Formule E je diametrálně odlišná a neměla by být srovnávána s opravdovou královnou motorsportu F1. Takto mohutně to v roce 2014 rezonovalo v obou táborech, když elektrické formule vznikaly. Pár let na to už zaznívají hlasy na spojení obou sérií. Ostatně myšlenka na fúzi se čas od času vynoří, aby zase rozvášnila diskuze. A i když je krajně nepravděpodobné jakékoliv splynutí v jedno, přece jen vedení Formule E oficiálně drží licenci pro provozování elektrického sportu na minimálně dalších 19 let, z ústředí Mercedesu F1 stejně jako z dalších garáží stejného prostředí zaznívají hlasy na spojení alespoň závodních víkendů.
„Je to myslím skvělá myšlenka, která však potřebuje podporu všech zúčastněných stran. Jak ale víme, konsenzu není v motorsportu snadné dosáhnout,“
Toto Wolf, šéf Mercedesu F1.
Jen si to představte. Přijedete například do Monaka a uvidíte v akci F2, FE a následně vrcholnou F1. Nekonečné porovnávání může začít. Základním stavebním kamenem Formule E je přivést fanouškovi zábavu pod nos. To F1 příliš často nedělá a spíše jej láká na odlehlejší místa. Přesto už se kalendáři F1 začínají objevovat ryze městské okruhy. Mimo tradiční Monako se jedná o městské tratě v Baku, Singapuru, Džiddě nebo plánovaný závod v Hanoji. Všude tady by elektrické formule udržely svou tvář a mohly se představit po boku F1. Nápad ostatně svým vyjádřením podpořil i Jean Todt, prezident Mezinárodní automobilové federace FIA, pod níž obě série spadají.
„Nemám nic proti této myšlence,“ nechal se slyšet 75letý Francouz v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport, jež později převzal planetf1.com. „Na městských tratích bychom mohli mít obojí. Může to fungovat, ale v závěru si Formule E musí uchovat svou specifickou identitu, nádech futurismu.“
Mohl by tento krok pomoci k větší propagaci elektrického motorsportu a nakonec jej celý pohltit? To je téma, na které je složité jednoduše odpovědět. Obě strany barikády mají své zaryté zastánce i odpůrce, přičemž větší základnu má bezesporu tradiční motorsport. Tomu elektrickému na druhou stranu dorůstá generace, která jednoho dne překlopí misku vah. Rozhodně ale nelze očekávat rapidní změnu a nenadálé přesunutí masy z jedné strany na druhou. Co zatím staví plán na spojení do bezvýchodné pozice, je výhradní postavení, do kterého se staví oba šampionáty. Jak F1 tak FE přitom patří prakticky jednomu muži – Johnovi Malonemu z Liberty Media.
„Pokud jednoho dne synergie budou reálné, bude třeba možné mít společný závodní víkend na městských tratích. Je to myslím skvělá myšlenka, která však potřebuje podporu všech zúčastněných stran. Jak ale víme, konsenzu není v motorsportu snadné dosáhnout,“ připojil svůj názor na věc Toto Wolf, šéf Mercedesu F1.
Mercedes aktuálně působí jak v F1, tak i v elektrické formulové sérii. V obou je velmi úspěšná. Zatímco ve Formuli 1 vládne nepřetržitě od roku 2014, ve Formuli E si teprve buduje renomé. V letošní sezóně si již připsal dvě vítězství ze čtyř odjetých ePrix, v celkovém pořadí Mercedesu patří druhá příčka. Do rodiny Formule E se oficiálně připojil teprve loni.