Praktičtější BMW i5 Touring přichází na český trh. Základ nestojí moc

Praktičtější BMW i5 Touring přichází na český trh. Základ nestojí moc
Fotografie: BMW
  • Za verzi eDrive40 výrobce požaduje 1 799 200 Kč
  • V létě přijdou na český trh nové plug-in hybridní varianty
  • Nejnáročnější mohou sáhnout po verzi i5 M60 Touring za 2,5 milionu Kč

Nové BMW řady 5 Touring už jezdí po silnicích. První vozy byly zákazníkům v Evropě a Japonsku dodány před několika dny. Sportovně zaměřený univerzální vůz segmentu prémiových automobilů vyšší střední třídy se ve své šesté generaci poprvé představuje také jako čistě elektrické BMW i5 Touring. Při uvedení na trh jsou k dispozici dva modely s čistě elektrickým pohonem a dva s mimořádně hospodárnými vznětovými čtyřválci. V létě 2024 se nabídka nového BMW řady 5 rozšíří o další varianty s plug-in hybridním pohonem a vznětovým řadovým šestiválcem. Vrcholným modelem této modelové řady je nové BMW i5 M60 xDrive Touring s výkonem až 601 koní. Po jeho boku stojí úspornější BMW i5 eDrive40 Touring s výkonem až 340 koní, dojezdem až 560 km a výhradně zadním pohonem.

Plug-in hybridní pohon a BMW xDrive pro modely Sedan a Touring

Plug-in hybridní technologie se v novém BMW řady 5 Touring představí v létě 2024. V nabídce budou dva modely. Výkon dvojice motorů nového BMW 530e Touring je na zadní kola přenášen prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky Steptronic. Inteligentní pohon všech kol zajišťuje účinnou trakci, agilitu a jízdní stabilitu za všech jízdních podmínek. Tato kombinace pohonu bude od léta 2024 k dispozici také pro BMW řady 5 s karoserií sedan. Verze 530e xDrive se stane třetí modelovou variantou čtyřdveřového modelu s plug-in hybridním hnacím ústrojím. Pohon těchto tří nových modelů se skládá ze zážehového čtyřválce a elektromotoru integrovaného do osmistupňové převodovky samočinné Steptronic, které dohromady generují systémový výkon 299 koní.

Vysokonapěťová baterie nabízí využitelnou kapacitu 19,4 kWh a umožňuje elektrický dojezd 83 až 95 kilometrů v případě nového BMW 530e Touring, 82 až 89 km u verze 530e xDrive Touring a 82 až 93 km u verze 530e xDrive Sedan. Ani v případě nového BMW řady 5 Touring nedochází při volbě plug-in hybridního pohonu ke snížení přepravní kapacity. Díky prostorově úspornému uspořádání vysokonapěťové baterie v podlaze jsou rozměry zcela rovného zavazadlového prostoru stejné jako u modelů se spalovacím motorem a čistě elektrickým pohonem. Základní objem zavazadlového prostoru činí 570 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit až na 1 700 litrů.

A kolik vlastně stojí elektrické BMW i5 Touring? V případě vstupní verze eDrive40 je základem částka 1 799 200 Kč. Náročnější mohou sáhnout po verzi M60 za 2 572 700 Kč. U plug-in hybridních variant 530e Touring, 530e xDrive Touring a 530e xDrive Sedan lze počítat s cenami 1 696 500 Kč, 1 758 900 Kč a 1 709 500 Kč vč. DPH.

Technické parametry BMW i5 Touring eDrive40

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 5 060 × 1 900 × 1 515 mm, 2 255 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie84,4 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 560 km
Cena od1 799 200 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze