Dramatické momenty si pro diváky nachystala premiérová ePrix konaná ve městě Puebla. Z vítězství se nakonec po více než dvouleté odmlce radoval brazilský pilot Lucas di Grassi z Audi. Coby druhý jej na stupně vítězů doprovodil kolega René Rast, a tak Audi zapsalo největší možný bodový přísun. Výsledek se ale nerodil lehce a dopomohly mu mnohé okolnosti na trati.
A drama filled race in Mexico!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 20, 2021
Here's your 60 second highlights from Round 8 of the CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/K7rTsG8V7x
Už v kvalifikaci prvního závodu řádil Pascal Wehrlein ve voze Porsche, který se na startu postavil na pole position. Za zády měl vybranou společnost – rychlíky Rowlanda, Dennise, Vergne nebo Günthera. Wehrlein zvládl start a posléze kontroloval první pozici takřka celý závod. Do cíle si nakonec přivezl velký náskok, nicméně už deset minut před koncem jury oznámila, že je závodník vyšetřován pro porušení technických pravidel. Nejhorší scénář, tedy diskvalifikace, se stal realitou v momentě, kdy Němec protnul cílovou pásku. A důvod? Porsche před závodem neoznámilo, jakou sadu pneumatik nasadí.
Z výsledkové listiny se tak kromě Wehrleina poroučel i týmový kolega André Lotterer. Stejný postih zažil i tým Nissan e.Dams. Oba týmy nesplnily protokol 35.6 sportovních pravidel, který říká, že v předstihu 10 minut před začátkem závodu musí být deklarováno, na jaké sadě gum tým pojede. V případě Porsche později vyšlo najevo, že tým situaci nikterak nepodcenil, nicméně do pasu omylem přidal jednu číslici navíc. Zda by měl být omyl podobného charakteru trestán nejpřísnějším možným způsobem je diskutabilní. Na každý pád se ředitelství závodu v čele s FIA ocitlo pod velkou kritikou a di Grassi byl poprvé od května 2019 na první příčce.
The moment between @sambirdofficial and @alexlynnracing that brought out the safety car, and ended Bird's race...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 19, 2021
Click here for LIVE updates 👉 https://t.co/qD4c9DojZZ
@JaguarRacing @MahindraRacing
🇲🇽 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/190AwYbNrj
Audi nezažívá podobně mizernou sezónu jako Porsche, a to zejména zásluhou druhého pilota Reného Rasta. Ten se v Mexiku opět prezentoval v nejlepším možném světle, když dokázal z 10. místa na startu dojet 2. Na stupně vítězů je doprovodil Edoardo Mortara z Venturi. Vedoucí muž šampionátu, Robin Frijns, nezažil povedený závod. I s ohledem na penalizaci za kolizi s krajanem Nyckem de Vriesem, do kterého narazil při předjížděcím manévru na Alexe Lynna jej dokončil až na 16. místě. Přesto vedení před nejbližšími pronásledovateli udržel. Obhájce titulu António Félix da Costa totiž získal pouze 8 bodů za 6. místo, zatímco v šampionátu třetí de Vries i po oné kolizi bral 2 body za 9. místo.
Today hasn't gone as planned for the top two championship leaders. The Dutch drivers collided earlier in the race...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 19, 2021
Click here for LIVE updates 👉 https://t.co/qD4c9DojZZ
@nyckdevries @RFrijns @MercedesEQFE @EnvisionVirgin
🇲🇽 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/1Q7YPEl3eK
Pořadí po 8. závodě sezóny zůstává na předních pozicích prakticky neměnné. Vede Frijns s náskokem 2 bodů na da Costu a 3 bodů na de Vriese. Celkově však první šestici jezdců, v níž figurují ještě Rast, Evans a Vandoorne, dělí pouhých 8 bodů. Mezi konstruktéry zůstalo pořadí na prvních třech příčkách stejné. Vede Mercedes před Jaguarem a DS Techeetah. Do hry se ovšem zapojilo i Audi, které povyskočilo na čtvrté místo.
Výsledková listina 1. Puebla ePrix
P. | Pilot | Tým | Ztráta | Nejrychlejší kolo | Bodový zisk |
---|---|---|---|---|---|
1. | L. di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | - | 1:25.549 | 25 |
2. | R. Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | +0.497 | 1:25.531 | 19 |
3. | E. Mortara | ROKiT Venturi Racing | +2.744 | 1:26.372 | 15 |
4. | A. Sims | Mahindra Racing | +10.443 | 1:27.046 | 12 |
5. | J. Dennis | BMW i Andretti Autosport | +11.473 | 1:26.338 | 10 |
6. | A. da Costa | DS Techeetah | +11.624 | 1:26.597 | 8 |
7. | S. Vandoorne | Mercedes-Benz Formula E Team | +12.022 | 1:26.880 | 6 |
8. | M. Evans | Jaguar Racing | +12.351 | 1:26.394 | 4 |
9. | N. de Vries | Mercedes-Benz Formula E Team | +12.936 | 1:26.036 | 2 |
10. | A. Lynn | Mahindra Racing | +13.154 | 1:26.797 | 1 |
11. | O. Turvey | NIO 333 FE Team | +14.548 | 1:26.988 | |
12. | M. Guenther | BMW i Andretti Autosport | +15.257 | 1:26.871 | |
13. | T. Blomqvist | NIO 333 FE Team | +15.442 | 1:26.860 | |
14. | N .Nato | ROKiT Venturi Racing | +15.756 | 1:27.243 | |
15. | S. Camara | Dragon/Penske Autosport | +16.971 | 1:27.409 | |
16. | R. Frijns | Envision Racing | +17.942 | 1:25.758 | |
17. | J. Eriksson | Dragon/Penske Autosport | +18.258 | 1:26.111 | |
S. Bird | Jaguar Racing | DNF | |||
J. E. Vergne | DS Techeetah | DNF | |||
N. Cassidy | Envision Racing | DNF | |||
P. Wehrlein | TAG Heuer Porsche Formula E Team | DNF | |||
A. Lotterer | TAG Heuer Porsche Formula E Team | DNF | |||
S. Buemi | Nissan e.dams | DNF | |||
O. Rowland | Nissan e.dams | DNF |