skončil až šestnáctý, ale ani tento výsledek jej nepřipravil o celkové vedení v sérii. Nevedlo se totiž ani jeho nejbližším soupeřům – jezdcům Jaguaru. Ti skončili na 13., respektive 14. místě. To týmový kolega Stoffel Vandoorne měl opět nejvyšší ambice, ale po střetu se Sébastienem Buemim přišel o přední zavěšení a ze závodu jako jediný odstoupil.
Pořadí prvních pěti jezdců v šampionátu zůstalo neměnné i po nedělní ePrix. Nadále jsou na předních pozicích jezdci Mercedesu pronásledováni dvojicí pilotů Jaguaru, které rozděluje Robin Frijns z Envision Racing. Ani mezi týmy na čele tedy nedošlo ke změnám. Vede Mercedes před Jaguarem, Envision Racing a DS Techeetah. Další zastávkou Formule E bude Monako, kde se pojede už 8. května. Závodit se bude na plné verzi okruhu, tak si tuto podívanou nenechte ujít.
Výsledková listina 2. ePrix Valencie
P. | Pilot | Tým | Ztráta | Nejrychlejší kolo | Bodový zisk |
---|---|---|---|---|---|
1. | J. Dennis | BMW i Andretti Autosport | – | 1:30.658 | 29 |
2. | A. Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E Team | +1.438 | 1:31.180 | 18 |
3. | A. Lynn | Mahindra Racing | +2.428 | 1:30.268 | 16 |
4. | O. Rowland | Nissan e.dams | +2.870 | 1:31.078 | 12 |
5. | N .Nato | ROKiT Venturi Racing | +5.811 | 1:31.067 | 10 |
6. | R. Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | +8.122 | 1:31.718 | 8 |
7. | J. E. Vergne | DS Techeetah | +8.782 | 1:31.338 | 6 |
8. | O. Turvey | NIO 333 FE Team | +11.292 | 1:31.378 | 4 |
9. | E. Mortara | ROKiT Venturi Racing | +12.014 | 1:31.595 | 2 |
10. | L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | +12.405 | 1:31.015 | 1 |
11. | S. Buemi | Nissan e.dams | +13.295 | 1:31.570 | |
12. | M. Guenther | BMW i Andretti Autosport | +13.594 | 1:30.500 | |
13. | N. Cassidy | Envision Racing | +14.329 | 1:31.139 | |
14. | S. Bird | Jaguar Racing | +15.151 | 1:30.370 | |
15. | M. Evans | Jaguar Racing | +17.213 | 1:30.864 | |
16. | N. de Vries | Mercedes-Benz Formula E Team | +18.444 | 1:31.608 | |
17. | T. Blomqvist | NIO 333 FE Team | +18.885 | 1:31.789 | |
18. | P. Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | +19.274 | 1:31.873 | |
19. | R. Frijns | Envision Racing | +19.756 | 1:31.368 | |
20. | N. Mueller | Dragon/Penske Autosport | +21.069 | 1:30.880 | |
21. | S. Camara | Dragon/Penske Autosport | +32.079 | 1:32.054 | |
22. | A. da Costa | DS Techeetah | +59.698 | 1:30.718 | |
23. | A. Sims | Mahindra Racing | +1:04.277 | 1:30.081 | |
S. Vandoorne | Mercedes-Benz Formula E Team | DNF |