Navzdory omezením v souvislosti s COVID-19, která v posledních týdnech ve Francii a nedalekém Monaku ještě zpřísnila, vedení Formule E i nadále počítá s plánovaným závodem v Monte Carlu. V předchozích třech případech, kdy se slavnými ulicemi elektrické formule proháněly, byla využita zkrácená konfigurace trati. Hned za první zatáčkou Sainte Devote jezdci uhýbali doprava a pokračovali mírně dolů k napojení na šikanu Nouvelle.
Pro letošní ePrix se pořadatelé rozhodli pro tradiční konfiguraci trati, která je používána i vozy F1. Tento krok jim umožnila především druhá generace aut, která se vyznačuje zvýšeným výkonem a prodlouženým dojezdem. Přesto okruh pro Formule E bude mírně odlišný. Kosmetickou změnu evidujeme v první zatáčce, kde dojde k rozdílnému poskládání obrubníků. Jedná se přitom o návrat k prapůvodnímu rozložení z roku 1929. Podobně bude upraven i nájezd do šikany Nouvelle.
„Jsem rád, že v Monackém knížectví uvidíme Formuli E znovu. Je v DNA šampionátu závodit na městských tratích a Monako je jednou z nejikoničtějších tratí vůbec. Série má vlastní identitu, proto jsme společně s vedením Formule E a ACM navrhli tuto konfiguraci na míru, která tak vyhovuje jejím zvláštnostem,“ konstatoval v oficiálním prohlášení Jean Todt, prezident FIA.
„Vidět závody Formule E na delší verzi nejhistoričtějšího okruhu na světě, bude to pro šampionát další velký milník. V mnoha ohledech je tento okruh jako stvořený pro Formuli E. Je to rychlá a úzká trať s dobrými příležitostmi pro předjíždění, která jezdce otestuje z pohledu energetického managementu,“ hovořil o novince Alberto Longo, šéf Formule E.
Závody elektrických formulí jsou naplánovány na 8. května. Ještě před tímto termínem se zde představí historické F1 a ke konci května sem zavítá i tradiční kolotoč F1.
Co myslíte tou výměnou v boxech?