Neustálé změny v kalendáři formule E jsou na denním pořádku série. Doposud má dlouhodobé smlouvy jen pár hostitelských měst, přičemž zbylé destinace jsou s potřebami a cíli vedení šampionátu vyměňovány za jiné. Podle zjištění autosport.com byl nyní sestaven seznam lokalit, kam by měla v dohledné době formule E zavítat, aby na tamních trzích posílila své postavení.
Nejvíce skloňovanou destinací je v tomto ohledu Japonsko. První zmínky o podobném záměru jsou přitom už více než tři roky staré. Tehdy se hodně mluvilo o závodech v Tokiu a posléze i Jokohamě. Restriktivní politika obou měst byla ale tehdy proti. Už pro letošní sezónu byl nicméně vytipován okruh v Okojamě pro případ nouze, kdy by kalendář opět narušila pandemie. Jamie Reigle, šéf formule E, v rozhovoru potvrdil, že Japonsko je v současnosti velkou prioritou. „Dívám se na trhy, kde potřebujeme mít vliv. Nemáme žádný konkrétní žebříček, ale Japonsko je hodně vysoko. Podobně je to s pevninskou Čínou.“ Dalším možným „přístavem,“ kde by elektrické formule mohly zakotvit, je i Indie. Zejména s ohledem na působnost indické stáje Mahindra se tento krok jeví logicky. Kvitován je rovněž z mnoha dalších úhlů pohledu.
„Čím více přemýšlím o Indii, tím více jsem nadšený. Když se podíváte na tenhle trh, zjistíte, že je zde mnoho mladých lidí žijících ve městech, kteří mají internacionální rozhled. Segment, který sledujeme, je anglicky mluvící populace, u níž máme z pohledu elektrické mobility šanci přeskočit celou generaci a ukázat ji budoucnost. Neříkám nic kontroverzního, když tvrdím, že tato města jsou velmi hustě obydlena a znečištěna. Elektrická auta skutečně mohou na těchto trzích ovlivnit kvalitu života. Jistě, jsou tu určité výzvy, kterým musíme čelit. Jsme ale plně soustředěni na tento úkol a společně s Dilbaghem (šéf Mahindra Racing – pozn. redakce) a lidmi z Mahindry zjišťujeme, zda nějak můžeme uspíšit plány na uskutečnění závodů v Indii.“
Reigle rovněž nastínil záměr zamířit na západní pobřeží USA, tedy do Kalifornie. Zde chce posílit již existující povědomí o formuli E díky závodům v New Yorku. K odůvodnění, proč právě Kalifornie je cílem, stačí pohlédnout na seznam výrobců elektromobilů, kteří zde sídlí. Tesla, Rivian, Lucid Motors, Proterra, Renovo, Open Motors, Byton, NIO a další. Rovněž obliba elektromobilů je zde na špici.
Další blíže nezveřejněná místa drží šéf formule E pod pokličkou. S městy vede dialogy a s finálním seznamem, kde se formule E představí v sezóně 2022/23, chce přijít v nadcházejících měsících.