Věštba z křišťálové koule aneb tipujeme favority letošní formule E

Věštba z křišťálové koule aneb tipujeme favority letošní formule E
Fotografie: Formule E
  • Startovní rošt nové sezóny formule E je nabitý hvězdami
  • Odborníci se shodují – bude to nejvyrovnanější sezóna
  • Sestavili jsme top 5 týmů, které budou soupeřit o premiérový titul Mistra světa

Stejně jako v předcházejících sezónách se na start prvního závodu v Rijádu postaví 12 týmů a 24 pilotů. Z oné čtyřiadvacítky se představí i čtyři bývalí šampioni. Jean-Éric Vergne, Sébastien Buemi, Lucas di Grassi a Antonio Félix da Costa. Jediným závodníkem, který získal titul a ve formuli E už nepůsobí, je Nelson Piquet mladší.

I další jména ale nejsou nikterak nezajímavá. Pascal Wehrlein, André Lotterer, Stoffel Vandoorne, Nyck de Vries, Oliver Rowland, René Rast, Sam Bird, Edoardo Mortara a další. Pohled na startovní pole tedy rozhodně budí obrovský respekt. Mezi odborníky panuje názor, že půjde o dosud nejvyrovnanější ročník. Uvidíme. Až na pár výjimek to bylo těsné prakticky pokaždé. Může to být ještě těsnější?

Jak řekl britský komentátor závodů, Jack Nicholls: „Jediná předvídatelná věc na formuli E, je její nepředvídatelnost.“ Tento výrok by se z fleku mohl tesat do kamene. Neexistuje favorit. Může se stát opravdu cokoliv. Viděli jsme to už na mnoha příkladech. Jen namátkou můžeme sáhnout pro příklad Švéda Felixe Rosenqvista. V roce 2018 byl v první třetině kalendáře naprosto dominantní. Pak ale Mahindra, za kterou v té době závodil, úplně vyhořela. Na opačné straně v témže ročníku zažilo zmrtvýchvstání Audi. Jak to podle prognóz fDrive může dopadnout letos? Tipujeme pětici nejlepších týmů.

5. Audi Sport Abt Schaeffler

Špatné začátky sezón jsou velkou bolístkou party kolem Allana McNishe. Neproměněné příležitosti z úvodu ročníku se mohou krutě nevyplatit. Audi se o tom už několikrát přesvědčilo. Na druhou stranu, René Rast, jenž v týmu v minulém roce nahradil Daniela Abta, se vloni k pěkným výkonům teprve rozjížděl. Zda hvězda DTM už nevyhasla, je otázkou. Opírat se o stálé výkony Lucase di Grassiho (v minulé sezóně dojel do cíle jako jediný v každé ePrix) na nejlepší stačit nebude. Velkou neznámou bude i nová pohonná jednotka. Audi se ale s elektrickými formulemi rozloučí důstojně.

Audi - formule E
Audi po této sezóně opustí prostředí formule E, dokáže si udržet motivaci?

4. Jaguar Racing

Tento tým je rok od rok konkurenceschopnější. Bohužel doplácel na nevyrovnanost jezdců. Doposud Jaguar ve formuli E nasbíral 342 bodů, z toho 260 získal jeden pilot – Mitch Evans. Pro letošek se ale podařilo přivést posilu s velkým P. Sam Bird je velezkušeným závodníkem, který ve formuli E závodí nepřetržitě od jejího vzniku. Na kontě má přitom 413 bodů za 9 vítězství a 19 pódiových umístění. Pokud Jaguar nebude trápit technika, pak z toho bude minimálně první pětka.

Jaguar - formule E
Jaguar dosud získal pouhá dvě vítězství. Tuto sbírku letos určit rozšíří.

3. Nissan e.Dams

Černý kůň soutěže. Po roce zklamání, kdy bylo Nissanu zakázáno dvoumotorové řešení, má co dohánět. Druhá generace aut i z toho důvodu japonské automobilce příliš moc nechutnala. Loňská sezóna už ale mnohé naznačila. Nissan je zpět. Navíc dvojice Buemi a Rowland působí velmi sebevědomě a zdobí ji i pekelná rychlost. Rowland, zdá se, vyzrál a jeho výkony jdou rok od roku nahoru. Rozhodně je to tým, na který bude dobré se zaměřit.

Nissan - formule E
Japonská automobilka vloni udělala krok v cestě zpět na výsluní. Letos by měla znovu atakovat přední příčky.

2. Mercedes-Benz EQ

Loňská sezóna byla pro značku premiérovou a hned z toho byla dvojí bedna. Mezi týmy bral německý gigant třetí místo, mezi jezdci stál dokonce o příčku výš. Ve velké konkurenci německých automobilek nenašel přemožitele. O závodní potenci Mercedesu proto nemůže být pochyb. Vítěznou substancí se stala konzistentnost. Tým nebodoval pouze ve třech závodech. Velkou neznámou je výkonnost de Vriese. Právě ta loni Mercedes stála lepší umístění. Jak naloží s nabitými zkušenostmi letos?

Mercedes - formule E
Nováčkovská sezóna dopadla nad očekávání. Letos už se od Mercedesu očekává mnohem více. Bude to stačit na nejlepší?

1. DS Techeetah

Poslední tři sezóny patřila čínská stáj mezi nejužší špičku. Spolupráce s automobilkou DS jen kvete a kooperace nese ovoce. Dva společné roky, dva mistrovské tituly. Mezi jezdci další tři. O všechny se navíc postaral současný tandem Jean-Éric Vergne a Antonio Félix da Costa. Tihle dva patří mezi nejurputnější bojovníky a jen těžko se předjíždějí. Přidá-li se konzistentnost výkonů, těžko hledat vyrovnanější dvojici.

DS Techeetah - formule E
Toto uskupení je ryzí zlato. Vše se podařilo sladit do nejmenšího detailu. I letos bude DS Techeetah šlapat jako švýcarské hodinky.
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze