Jak rychle se nabíjí téměř vybité BMW i5 eDrive 40?
test

Jak rychle se nabíjí téměř vybité BMW i5 eDrive 40?

Test nabíjení
1

Rychlost nabíjení hraje s rozvojem infrastruktury výkonných nabíjecích stanic velmi důležitou roli, zejména v případech, kdy cestujete velmi často a na delší vzdálenosti. Jak si vedlo BMW i5 eDrive 40 z hlediska nabíjecího výkonu v našem testu?

Nové BMW i5 eDrive 40 se prezentuje jako vůz vhodný i k delším dálničním přejezdům, kdy nabídne dostatek komfortu, dostačující dojezd díky 81,2kWh baterii i vysokou rychlost nabíjení. BMW konkrétně slibuje hodnoty přesahující 200 kW, což jsme se rozhodli ověřit v našem testu. Jaká je skutečnost?

Technické parametry BMW i5 Touring eDrive40

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 180 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie? (81,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 560 km
Cena od1 799 200 Kč

BMW i5 eDrive 40 jsem nejčastěji nabíjel na 50kW nabíjecích stanicích, které jsou poměrně rozšířené a nabíjení u nich je stále relativně levné, i když například takový Lidl nedávno zdražil. Zároveň lze předpokládat, že u vozidla s cenou převyšující 1,7 milionu Kč „v základu“ zřejmě nebude hrát samotná cena nabíjení až takovou roli. U 50kW stojanů jsem zpravidla nabíjel během nákupů či pochůzek v Praze a přiznám se, že v mém běžném každodenním režimu by mi tento styl nabíjení po většinu času postačil, i kdybych nemohl nabíjet doma.

S BMW i5 jsem se však vydal také na (relativně) delší jízdu z Prahy do Brna, kde jsem testoval dálniční spotřebu a zároveň s tím měl příležitost také změřit a zaznamenat nabíjecí výkon v takřka ideálních podmínkách. Zastávce u nabíjecího stojanu totiž předcházela přibližně 70 km dlouhá jízda dálniční rychlostí a vůz jsem na nabíjení „připravil“ rovněž tím, že jsem zadal nabíjecí místo do integrované navigace. BMW i5 díky tomu mohlo optimalizovat nastavení, resp. teplotu baterie pro dosažení co nejvyššího výkonu.

Obvykle se během dálničních testů snažíme měřit nabíjecí výkon u stanic společnosti PRE, měření však tentokrát proběhlo na stanici Ionity s max. výkonem 350 kW. Naštěstí i tento nabíjecí stojan dokáže zobrazit potřebné detailní hodnoty, viz informace v přiloženém grafu z nabíjení.


Naměřené hodnoty byly zaznamenány vždy na konci dané minuty.

K nabíjecímu stojanu Ionity na Pávově jsem dorazil s takřka vybitou baterií, kdy mi podle infotainmentu zbývala 3 % kapacity s udávaným dojezdem pouhých 13 km, jednalo se tedy o ideální podmínky pro záznam co nejlepší nabíjecí křivky. A skutečně, avizovaných 205 kW jsem po zapojení kabelu rychle dosáhl, a to konkrétně ve druhé minutě nabíjení. Nejvyšší výkon (dle informací na stojanu) činil 207 kW při 11 % (během druhé minuty), byl tedy ještě o 2 kW vyšší než maximum udávané BMW.

Zhodnocení

Zaznamenaná nabíjecí křivka je důkazem toho, že s BMW i5 eDrive 40 lze pohodlně cestovat i na delší vzdálenosti, neboť jsem byl schopen za 25 minut nabít vůz na 70 % z 3 %. Během nabíjení jsem doplnil celkem 55,629 kWh, což představuje 68,5 % využitelné kapacity baterie BMW i5 eDrive 40. Nejvyšší výkon (207 kW) jsem zaznamenal ve druhé minutě při 11 %.

Foto: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Prémiový sedan a taková mizérie, v nabíjení BMW válcují i Korejci. Divná doba

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze