Obchodní řetězec Lidl se snaží lákat zákazníky k nákupu ve svých supermarketech mj. poskytováním výhodného nabíjení elektromobilů přímo u prodejen. Na vybraných parkovištích vybudoval 50kW DC nabíječky, u nichž zhruba pět let poskytoval bezplatné nabíjení ad hoc. Bohužel toho řada elektromobilistů zneužívala a jezdila si k těmto stojanům dobíjet, i když na nákup do Lidlu vůbec nešla. To byl jeden z důvodů, proč Lidl zavedl platbu za nabíjení, přesto však nastavil na standardy českého trhu velice nízké ceny a nabíječky na jeho parkovištích nadále patřily k těm nejvytíženějším. V době, kdy velcí konkurenti požadovali za jednu kilowatthodinu na DC/UFC nabíječkách od 10 Kč, Lidl si za ni účtoval 6,90 Kč a za AC rovněž velmi sympatických 5,90 Kč. Tomu je ale konec.
Podle aplikace Lidl+ totiž ceny poskočily na standardních 10 Kč za DC a stále ještě slušných 7 Kč za AC. A tím se výhodnost nabíjení stala ryze teoretickou, protože například u PRE lze za 10 Kč/kWh nabíjet i na stanicích 75 kW, byť s měsíčním paušálem 150 Kč. Bez něj zaplatíte 11 Kč, což je sice o korunu více, avšak dostanete k dispozici o polovinu vyšší výkon. Pro zákazníky, kteří nemají v místě nabíječku PRE 75 kW, nebo jejich elektromobil neumí nabíjet rychleji, než 50 kW, tedy zůstává Lidl nejvýhodnější, avšak zda je nabízený rozdíl takový, aby byl dostatečnou motivací zajet právě tam, už je nyní ke zvážení. Řetězec totiž používá výhradně starší typy stojanů s nižším výkonem a navíc je jejich síť a kapacita omezená.
Za mě je 400k za 7kwp včetně dotací dost historie, dneska to s 7kWp / 10kWh musí materiálově být za 200k bez dotací a instalace ne? Panely 40, strídač 50, baterka 100?
Pak ale vyrábíš v době kdy vyrábí i ostatní a cena jde do záporu, kupovat velkou baterku je drahé.
Aby pak nebylo ekonomičtější než vyrábět, umět ukládat a odložit spotřebu. A na to jsou BEV ideální, chce to chytrou síť, V2X a spoustu pomalých nabíječek.
Takže jde o elektronické měřáky a spoustu software?